REPLICA ONLINE CONSTANTA

14° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
14° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Honda ridică noul Civic în ochii europenilor cu un diesel performant

Honda ridică noul Civic în ochii europenilor cu un diesel performant

Replica API 24 iunie 2013 | 00:00 188

Niponii caută de mult timp secretul succesului pe piaţa europeană. Cu modele cel puţin interesante şi cu o fiabilitate incontestabilă, Honda plusează acum cu un diesel economic.

Competiţia de pe piaţa europeană este tot mai acerbă, iar Honda, cu gama sa de produse fiabile şi performante, dar de multe ori "prea asiatice", încearcă din greu să găsească soluţii de creştere, profitând şi de slăbiciunile concurenţilor locali. Noul Civic, apărut nu cu mult timp în urmă ca urmaş al unui model foarte apreciat, a beneficiat la începutul acestui an de modificări importante: un design funcţional, dar controversat şi, mai ales, de un propulsor diesel de 1,6 litri mult mai aprope de gustul europenilor împovăraţi de taxe pe poluare şi impozite majorate.

Testat de Capital la începutul primăverii în varianta alimentată cu benzină, noul Civic s-a dovedit un exponent de cinste al mărcii Honda, uimind prin inovaţiile tehnologice, soluţiile de majorare a spaţiului interior, comportament rutier şi ergonomie. E drept că i-am găsit şi mici probleme, precum un uşor tangaj generat probabil de scăderea ampatamentului coroborată cu creşterea lungimii, dar şi de dificultatea de a poziţiona volanul astfel încât mulţimea de indicatoare high-tech de pe bord să fie vizibilă cu toate detaliile sale. Nici vizibilitatea către spate nu este un puct forte al modelului. Stâlpii C de dimensiuni considerabile şi luneta împărţită în două zone suprapuse pot da ceva bătăi de cap, însă totul este rezolvat cu uşurinţă graţie oglinzilor laterale generoase şi camerei video pentru marşarier. În rest, un uşor regret după designul ceva mai unitar al variantei anterioare, după fantele triunghiulare ale galeriei de evacuare şi...cam atât.

Odată intraţi şi în posesia variantei dotate cu noul motor diesel, am realizat că inginerii de la Honda au depus mari eforturi pentru a crea o uzină de forţă performantă şi cât mai economică. Dacă în privinţa economiei de combustibil şi, implicit, a reducerii emisiilor de CO2 niponii nu pot fi decât lăudaţi, zgomotul şi vibraţiile inerente puteau fi ceva mai bine estompate. E drept că, în habitaclu, sunetul motorului este greu de sesizat, însă în afara maşinii acesta este destul de prezent, iar vibraţiile sunt deranjante doar pentru cei foarte pretenţioşi. La capitolul performanţe dinamice, simpla comparare a cifrelor raportate de producător, destul de apropiate de valorile atinse în timpul testului (spre deosebire de mulţi concurenţi) arată că Civic Diesel este un performer desăvârşit.

Din nefericire, ca de fiecare dată în cazul modelelor Honda, gama de preţuri poate fi considerată de mulţi ca fiind prohibitivă. Civic 1.6 i-DTEC poate fi achiziţionat cu minimum 18.588 de euro (preţ cu TVA). Doar că aici trebuie un pic de atenţie, pentru că numărul de dotări prezente în echiparea de bază este mult mai bogat decât în cazul majorităţii concurenţilor. Comparând "mere cu mere", este posibil ca mulţi dintre cei speriaţi de preţul iniţial să aibă o surpriză plăcută.

Sursă: capital

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218