REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.5° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
15.5° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Iată cine încasează bani să facă monitorizări şi predicţii în cazul Podului Agigea

Iată cine încasează bani să facă monitorizări şi predicţii în cazul Podului Agigea

Replica API 28 septembrie 2013 | 00:00 119

Şeful CNADNR: "Patru hobane, chiar aproape de pilonul central, sunt într-o stare de rupere mai agresivă"

Şeful CNADNR: "Patru hobane, chiar aproape de pilonul central, sunt într-o stare de rupere mai agresivă"

Cât de gravă este situaţia în privinţa podului Agigea? Cel mai la îndemână răspuns l-am primit de la inginerul Narcis Ştefan Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Acesta a explicat, la insistenţele presei, şi următoarele lucruri: "Nu e vorba de constrângere aici. Sunt două aspecte şi anume că toată lumea a fost de acord cu gravitatea problemelor tehnice, deci a fost un consens general, nu a existat cineva care să spună că nu e adevărat pentru că nu există motive. Au fost discuţii tehnice, chiar discuţii punctuale, chiar discuţii pe cifre, pe formule de rezistenţă, au fost profesori universitari în sala de şedinţă şi nu s-a pus problema unei ezitări în ceea ce priveşte aprecierea situaţiei în fapt. Iar cealaltă temă a fost decizia politică, decizia autorităţilor locale, care până la urmă a fost o decizie cât se poate de corectă. Mergem pe acest pod strict cu vehiculele până în 3,5 tone, bineînţeles situaţiile de urgenţă nu intră în discuţie aici, restul, se vor găsi soluţii alternative".

Tot directorul CNADNR susţine că la acest moment cablurile de la pod se rup tot timpul, iar atunci când o hobană este ruptă, automat intervine o înclinare. "Deocamdată hobanele sunt acolo, nu sunt rupte", a încercat Neaga să liniştească populaţia. Regia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa a atras atenţia instituţiilor statului că în perioada de iarnă drumurile judeţene care vor prelua traficul greu vor fi înzăpezite. "A existat o solicitare de colaborare. Încercăm să nu blocăm circulaţia în judeţ din cauza unor lucrări la pod. Nu am discutat elemente de detaliu, săptămâna viitoare ne vom întâlni cu cei de la Drumurile Judeţene şi vedem atunci", a spus Neaga. CNADNR ia în calcul şi varianta unor ajutoare în cazul în care drumurile vor fi închise. "Nu ştiu dacă vor fi despăgubiri, dar un ajutor categoric va exista. Este un caz de urgenţă, este o situaţie în care trebuie să fim uniţi cu toţii. Degradarea Podului Agigea este accentuată, se ştia de acum trei ani că hobanele trebuie schimbate ca peste tot", susţine directorul CNADNR. Ce i-a împiedicat pe reprezentanţii CNADNR să înceapă schimbarea hobanelor de acum trei ani şi, în acelaşi timp, găsirea unei soluţii de trecere a Canalului? "Ultima avertizare a fost în 2011, când am văzut o primă expertiză. Atunci degradarea însemna ruperea a trei fire pe săptămână. La sfârşitul anului, ruperea firelor a însemnat 18-20 de fire pe săptămână, deja un prim semnal de alarmă. În momentul actual progresul ruperii firelor este semnificativ. Ruperea nu este unitară. Există patru hobane chiar aproape de pilonul central care sunt într-o stare de rupere mai agresivă, doar acolo este problema mare", a fost răspunsul primit de la Neaga. De ce nu s-au făcut aceste lucrări treptat, în fiecare an să fie schimbată câte o hobană? "Noi nu avem la dispoziţie decât două luni pentru lucrări, pentru că autorităţile locale nu ne permit să lucrăm vara sau primăvara din cauză că afectăm turismul, este o realitate", a explicat acelaşi director. Deşi Instituţia Prefectului susţine că în ultimii doi ani nu au primit nici o informare de la CNADNR cu privire la faptul că la Podul Agigea ar fi o problemă gravă, directorul Narcis Ştefan Neaga spune că nu asta este problema: "Este vorba că în momentul în care eu am văzut ultimul raport de monitorizare din 25 septembrie, am zis că situaţia este gravă şi că acţionăm". Autorităţile locale sunt cele care ar cam încurca lucrările la pod. "Autorităţile locale nu au nici un interes ca podul să fie închis vara şi înţelegem acest lucru, pentru că tot turismul este afectat. Trebuie găsit un echilibru", a spus Neaga. Deşi ani la rând nu s-a întâmplat nimic concret, în ultimul moment se încearcă o interveţie în teren. "Este prima măsură concretă care a fost luată, aceea de alarmare. Dacă nu am fi luat această măsură se putea întâmpla ca mâine să cadă podul", a mai spus Neaga. Monitorizarea Podului Agigea este efectuată în baza unui contract de către societatea Viaponte Rom, cu acordul expres al CNADNR. Vlad Ilie Chiotan, administrator al societăţii Viaponte Rom, susţine că: "Situaţia podului este una serioasă". "Noi am făcut doar monitorizare de un an de zile, mai exact din iulie 2012, şi încercări de predicţie a ceea ce se va întâmpla. Dacă era riscant să se circule, nu eram pe pod. Starea de degradare este avansată adică firele hobanelor sunt rupte în diferite proporţii semnificative", a explicat responsabilul de monitorizările Podului Agigea.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218