Iată lista neagră a practicilor comerciale incorecte
Iată lista neagră a practicilor comerciale incorecte
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPracticile comerciale incorecte sunt activităţi (precum publicitatea şi marketingul) legate de promovarea, vânzarea sau furnizarea unui produs catre consumatori. O practică comerciala este incorectă dacă este considerată inacceptabilă pentru consumator, conform unor criterii specificate. Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România - o9atitudine ! - InfoCons prezintă care sunt aceste practici interzise: a face afirmaţia neintemeiată privind deţinerea de mărci de încredere şi coduri; publicitatea capcană; comercianţi care invită la cumpărarea unui produs cu intenţia de a promova ulterior un alt produs; utilizarea falsă a "ofertelor limitate": "oferta specială, valabilă doar azi!"; servicii post-vânzare într-o altă limbă: de exemplu marketing în engleză, servicii post-vânzare în suedeză; publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal; prezenta drepturilor care sunt garantate de legislaţia comunitară consumatorilor de pretutindeni, ca o caracteristică nouă sau distinctivă a ofertei comerciantului; articole publicitare: "mesaje amestecate/subiective"; marketingul care utilizează frica consumatorilor faţă de riscurile privind siguranţa; folosirea momelilor pentru a înşela consumatorul; schemele piramidale; publicitate înşelătoare: "Sfârşitul contractului de închiriere! Lichidare de stocuri!"; creşterea şanselor de câştig: cum să câştigi la jocurile de noroc; presiunea emoţională; falsa câştigare de premii.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News