REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
12.3° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Idu, despre afacerea din Portul Midia: Nu am făcut restructurări de personal şi nu am întârziat niciodată salariile

Idu, despre afacerea din Portul Midia: Nu am făcut restructurări de personal şi nu am întârziat niciodată salariile

Replica API 12 august 2012 | 00:00 2330

"Anul trecut am dat efectiv drumul la terminalul GPL de la Midia", spune Bogdan Idu, directorul general de la Octogon Gas &Oil, cel mai modern terminal de GPL din Europa şi cel mai mare din România, cu o capacitate de stocare de 4.000 mc.

Obiectivul este conectat la calea ferată, la reţeaua rutieră şi la transportul pe apă. El include o dană de acostare, cu adâncimea de 9,5 metri, al cărei cheu are lungimea de 120 m. Terminalul poate primi nave de 2.500 tdw. Totalul tonelor operate la terminalul Năvodari, Cap Midia a fost de 60.008 de tone în perioada aprilie-decembrie 2011, din 42 de nave.

Piaţa totală de GPL din România este de 480.000 de tone, din care 250.000 de tone sunt importate. Trebuie precizat că mare parte din GPL-ul transvazat la Midia a fost transportat în alte ţări. Transvazarea înseamnă preluarea de butan, propan şi amestecuri de butan/propan din nave maritime în rezervoare de stocare montate pe ţărm şi încărcarea pentru expediere în cisterne de cale ferată sau în autocisterne. "La cerere, se poate expedia GPL şi în barje, prin punctul de descărcare a navelor care poate fi folosit în acest scop", precizează Bogdan Idu.

Printre cei mai importanţi jucători de pe piaţa românească de GPL se numără ButanGas, Petrom Gas, Rompetrol Gas, LukOil şi MOL. Printre clienţii din 2011 şi 2012 ai Octogon Gas se numără Rompetrol, Butan Gas, Oltchim, Oxton etc. "Valoarea investiţiei s-a ridicat la 13 milioane de euro, din care 9,4 milioane de euro au fost credit de la Banca Transilvania", după cum declară Corneliu Idu, întemeietorul afacerilor din familia Idu.

Midia poate dubla capacitatea de operare

Fostul căpitan de cursă lungă spune că finalizarea terminalului a fost amânată de o deviere a căii ferate pentru a trece chiar prin curtea terminalului, deviere care a costat suplimentar şi a consumat timp. Dar este mulţumit de investiţia făcută mai ales că terminale GPL maritime nu sunt decât două şi al său este cel mai mare. Totuşi, are un regret: activitatea în portul Midia s-ar putea dubla, majorând şi veniturile la buget, dacă ar exista o hotărâre de guvern pentru o extindere de teritoriu. Portul Constanţa beneficiază de facilităţi vamale de Zonă Liberă. Aceste facilităţi vamale ar trebui extinse şi pentru Portul Midia, datorită faptului că acest port se află sub administrarea : Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa ( CNAPMC ) şi îndeplineşte toate prevederile legale, pentru a beneficia de aceste facilităţi. În ultimii doi ani au existat mai multe tentative de rezolvare, toate acestea fiind oprite din cauza birocraţiei.

În afara dării în folosinţă a terminalului GPL, "cea mai mare realizare a fost câştigarea procesului cu Mittal şi menţinerea procentajului majoritar de 64% din acţiunile Comvex. O altă mare realizare în 2011, un an foarte greu de altfel, a fost faptul că nu am făcut restructurări de personal şi nu am întârziat niciodată salariile", precizează Corneliu Idu. De înainte de începerea crizei şi până în prezent, Corneliu Idu a tot reinvestit profiturile. Aşa a fost posibilă investiţia în Octogon Gas şi achiziţia celui mai mare operator portuar din Constanţa, Comvex, în 2008, cu o cifră de afaceri de 15 milioane de euro în 2011.

Shippingul a fost şi rămâne însă pasiunea fostului căpitan de cursă lungă. i acest lucru nu este dovedit doar de activitatea intensă dusă de Idu Shipping, ci chiar şi de faptul că băiatul său, Corneliu Bogdan Idu, este tot posesor al brevetului de căpitan de cursă lungă şi abia în 2007 a renunţat la mersul pe mare şi a devenit partener de afaceri al tatălui său. Cu toate acestea, Corneliu Idu spune că activitatea de shipping şi cea de operator portuar îi arată că economia mondială şi, deci, nici cea locală nu produc încă, iar chiriile percepute navelor şi preţul pe navlu sunt în continuă scădere.

150 milioane euro este averea estimată a lui Corneliu Idu,

conform ediţiei de anul trecut "Top 300 Capital"

SHIPPING-UL I DERIVAII SĂI

Comvex sa, cel mai mare terminal specializat în operarea materiilor şi mărfurilor prime solide vrac din Marea Neagră. Permite acostarea navelor de mare capacitate (220.000 tdw).

Idu shipping & services srl, societate de shipping, cu cifră de afaceri de milioane de euro pe an.

Octogon Gas&Logistics, cel mai modern terminal GPL din Europa şi cel mai mare din România, situat la Midia.

Tenis Club Idu Mamaia, unul din cele mai frumoase cluburi de tenis care oferă şi sponsorizare tinerilor talentaţi.

sursa: capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218