Iese Aeroportul Kogălniceanu din amorţeală? În NEGOCIERI cu TAROM, în timp ce Boeing vrea să vină pe partea de cargo
Iese Aeroportul Kogălniceanu din amorţeală? În NEGOCIERI cu TAROM, în timp ce Boeing vrea să vină pe partea de cargo
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDar cine îi face promovarea?!
Dar cine îi face promovarea?!
foto: arhivă
Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” din Constanța ar putea fi un principal mijloc de deplasare atât pentru românii care călătoresc de la sau înspre județul Constanța, cât și pentru turiștii care tranzitează țara. Problema este că numărul redus de curse care operează în prezent pe aeroport, în afara sezonului estival, nu există curse interne, iar externe sunt doar câteva. Investițiile din viitor și o colaborarea mai inteligentă a agențiilor care vând bilete ar putea fi un real ajutor pentru dezvoltarea transportului aerian din Constanța. Bogdan Artagea, directorul aeroportului, a discutat cu jurnaliștii de la „Replica de Constanța” despre importante investiții care sunt derulate sau în plan pentru viitor, dar și de micile surprize. Din câte se pare, Taromul ar putea veni să opereze la Constanța, fiind în negocieri cu conducerea aeroportului, iar Boeing dorește să aducă avioane pentru dezvoltarea curselor de tip cargo.
Taromul este un gigant al transportului aerian, care operează pe marile aeroporturi din România. Faptul că se poartă negocieri cu Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” ar putea fi un real plus adus traficului aerian de la malul mării. Curse importante ce ar putea facilita creșterea fluxului înseamnă profit. Profitul înseamnă investiții pe viitor. Investițiile nu vin fără implicarea autorităților locale și naționale în dezvoltarea infrastructorii și bunei conexiuni între aeroport și județele din împrejurul acestuia – Constanța și Tulcea – care pe timp de vară sunt sufocate de turiști.
„Suntem în negocieri avansate cu Taromul să aducem curse pe aeroport. Blue Air continuă cu baza în Constanța și începe în iunie pentru toată vara să opereze. Nordica operează Talin în plus față de anul trecut. Au undeva la 25 de frecvențe pe toată vara. În momentul acesta ne pregătim și pentru 2019. Dorim creșterea traficului pentru 2019, să menținem Blue Air și să aducem cât mai multe frecvențe. Trebuie să bătem în cuie înțelegerea cu Taromul. Trebuie să avem niște frecvențe regulate pentru tot anul, în afară de Londra și Istanbul, să avem și alte destinații.
Pentru cursele interne, nu cred că ar funcționa pentru tot timpul anului. Am avut și o istorie cu Timișoara, poate doar Clujul să funcționeze, dar nu cred. Pe timp de vară, cursele interne sunt bune. Au gradul de încărcare mare, peste 80% - Oradea, Timișiara și Cluj. Iașiul a fost scos pentru că nu a funcționat. Blue Air dorește să aducă și alte destinații interne”,a precizat Artagea.
Iar inestițiile sunt pentru siguranța și confortul pasagerilor! Și nu se învârt bani puțini. Iată că una dintre marile investiții pe care Artagea o face pe aeroport este legată de reabilitarea sistemului electroenergetic, unde vor fi cheltuiți 4,5 milioane de euro. Dar acest lucru nu va duce decât la modernizarea și aducerea la zi a tehnologiei de pe aeroport.
„Avem reabilitarea sistemului electroenergetic, care este o investiție destul de mare. Se întinde pe 3 ani de zile și costă 4,5 milioane de euro. Investiția începe de anul acesta, prima parte 1,5 milioane euro costă. Schimbăm stâlpii de pe platforme, adică iluminatul, după care reabiltarea întregului sistem electroenergetic pe care îl avem. Este cea mai mare investiție de anul viitor. Acum să vedem și bugetul, care nu este încă aprobat, dar așteptăm. Stăm bine la capitolul securitate, investițiile de anul trecut se văd. La ce condiții sunt pe stradă, noi avem aeroportul deschis. Anul trecut când erau toate drumurile închise, noi eram deschiși. Am fost primii atunci când a căzut MIG-ul, am stins incendiul și am salvat pilotul”, a mai spus directorul.
Problema stă în promovare, totuși. Asociația Litoral Delta Dunării s-a desființat, iar în momentul de față Dobrogea este împărțită prin asociații de promovare a turismului care se ocupă strict de bucățica lor. Operatorii și agențiile de turism promovează în cea mai mare parte aeroportul din București, puțini având „curajul” să se arunce cu oferte de la Constanța. Motivul? Posibil dezinteresul, după cum stau lucrurile, dar este necesară o colaborare a autorităților locale pentru dezvoltarea turismului local și, implicit, a transportului de pasageri pe aeroportul din Constanța.
„Zona trebuie ajutată. Pasagerii dacă vin nu rămân în aeroport, ci merg în județ. Agenția Litoral Delta Dunării s-a desființat. Acum să găsească o soluție pentru promovare. Noi bani nu prea avem, în schimb din ce în ce cresc cererea pentru promovare pentru spațiile publicitare din aeroport. Dacă acum câțiva ani, aveam doar două spații, acum sunt cereri din ce în ce mai multe. Se intră pe procedură, spațiul se dă pe licitație și durează. Toată lumea fuge de licitații, vor spațiile imediat. Avem și duty free deschis. Nu a fost până acum. Sunt și spații de fumat, facilități cât mai multe pentru pasageri. Pasageri să fie, că o să mai deschidem. După 10 ani s-a zugrăvit și aeroportul. Nu erau fonduri, dar acum sunt”, a mai punctat Bogdan Artagea.
Boeing vrea să vină la Constanța! Dar pe partea de cargo, o noutate pentru aeroportul de la malul mării. Sunt discuții intense purtate cu gigantul din industrie, dar acest lucru nu este imposibil, după cum explică Bogdan Artagea. Trebuie doar urmate procedurile, iar pe viitor trebuie făcute în continuare investiții pentru conformarea la normele europene.
„Avem remiză PSI unde stau pompierii, unde au toate facilitățile pentru echipajele de pompieri. Acum, încercăm dezvoltarea pe cargo. Acesta este principalul obiectiv pe anul 2018. Sper să se și realizeze. Boeing vrea să vină aici cu aeronave pentru cargo. Dacă se va putea, noi vom face. Suntem în discuții momentan, dar sunt proceduri la mijloc. Am avut deja două rânduri de discuții cu firma Boeing.
Principalul obiectiv pentru toți anii este conformarea cu regulamentul 139, la nivel european. E nevoie de investiții pentru acest lucru. Comunitatea Europeană trebuie să ne țină autorizați conform regulilor. Aici sunt investiții mari pe care trebuie să le facem în următorii doi ani. Trebuie amenajată zona de siguranță, iarba din jurul pistei trebuie adusă la un nivel de siguranță. Noi suntem certificați acum, dar avem niște condiții de împlinit”, potrivit directorului.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News