Iliescu aruncă cu banii Universității Ovidius pe 75 de gradații de merit...
Iliescu aruncă cu banii Universității Ovidius pe 75 de gradații de merit...
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestOrdonanța „trenuleț” nu lovește și-n gradațiile de merit pe care Universitatea Ovidius le pune la bătaie. Și în 2025, instituția de învățământ superior, condusă de rectorul Marcel Iliescu, a reluat procedura de acordare a gradațiilor de merit, distincții... sau mai bine spus o găselniță care conduce la un spor salarial de 25% atribuit pe o perioadă de cinci ani celor merituoși... mai mult sau mai puțin. Cele mai multe gradații de merit merg la Facultatea de Medicină, acolo unde actualul rector, Marcel Iliescu, a fost decan și prodecan. S-au pus la bătaie pentru această facultate nu mai puțin de 25 de gradații, în timp ce alte facultăți primesc una, două sau maximum trei, iar unele 0. În total, sunt 75 de profesori universitari care vor avea un plus la salariu de 25%.
Gradația de merit, care se acordă și celor din învățământul pre-universitar, le aduce profesorilor un plus de 25 % la salariu, așa că lupta pentru a pune mâna pe acest spor este crâncenă, de la an la an, și-l apucă doar cei norocoși și, nu neapărat merituoși. Au fost puse în joc 72 de gradații, cele mai multe... unde altundeva dacă nu la Facultatea de Medicină. De aici, 25 de profesori universitari vor avea un plus la salariu. Sunt însă și facultăți pentru care nu s-a găsit disponibilă nici măcar o gradație. Așadar, la Facultatea de Teologie și Farmacie, dar și la Facultatea de Istorie, s-au pus la bătaie... 0 gradații. Și anul trecut, cele două din urmă tot 0 gradații au avut... De asemenea, nici Facultatea de Matematică și Informatică nu va avea gradații de merit
Va primi gradație de merit și... bibliotecara, pentru că a fost pusă la bătaie o singură distincție pentru Biblioteca Universitară Ioan Popișteanu. Tot câte o distincție va fi oferită unui angajat de la Direcția Resurse Umane și Salarizare și Departamentul Secretariat General Educație.
Calendarul de concurs!
Depunerea dosarelor de concurs are loc între 15 ianuarie și 17 ianuarie, iar în perioada 20-21 ianuarie are loc evaluarea dosarelor, urmând ca în perioada 21-22 ianuarie să fie depuse contestațiile, dacă va fi cazul. Pe 27 ianuarie va fi comunicat rezultatul final, iar pe 30 ianuarie și 31 ianuarie va fi aprobat rezultatul concursului de către Senatul Universității.
Ce prevede Regulamentul!
Potrivit Regulamentului în baza căruia se acordă gradațiile, evaluarea activităţii pentru acordarea prin concurs a gradaţiei de merit se realizează pe baza performanţelor obţinute în ultimii 5 ani calendaristici de activitate neîntreruptă in UOC, luându-se în considerare, în cazul personalului didactic, activitatea didactică, ştiinţifică şi administrativă desfăşurată sub afilierea universităţii şi contribuţia adusă la promovarea imaginii universităţii, iar in cazul personalului didactic auxiliar, contribuţia adusă la dezvoltarea instituţională a UOC.
Cine poate participa la concurs!
La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit pot participa personalul didactic care îndeplineşte cumulativ următoarele: este angajat de minimum 5 ani în universitate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi are activitate neîntreruptă sau, după caz, întreruptă din motive neimputabile acestuia in ultimii 5 ani calendaristici, nu a fost sancţionat disciplinar sau pentru încălcarea normelor etice în perioada evaluată - cu excepţia personalului care a beneficiat de ridicarea şi radierea sancţiunii, conform legii şi regulamentelor interne; nu a fost, in perioada evaluată, sub incidenţa unor măsuri administrative dispuse de conducerea UOC în conformitate cu Carta universitară; şi-a îndeplinit integral obligaţiile incluse în fişa postului; a obţinut in fiecare an universitar din perioada evaluată, un punetaj superior sau egal punctajului de referinţă ce corespunde funcţiei didactice ocupate în anul respectiv; obţinut calificativul „Foarte bine" la evaluarea anuală, din ultimii 5 ani universitari; a înregistrat rezultate semnificative în activitatea didactică şi de cercetare ştiinţifică/creaţie artistică/performanţe sportive, în pregătirea studenţilor şi în dezvoltarea vieţii academice şi este implicat activ în dezvoltarea şi consolidarea instituţională a universităţii.
Așadar, cadrele didactice cu performanțe, cu studenți, sau elevi, după caz, cu rezultate deosebite... sau nu, sunt răsplătite cu un premiu care „expiră” după cinci ani și care valorează un sfert, sau mai bine, din salariu. Cât despre modul de acordare al gradațiilor, n-ar fi multe de spus, ci doar de făcut. În sensul că dacă ar trebui luate la puricat toate dosarele, din toate instituțiile, verificate de la cap la coadă, suntem siguri că s-ar găsi multe neconcordanțe. Până va lua cineva taurul de coarne, vom continua să plătim „performanțele” multor merituoși...
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News