9.2° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
9.2° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703

Iliescu critică preşedintele CSM

Iliescu critică preşedintele CSM

Replica API 17 august 2012 | 00:00 182

Fostul preşedinte Ion Iliescu declară, legat de sesizarea de către CSM a Inspecţiei Judiciare privind afirmaţiile sale, ale lui Crin Antonescu şi Victor Ponta, că este "regretabil" că preşedintele Consiliului lansează "acuze false" în loc să ia în considerare îngrijorarea legitimă a opiniei publice. Ion Iliescu respinge, într-un interviu la RFI , acuzaţiile CSM. "Este surprinzător şi regretabil faptul că preşedinta CSM, în loc să ia în considerare îngrijorarea legitimă a opiniei publice în legătură cu fapte şi acţiuni flagrante de intimidare a cetăţenilor care au votat la referendum, lansează această acuză falsă la adresa celor care şi-au exprimat tocmai preocuparea şi s-au pronunţat în sprijinul cetăţenilor agresaţi. Mai mult, domnia sa se exprimă deja într-o formă concluzivă. Nu mai e de înţeles solicitarea Inspecţiei Judiciare. Ce să mai controleze, dacă dânsa deja exprimă o concluzie în legătură cu această chestiune? Altminteri era justificată o asemenea măsură ca Inspecţia respectivă să verifice faptele acestea despre care opinia publică vorbeşte şi nu această manevră de a întoarce foaia şi de a reproşa celor trei personalităţi care şi-au exprimat această îngrijorare ca fiind element de presiune asupra justiţiei. De unde până unde? Este o falsă abordare a lucrurilor şi asta depăşeşte chiar şi competenţele şi atribuţiunile preşedintei CSM", a menţionat el, preluat de Mediafax.

Ion Iliescu spune că "asistăm la altceva". "Domnia sa (preşedinta CSM-n.r.) nu-şi respectă statutul de independenţă politică şi de instituţie chemată să vegheze la desfăşurarea firească, normală, a unui proces eminamente constituţional şi mai ales respectarea dreptului cetăţenilor de a se exprima prin vot. Intervenţia mea s-a referit la nişte fapte comise şi care au devenit deja publice şi opinia publică este chiar frământată. Aceasta e o presiune (a CSM - n.r.), care poate fi foarte periculoasă, care va duce la creşterea absenteismului şi la neexercitarea dreptului de vot al cetăţenilor, sub presiunile şi intimidările la care asistăm", a adăugat el.

Întrebat dacă n-ar fi mai înţelept ca oamenii politici să se abţină şi să lase justiţia să-şi urmeze calea, Ion Iliescu a răspuns: "Dar ce, eu m-am amestecat în vreun fel în desfăşurarea procesului? Eu am avut o simplă reacţie la nişte fapte flagrante nu ale justiţiei, ci ale unor procurori care ameninţă, care reprezintă fapte în sine inacceptabile, care pun în pericol dreptul de exercitare a votului de către cetăţeni".

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a sesizat, joi, Inspecţia Judiciară în legătură cu afirmaţiile publice "de natură să afecteze independenţa justiţiei" făcute de preşedintele interimar, Crin Antonescu, preşedintele onorific al PSD, Ion Iliescu, şi primul ministru Victor Ponta.

"Astăzi, 16 august 2012, conducerea Consiliului Superior al Magistraturii a sesizat Inspecţia Judiciară în vederea dispunerii şi efectuării de verificări privind posibila încălcare a independenţei justiţiei prin afirmaţiile publice de dată recentă ale domnului Crin Antonescu - preşedinte interimar al României, ale domnului Ion Iliescu - preşedinte onorific al Partidului Social Democrat, precum şi ale domnului Victor Ponta, prim-ministru al României", se arată într-un comunicat de presă al CSM.

În 15 august, Ion Iliescu a postat pe blogul personal mesaje cu următorul conţinut: "Nu credeam că, după Revoluţia din Decembrie 1989, îmi va fi dat să asist la asemenea manifestări de un primitivism feroce - procurori care dau năvală peste oameni în case, în mediul rural, pentru a-i chestiona dacă au fost la vot pentru Referendum. În ce lume trăim ?!!! De unde au răsărit asemenea specimene, venite parcă din grote primitive? Dar, mai ales, cine i-a trimis într-o asemenea misiune ?..... Prin asemenea acte se subminează autoritatea instituţiei în percepţia opiniei publice, a cetăţenilor - care văd cum o instituţie creată pentru a apăra ordinea de drept, ... , drepturile şi libertăţile cetăţeneşti - se transformă în instrument de intimidare şi de acţiune împotriva cetăţenilor! Dintr-un instrument de apărare a democraţiei şi a libertăţilor cetăţeneşti, riscă să se transforme într-un instrument de reprimare a libertăţilor, pus în slujba unor interese înguste, în cazul de faţă - în slujba unui om cu tendinţe autoritare, care a pierdut sprijinul şi încrederea cetăţenilor ....", scrie preşedintele CSM în solicitare.

Sursa: Mediafax.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?