REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
19° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

IMAGINI SPECTACULOASE. Bricul „Mircea” scrie istorie: a traversat Canalul Corint

IMAGINI SPECTACULOASE. Bricul „Mircea” scrie istorie: a traversat Canalul Corint

Replica API 30 iunie 2018 | 01:38 705

Considerată a fi „Ambasadorul României” pe mările și oceanele lumii, Nava Școală „Mircea” a traversat miercuri, 25 iunie, Canalul Corint, pentru prima dată în existența sa de 79 de ani.

Cadeții germani și români, aflați în marșul de instrucție, au luat parte la un moment de pionierat pentru bătrânul velier, care încă învață drumuri noi. Reamintim că Nava Școală „Bricul Mircea” se află în voiaj de instrucție cu cadeți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” și Școlii de Maiștri Militari „Amiral Ioan Murgescu” și colegi ai acestora din Germania.

Canalul Corint este un canal artificial care leagă Golful Corint din Marea Ionică de Golful Saronic din Marea Egee. Canalul taie Istmul Corint și separă Peloponezul de restul Greciei. Canalul are 6,3 km lungime, fiind construit între anii 1881 - 1893.

Încercările de construcție din timpurile noastre au început la sfârșitul secolului al XIX-lea, după deschiderea cu succes a canalului Suez. Pentru construirea canalului Corint a fost angajată o companie franceză, dar, datorită problemelor financiare, această companie a încetat lucrul la scurtă vreme după începerea săpăturilor. În 1881, au fost angajați arhitecții unguri István Türr și Béla Gerster, care lucraseră mai înainte la proiectarea canalului Panama. Lucrările de construcție au fost preluate de o companie elenă, iar canalul a fost terminat în 1893.

Canalul Corint a fost considerat o mare realizare tehnică a acelor timpuri. Prin construcția lui era scurtat drumul vaselor mici de transport cu 400 km. Datorită lățimii de doar 21 m, canalul este prea îngust și nu poate fi folosit de cargoboturile de mare capacitate. În zilele noastre, canalul este folosit în principal de vasele turistice. Peste 11.000 de vase folosesc această cale navigabilă.

Adâncimea minimă a canalului este de 8 m.

La fiecare cap al canalului sunt folosite pentru traversarea lui poduri submersibile.

F.B.

Foto: Forțele Navale, Facebook - Florin Albici, Claudiu Trefil și Alexandru Turturică

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
eh nu ma! doar medicii merita salarii mari ca a spalat presa creiere. pt alte meserii nu exista mariri. dar doctorii au voie salarii de sute de milioane si sa munceasca si la privat.
2
1

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102