REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.2° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
9.2° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Impozitele şi taxele locale, contestate în instanţă!

Impozitele şi taxele locale, contestate în instanţă!

Replica API 13 ianuarie 2016 | 22:44 480

Iulian Gropoşilă

Impozitele şi taxele locale au fost contestate în instanţă! Mai exact, acţiunea a fost iniţiată de către Patronatul Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii Constanţa împreună cu Baroul Constanţa, Ordinul Arhitecţilor din Constanţa, Camera Executorilor Judecătoreşti Constanţa, Asociaţia Medicilor de Famile „Tomis” Constanţa, acestea depunând o contestaţie în contencios administrativ prin care solicită revocarea Hotărârii de Consiliu Local nr. 312/18.12.2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2016.

„Considerăm că impozitele şi taxele stabilite nu ţin cont de realităţile economice şi sociale, astfel încât prin cotele de impozitare maxime stabilite prin Hotărâre în mod nejustificat, contrar expunerii de motive prezentate şi deci nelegal, Primăria Constanţa a ridicat la maximum valoarea impozitelor şi taxelor locale în dezavantajul contribuabilului. Primăria Constanţa nu a realizat nici o prezentare a nivelului impozitelor şi taxelor în comparaţie cel puţin cu anul 2015, şi nici un studiu de impact asupra veniturilor nete ale contribuabililor, optând doar pentru aplicarea cotelor maximale, exclusiv în mod birocratic, cu singurul scop de a maximiza veniturile bugetului local”, potrivit patronatului condus de Iulian Gropoşilă. De asemenea, PIMM Constanţa consideră că, în cazul clădirilor nerezidenţiale, valoarea impozabilă a crescut ca urmare a valorilor pe mp cu 6,5% conform dispoziţiilor art. 457 Cod Fiscal şi cu toate acestea, iar Primăria ar afirma că nu cunoaşte care va fi impactul asupra bugetului local. De asemenea, Codul Fiscal a mai introdus un nou impozit, dispoziţiile ar.t 458 - impozitul pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2 -1,3% din valoarea acesteia. „Contrar intenţiilor declarate, administraţia locală a aplicat o cotă de 1,3% pe care a şi majorat-o ilegal cu 15,4%, cota finală de majorare fiind în realitate 1,5%. De asemenea, în cazul persoanelor juridice ce deţin clădiri rezidenţiale care, potrivit Codului Fiscal, au avut ca şi cotă de majorare între 0,08% şi 0,2%, administraţia locală a stabilit cota maximă de 0,2%. Referitor la impozitul pe terenuri, Primăria Municipiului Constanţa va obţine din acest an venituri suplimentare prin impozitarea terenurilor aflate sub construcţii, astfel făcându-se o dublă impozitare atât pentru clădire, cât şi pentru terenul care nu mai este uzitabil. În schimb, în ceea ce priveşte impozitul pe mijloace de transport, acesta a fost redus cu 50%, fără a avea avizul comisiei de specialitate nr. 2, Primăria dovedind lipsa de preocupare pentru mediul înconjurător şi sănătatea populaţiei”, mai susţine PIMM.

„Considerăm că majorarea şi impozitelor locale instituite prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 312/18.12.2015 duc la împovărarea fiscală a micilor întreprinzători, cu efecte devastatoare asupra activităţilor acestora şi, în mod special, a celor care vor să iniţieze un start-up. Nu este exclus, dacă impozitele şi taxele locale vor rămâne la acest nivel, să asistăm la reducerea numărului de firme active din mediul de afaceri constănţean cu efecte nebănuite asupra bugetului local”, a declarat preşedintele Patronatul Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii Constanţa, Iulian Gropoşilă.

În replică, SPIT Constanţa a transmis următorul comunicat:

Având în vedere demersurile efectuate de Patronatul Intreprinderilor Mici și Mijlocii Constanța, Baroul Constanța, Uniunea Arhitecților din România, Camera Executorilor Judecătorești de pe lângă Curtea de Apel Constanța, Asociația medicilor de familie Tomis cu privire la contestarea în contencios administrativ a H.C.L.M. nr. 312/2015 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016 dorim să clarificăm următoarele aspecte:

Proiectul de hotărâre a fost făcut public la data de 29.10.2015 pe site-ul Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța www.spit-ct.ro și pe cel al Primăriei Municipiului Constanța http://www.primaria-constanta.ro/www.primaria-constanta.ro totodata fiind transmise informări către mediul de afaceri astfel:

- adresa numărul S88460/29.10.2015 către Patronatul Intreprinderilor Mici și Mijlocii Constanța înregistrată de acesta sub numărul 1366/06.11.2015;

- adresa numărul S88484/29.10.2015 către Camera Executorilor Judecătorești de pe lângă Curtea de Apel Constanța înregistrată de aceasta sub numărul 546/06.11.2015;

- adresa numărul S8457/29.10.2015 către Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral Delta Dunării înregistrată de aceasta sub numărul 192/06.11.2015;

- adresa numărul S88481/29.10.2015 către Camera de Comerț Industrie, Navigație și Agricultură Constanța înregistrată de aceasta sub numărul 2302/06.11.2015;

- adresa numărul S88485/29.10.2015 către Camera Notarilor Publici Constanța;

- adresa numărul S88476/29.10.2015 către Baroul Constanța;

- adresa numărul S88466/29.10.2015 către Asociația Patronală Mamaia;

- adresa numărul S88462/29.10.2015 către Asociația Teritorială a Cooperației Meșteșugărești Constanța;

pentru a ne transmite în scris propuneri, sugestii sau opinii privind alcătuirea proiectului de hotărâre de consiliu și de asemenea pentru a participa la o dezbatatere publică în acest sens. Dintre toți cei cărora le-au fost transmise aceste informări, singurii care au răspuns au fost Camera de Comerț Industrie, Navigație și Agricultură Constanța și

Uniunea Arhitecților din România, care au făcut propuneri concrete ce au fost preluate hotărârea adoptată la data de 18.12.2015.

De asemenea, au fost respectate toate etapele prevăzute în Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, respectiv publicarea proiectului pe site-ul instituției, într-un cotidian local și adrese către mediul de afaceri.

Afirmațiile comunicatului de presă sunt tendențioase și dezinformează opinia publică, întrucât veniturile totale din sursele menționate de dumneavoastră, încasate în anul 2015 vor rămâne mai mari decât veniturile încasate în anul 2016.

În timpul dezbaterilor privind Codul fiscal, Serviciul Public de Impozite și Taxe a transmis, deși fără succes, prin intermediul Asociației Municipiilor din România mai multe propuneri de modificare a acestui act normativ inclusiv cu privire la neimpozitarea terenurilor ocupate de construcții iar la construirea proiectului de hotărâre cu privire la stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016 a avut în vedere principiul justei așezări a sarcinii fiscale și al echității fiscale.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369