REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
21.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

În PANDEMIE, ZBORURILE pe Aeroportul din Kogălniceanu s-au DUBLAT

În PANDEMIE, ZBORURILE pe Aeroportul din Kogălniceanu s-au DUBLAT

Replica API 25 august 2020 | 07:56 2418

Aeroporturile din România trec și ele printr-o perioadă foarte grea din pricina pandemiei de coronavirus. Cu toate că unele au funcționat totuși, chiar și la capacitate mai redusă, pierderile sunt semnificative, acum reprezentanții Asociației Aeroporturilor din România zbătându-se să revină pe linia de plutire.

Bogdan Artagea

În stațiunea Venus a avut loc luni, 24 august, o întâlnire a reprezentanților Asociației Aeroporturilor din România. Aceștia au dezbătut principalele probleme întâmpinate pe parcursul pandemiei de coronavirus, până în prezent. La eveniment au participat David Ciceo - președintele ARR și director general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj, Florin Dimitrescu - director general al CNAB (Compania Națională Aeroporturi București), Bogdan Artagea – director general al Aeroportului Internațional „Mihail Kogălniceanu” Constanța și multe alte personalități din domeniul turismului dar și a aviației.

David Ciceo

David Ciceo: „Veniturile au scăzut cu până la 70%”

David Ciceo, președinele AAR dar și directorul aeroportului din Cluj a declarat faptul că veniturile au scăzut semnificativ însă a adoptat măsuri eficiente atât pentru aeroport cât și pentru angajați. „Veniturile au scăzut cu până la 70%. La fel au scăzut și veniturile proprii, din acest motiv, aeroportul din Cluj a luat foarte repede măsuri de reducere a costurilor, anulări ale contractelor, foarte mulți angajați au fost în șomaj tehnic, reducerea tipului de lucru săptămânal de la 5 la 4 zile și bineînțeles, renegocierea unor contracte. La aeroportul din Cluj avem o situație financiară stabilă. Suntem foarte bucuroși că nu a trebuit să facem reduceri de personal, pentru că i-am recalificat, am găsit soluții. Dacă în august 2019 am avut peste 300.000 de pasageri, anul asta ne așteptăm la aproximativ 100.000 de pasageri. Am fost nevoiți să amânăm foarte multe investiții. Cel mai puțin afectate au fost aeroporturile mici, care au avut trafic mai mic, un aeroport cu cât este mai mare cu atât este mai expus” a declarat David Ciceo, directorul general al aeroportului din Cluj.

Florin Dimitrescu a recunoscut: 60 % pierderi înregistrate

Florin Dimitrescu, director al companiei care administrează aeroporturile Capitalei, mai exact, Aeroportul “Henri Coandă” din Otopeni şi Aeroportul “Aurel Vlaicu” din Băneasa, a fost și el la întâlnirea organizată la maluol mării. „Fiind cel mai mare aeroport din România noi suntem direct afectați, am pierdut undeva la 25% din pasageri. Încă așteptăm să se mai relaxeze un pic sau să se mai ajusteze puțin numărul de cazuri că să putem să încurajăm pasagerii să călătorească. Suntem undeva la 60% pierderi în momentul de față.

Florin Dimitrescu

Am făcut mai multe demersuri, am discutat și cu Ministerul de Finanțe pentru modalități de finanțare. Aici am avut mai multe discuții cu partenerii și am găsit modalități prin care am reușit să reducem procentual contractele dar, bineînțeles, că există nemulțumiri și din partea lor pentru că aeroporturile au fost considerate că fiind spații comerciale, astfel încât autoritățile au interzis prestarea de servicii în cadrul aeroportului și au fost mai multe discuții.

Când a început pandemia ne-am uitat foarte atent și am luat 3 cazuri. Partea descendența, din nefericire pentru noi s-a adeverit a fii cea mai pesimistă. Econimic vorbind, am anulat zborurile, am avut 3 luni de zile de închidere, deși aeroportul Otopeni a fost deschis non-stop, având cazuri particulare, zboruri cargo și zboruri de pasageri prin care erau aduși în țară oameni prin zboruri speciale. Ne uităm la pantă ascendentă, la revenirea zborurilor.

Noi facem calcule interne atât în cadrul aeroportului cât și în cadrul Asociației Aeroporturilor în România dar vedem și ce se prezintă la nivel internațional. Previziunea este că undeva într-un an de zile vom reveni spre 70-75% din ce a fost anul trecut, care a fost un an de glorie pentru aviația din România că și număr de pasageri. Cu angajații am luat și noi măsuri aferente pentru reducerea cheltuielilor. Ne uităm cu optimism în față” a declarat Florin Dimitrescu, director general al CNAB (Compania Națională Aeroporturi București).

La Aeroportul din Kogălniceanu numărul de zboruri s-a „dublat”

„S-a resimțit și la Kogălniceanu această pandemie dar în toată această perioada aeroportul nu a fost închis. Noi am funcționat la capacitate maximă, adică suntem un aeroport strategic, am deservit atât armata SUA cât și NATO. Traficul de pasageri a scăzut undeva la 56%, numărul de zboruri în schimb, s-a dublat în această perioadă. Am redus cheltuielile, am ținut oamenii la muncă și îi vom ține în continuare și vom ieși din această situație” a declarat Bogdan Artagea, directorul Aeroportului „Mihail Kogălniceanu”.

Reprezentantul Blue Air prezent la conferință: „Sperăm că în următorii ani să nu fim afectați de altă pandemie”

Prezent la eveniment, a fost și directorul operațional al Blue Air, Cristian Buciu. Acesta a prezentat situația la nivelul firmei aeriene Blue Air care, se pare că nu a fost una foarte strălucită în această perioadă. „Este destul de grav, din păcate industria aviatică, companiile aeriene și tot ce înseamnă aeroporturi, sunt cele mai lovite de această pandemie. Partea proastă este că lucrurile evoluează într-o direcție neprevăzută. Noi am crezut că de la 1 iulie lucrurile vor intră oarecum în normal. Ne-am ajustat capacitățile și resursele astfel încât să putem zbura cu 50% din capacitate, din păcate, situația este mult mai complicată. Căderea pe aeroporturile din România în luna iulie 2020 este de 75 %, față de Iulie 2019.

Noi credem că lucrurile intră în linie dreaptă, asta înseamnă că din ceea ce privește compania Blue Air. Este greu de spus ce se va întâmpla. Sperăm că în următori ani, bussinesul pe care îl avem să nu fie afectat de altă pandemie sau de altceva… să putem merge mai departe în siguranță. Anul viitor noi ne-am propus să operăm un număr de 20 de aeronave și am repus focusul pe piața din România. Vom avea avioanele bazate exclusiv pe aeroporturile din România.

Acum nu contează câte aeronave ai, contează cu câte aeronave poți să zbori fără să pierzi bani. Asta este lucrul cel mai important. Acum în această perioadă zburăm cu 10 - 12 avioane. Dar programul nostru este ajustat în continuu și calibrat pe cerere și pe restricțiile care iată, în contextul actual, multe țări din Europa le impun cetățenilor români” a declarat Cristian Buciu, directorul operațional al Blue Air.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sunt programate 15 plecari de pe AIMK intr-un interval de o luna cu o singura destinatie Londra, sursa site oficial aeroport. Aeroportul are o medie de 266 de angajati, sursa listafirme . Mai bine redirectionati cursele catre Bucuresti si duceti-va acasa, va mai si imbolnaviti .. .. de plictiseala !
5
2
cel mai prrost director de aeroport din Romania
3
0
La ma-ta in fundu curtii sugeai tu poola pomanagiu idiot.Singurele tale excursii au fost cu rata pana la Cobadin ca pana la Constanta nu aveai bani ,mortzii matii de sarac prost.
6
0
are artagea da-i-as muie cu cacat !!!
8
0
el in urma cu 2 ani chema POMPIERELE SALVARILE SI DECLANSA STAREA D EURGENTA......
4
0
Asa a spus si el ma,ca traficul de pasageri a scazut la 56% dar avioanele cu militari americani si N.A.T.O.aduc A.M.K.niste bani frumosi. Spunele asta si P.S.Distilor tai mai Artagea care tipau toti in frunte cu L.Dragnea ca Uniunea Europeana si N.A.T.O.au transformat Romania intr-o colonie.
9
0
roma si milano nu-s la ma-ta in fundu curtii langa veceu, acolo erau cursele din capu tau ala patrat idiotule
1
6
Nu sunt zboruri este doar un singur zbor spre luton.Cu 3 ani in urma erau curse spre Roma, Milano,Atena.
10
0
orar zbor constanta figureaza doar zbor constanta lutton dus - intors . restul anulate . care s zboruri sau dublat ?
8
0

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102