REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
10.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Încă un contract de miliarde pentru băieţii deştepţi din CFR-ul constănţean

Încă un contract de miliarde pentru băieţii deştepţi din CFR-ul constănţean

Replica API 18 decembrie 2014 | 22:49 1275

Reparaţii de căi ferate în Braşov

Reparaţii de căi ferate în Braşov

Foştii angajaţi CFR care s-au reprofilat în afacerile cu societatea de stat din care au plecat o duc mai bine ca niciodată. Firmele lor primesc contracte cu regularitate de la CFR, iar pentru a fi sigur de acest lucru mai angajează şi câte o rudă a vreunui şef mare de la stat, să întreţină relaţiile cordiale, nu de alta. Uneori, se ajunge şi la paradoxuri tipic româneşti, în care CFR anunţă că dă mii de oameni afară, după care se plânge că n-are cine să le întreţină liniile, motiv pentru care angajează firmele private ale foştilor angajaţi, desigur. Oricum ar fi, CFR este una din companiile de stat cu cele mai mari pierderi şi în care nu s-a intrat până acum la modul serios cu mascaţii, din moment ce problemele sunt aceleaşi de ani de zile şi nimeni nu pare a le vrea rezolvate.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a atribuit pe 08.12.2014 un contract pentru „lucrări de reparaţie aparate de cale pentru ridicare restricţii de viteză şi lucrări de reparaţie linii CF pentru ridicare restricţii de viteză, înlocuire traverse de lemn normale sau speciale de aparate de cale şi schimbătoare de cale sau piese de aparate de cale”, care vor fi prestate pe raza Sucursalei Regionalei CF Braşov. Valoarea totală a contractului, împărţit în trei loturi, este de 2.086.022,48 lei, fără TVA, iar firmele câştigătoare ale licitaţiei organizate de CFR sunt Romfer Construct SA Chiajna (689.260,83 lei), Construcţii Feroviare Mureş SA Târgu Mureş (869.663,39 lei) şi Euro Construct SA Constanţa (527.098,26 lei). După cum era de aşteptat, firmele sunt deţinute de foşti directori din cadrul CFR sau afacerişti cu vechime în relaţii contractuale cu statul. Astfel, Romfer Construct SA este controlată, printre alţii, de Liviu Sărămăţ (nume aflat pe lista beneficiarilor de despăgubiri bizare acordate de ANRP, cu numeroase contracte cu statul la activ), Gheorghe Ciuvăţ, un important sponsor al defunctei USL, Raluca Mănăilă (fiica lui Gavrilă Mănăilă, fost director CFR Călători) şi Sorin Gavrilescu (fost director tehnic la CFR Călători, cercetat, alături de colegul Mănăilă în celebrul dosar Necolaiciuc). La rândul său, Construcţii Feroviare Mureş SA are printer acţionari pe Ion Cutieru, fost director Regionala CFR Bucureşti. În fine, Euro Construct SA Constanţa este deţinută de şase acţionari, majoritari fiind Tudor Vlad (fost director general CFR Călători, director Regionala Constanţa a CFR Călători, director CFR Ferry Boat, preşedinte al Autorităţii Feroviare Române) şi Constantin Străinu (fost angajat CFR, patron şi la România Euroest şi Eurofer Trans, beneficiare, de asemenea, a numeroase contracte cu CFR). Nu poate fi omis faptul că, până recent, unul din cenzorii firmelor România Euroest SA şi Euro Construct SA a fost Daniela Ţăranu, soţia lui Gabriel Ţăranu, şeful CFR Călători Constanţa.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218