REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Incident la bordul navei Flaminia: un angajat DMHI şi-a fracturat un deget

Incident la bordul navei Flaminia: un angajat DMHI şi-a fracturat un deget

Replica API 15 martie 2014 | 00:00 131

Bola, şeful ITM: Am fost informaţi telefonic chiar de către directorul Memetcea

Bola, şeful ITM: Am fost informaţi telefonic chiar de către directorul Memetcea

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu în 2012, la bordul căruia au decedat trei marinari, se află încă în custodia Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. pentru reparaţii. Până în prezent, muncitorii şantierului din sudul litoralului au înlăturat structuri de corp deteriorate în proporţie de 97 %. În timpul lucrărilor, aşa cum era de aşteptat, s-a raportat şi primul incident. Un angajat şi-a fracturat un deget în timp ce demonta o ţeavă.

"În legătură cu lucrările de la nava MSC Flaminia societatea a înregistrat un singur incident în urma căruia unul dintre angajaţii noştri care lucrau în compartimentul maşini al navei la demontarea unei ţevi a suferit o fractură la unul dintre degetele de la mâna stângă. Incidentul este în curs de cercetare conform procedurilor specifice, urmând a se stabili încadrarea corespunzătoare. Lucrătorii implicaţi în activităţile specifice la bordul navei utilizează echipament individual de protecţie corespunzător, în conformitate cu normativele naţionale şi ale industriei, raportat la riscurile fiecărei meserii şi a reglementarilor Contractului Colectiv de Muncă la nivel de unitate, stabilit împreună cu reprezentanţii sindicatului reprezentativ. Coordonatorii de activităţi şi inspectorii de protecţia muncii ai societăţii supraveghează constant lucrările, în conformitate cu standardele specifice oricărei reparaţii de nave efectuate în incinta DMHI", susţin reprezentanţii DMHI. Angajatul DMHI a obţinut un concediu medical de trei zile, fiind în incapacitate temporară de muncă, spun reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă.

"Lucrătorul nu va mai putea să-şi desfăşoare activitatea în mod normal. Probabil că acest concediu medical se va prelungi, dacă s-a recurs la o atelă gipsată. Cred că miercuri ni s-a raportat în scris. Am fost informaţi şi telefonic chiar de către domnul director Gemal Memetcea (director Departament HSE -n.r.), cel care se ocupă de nava Flaminia. Nu se dă telefon în astfel de cazuri, dar fiind vorba despre această navă, cu un trecut, directorul a crezut că este bine să anunţe personal. Domnul Memetcea s-a ocupa şi în Portul Constanţa de toate operaţiunile desfăşurate: decontaminare, fier, şlam. Dânsul a fost reprezentantul DMHI în Port. El era cel care controla echipele de muncitori. El răspundea de operaţiunile din Portul Constanţa. A fost în permanet un şef de punct de lucru al DMHI care era controlat de domnul Memetcea", a declarat, pentru cotidianul "Replica", Eugen Bola, şeful ITM Constanţa. Bola a mai precizat şi faptul că ITM nu va face propria anchetă în acest caz. "Ei (reprezentanţii DMHI -n.r.) fac cercetarea. În termen de 10 zile trebuie făcută această cercetare: declaraţii, fotografii dacă este cazul, apoi se redactează un proces verbal, iar dosarul de cercetare este înaintat la ITM, pentru a fi avizat de domnul Marian Becheanu (directorul adjunct al ITM -n.r.) şi de mine. Sunt convins că acolo este o organizare aproape desăvârşită", a explicat directorul ITM.

Menţionăm şi faptul că reprezentanţii Administraţiei Bazinale de Apă-Dobrogea Litoral, cât şi cei ai Portului Mangalia şi-au dat acceptul pentru debalastarea navei Flaminia. Şi asta după ce s-au evaluat "rezultatele analizelor apei de balast a navei faţă de normativele în vigoare şi a autorizaţiei de gospodarire a apelor DMHI", au ţinut să mai precizez cei din conducerea DMHI prin intermediul unei comunicat de presă, remis vineri cotidianului "Replica".

Reamintim faptul că nava Flaminia a ajuns la Mangalia la mijlocul lunii februarie, angajaţii DMHI anunţând într-o conferinţă de presă că va fi reparată în aproximativ trei luni, valoarea contractului fiind de 22 de milioane de dolari. Pentru repararea navei Flaminia a fost organizată o licitaţie la care au mai participat alte două şantiere, valoarea contractului prin care a fost atribuită lucrarea fiind de 22 de milioane de dolari. În baza contractului, muncitorii sunt obligaţi să îndepărteze structura de oţel avariată a corpului navei, să fabrice şi să monteze cele 94 de bloc-secţii noi ale structurii navei, să înlocuiască echipamentele şi sistemele avariate şi să facă conexiunile sistemelor noi cu cele existente ale navei, lucrările urmând să fie gata la sfârşitul lunii mai. "Confecţie bloc-secţii noi pentru înlocuirea zonei de corp înlăturate: 80 % realizat; montaj la poziţie a bloc-secţiilor noi de corp în docul uscat: 20 % realizat; lucrări specializate în vederea racordării tehnologice şi funcţionale ale structurilor de corp noi cu sistemele existente ale navei care nu au avut de suferit în urma incendiului: 20 %", se mai arat[ ]n acela;i comunicat. Cantitatea totală de oţel înlocuit va fi de aproximativ 7.300 de tone.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218