REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.1° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
12.1° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710

Incredibil! Hotelul Mera din Venus a băgat în spital zeci de turişti, dar încă FUNCŢIONEAZĂ!

Replica API 1 august 2016 | 00:00 3766

Părinte: „Copilul nu se mai oprea din vomat şi plânsete de dureri“

Sursa foto: meraresort.ro

De aproximativ două săptămâni, hotelul Mera din staţiunea Venus se joacă cu sănătatea oamenilor. Zeci de persoane au ajuns la spital, după ce au consumat din bucătăria restaurantului. Unitatea a fost amendată cu 15.000 lei de lei, însă continuă să pună în pericol viaţa consumatorilor.

Alertă în staţiunea Venus. Cinci (?!) copii au ajuns la spital cu toxiinfecţie alimentară, vineri noaptea, având nevoie de îngrijiri medicale. Cu toţii au mâncat la all inclusive, acuzând, imediat, dureri de burtă şi vărsături. Aceştia erau cazaţi la hotelul Mera din Venus. Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Cosumatorului au fost, sâmbătă, 30 iulie a.c., în control la unitatea cu pricina şi, din spusele directorului Paul Anghel, nu s-a găsit nimic în neregulă în bucătăria restaurantului Mera.

„Am fost în control, totul a fost în regulă, în termen, tot ce se găsea în frigider, în bucătărie. DSV a ridicat probe din mâncare, o să vedem rezultatul“, a spus Anghel. Culmea este că, alţi turişti s-au îmbolnăvit aici, în urmă cu o săptămână, după ce au consumat la restaurantul hotelului. Atunci, ANPC a amendat patronul cu 15.000 lei şi a dispus remedierea problemelor.

„Este al doilea caz de toxiinfecţie la această unitate. Acum o săptămână 14 turişti s-au intoxicat, 3 au ajuns la spital. Atunci, am amendat unitatea cu 15.000 lei. Ulterior, au remediat problemele“, a mai precizat directorul ANPC. Acesta nu exclude posibilitatea ca o cauză probabilă a îmbolnăvirii să fie consumul alimentelor pe plajă, de la comercianţii ambulanţi.

„S-ar putea să fie vorba şi de factori externi. Să fi consumat pe plajă, de la comercianţii ambulanţi, noi am verificat, însă este greu să-i găseşti. Am sesizat şi Poliţia, iar oamenii legii au promis că vor face razii în această zonă. Cauza a 50, 60% din persoanele care se îmbolnăvesc pe litoral este comerţul ambulant“, a mai completat Anghel. O altă cauză care urmează să se stabiliească ar fi chiar unul din bucătarii restaurantului. „E posibil ca cineva să aibă o problemă, un microb“, a conchis Paul Anghel.

Iată mărturia unei turiste intoxicată, la fel ca și copilul ei, din cauza mâncării de la restaurantul hotelului Mera

„Acest simulacru de all inclusive care te trimite în spital la două zile de la cazare. Scriu în a doua noapte de cazare, in timp ce imi veghez copilul care toată seara a acuzat dureri acute de burtică și de o oră vomită. Asemeni mie. Eu am fost uimită de cât de redusă este diversitatea felurilor oferite, de faptul că toate felurile sunt inecate în sos sau ulei (în afară de grătar unde sunt cozi ca pe vremea lu' nea Nicu) de curiozitate am ciupit niște cartofi cu rozmarin și putin orez.

Însă, fiica mea a mâncat doar mămăliga goală. De când am venit. Doar mămăligă goală. Îmi este peste putință să înteleg ce se întâmpla în bucataria Mera, în condițiile în care am numărat 3 salvări care au intrat pe poarta complexului în ultimele două ore, în una dintre ele am văzut că s-a urcat o doamnă cu un copil de un an și jumătate-doi. Verii mei cu care sunt în concediu sunt deja cu cel mic (doi ani) la spital în Mangalia, au plecat cu mașina personală.

Voma în jet de trei ori în două ore. Copilul mic al altor prieteni cu care suntem (tot aprox doi ani) este in sesiuni repetate de voma de la ora 18:00. Este trist spre tragic“, a spus Sandra S., pe amfostacolo.ro. Ulterior, aceasta a mai completat postarea cu o altă informație, potrivit căreia nu ar fi vorba de cinci copii intoxicați, ci șapte, inclusiv fiul verișoarei ei „Verișoara mea care este în spitalul din Mangalia cu băiețelul îmi spune că ambulanta a adus la spital 7 copii de la Mera. Calculam si pe cei care au ajuns acolo cu parinții, cu autoturismul personal?!“. Pentru un sejur de vis la hotelul Mera, pentru cinci zile, turista a plătit 2.400 lei. Va cere restituirea sumei. „Intenționez ca, dacă scap fara sa merg cu fetita la spital... sa cer returnarea banilor pentru zilele pe care nu le mai stau și sa îmi urc în mașină copilul și să fug acasă“, a completat turista.

Alte mărturii incredibile ale turiștilor cazați la hotel Mera. Au plătit mii de lei, pentru un sejur...la pat

Pe 26 iulie a.c., o altă turistă din Ploiești a postat pe același site faptul că fetița sa de 9 ani a făcut o indigestie puternică, în noapte de 19 spre 20 iulie a.c., după ce a consumat din bucătăria Mera. –„Și fetița mea cea mare a făcut o indigestie - am zis eu (vărsaturi în noaptea de 19-20 iulie 2016) dar la 9 ani, eu am rezolvat-o cu repaus alimentar de o zi și un antivomitiv“ a spus turista, care a plătit 4000 de lei pentru această vacanță. A ales această locație pentru că i-a „luat“ ochii piscina pentru copii.

„Precizez ca am ales acest resort în primul rând pentru piscina de copii, care, într-adevăr, este foarte mare și unde fetele mele s-au simtit excelent. Un plus il are faptul că apa la piscina de copii este mică, 50cm așa că nu am avut grijă că li se poate întampla ceva, mai ales că este separata cu un glilaj de inox de piscină pentru adulți“, a mai spus turista. Câteva zile mai târziu, alți turiști și-au petrecut sejurul...la pat. De menționat că evenimentul s-a petrecut după ce ANPC a amendat unitatea cu 15.000 lei.

„Atât fetița mea în vârstă de 8 ani, cât și eu, 37 de ani, am făcut o toxiinfecție alimentară care ne-a ținut la pat 24ore, cu vărsături și temperatură.Sursa toxiinfecției identificată de noi a fost pulpele de pui dezosate preparate la grătar. Aceasta s-a întâmplat în seara zilei de 23 iulie. Chiar după amenda luată de la Direcția Sanitară, din câte am înțeles, dată înainte de sosirea noastra la hotel în ziua de 21 iulie. Lucrurile nu s-au îndreptat“, s -a plâns Cătălina B., din București.

Elena G. a ținut să posteze, pe 24 iulie a.c., și ea pe site-ul amfostacolo.ro, cât de…bine s-a simțit la resortul Mera din Venus. Și copilul ei a fost intoxicat, săptămâna trecută, după ce a consumat de la băcătăria complexului. „Acum 2 zile ne-am intors în Bucuresti după, ce în ultimele zile, copilul nostru în vârstă de 11 ani a fost intoxicat cu mâncare, făcand o criză gravă de dischinezie biliară - pentru prima dată în viața sa! Criza cu care ne confruntăm încă. Inutil să va mai spun ca am chemat salvarea dupa ce copilul si-a vomitat inclusiv lichidul din bilă, cam 7 episoade de vomă de culoare galben- verzui.

Din cauza vomei și efortului depus copilul a făcut și o criză de spasmofilie (pentru prima dată în viata sa!) care l-a marcat profund! Bineînteles că vacanța a luat sfârșit mai devreme, nu mai mentionez stresul nostru ca și parinti, mersul la farmacii, doctorii, injecțiile, teama ca vomitatul nu va înceta...Dragi părinți, personalul de la MERA este iresponsabil, și nu dă nicio importanță sănătății noastre și a copiilor nostril!!!

Am discutat cu multi parinti și nu mică mi-a fost surpriza să aflam ca aproximativ 50-60% dintre copiii aflați in complex au fost intoxicati grav cu mancare, dar și multi adulți“, este mărturia altui părinte. Liviu J, din București, a ajuns și el cu fetița de 2 ani la spital. „Pe 22 iulie, ora 3 dimineața, am fost nevoiți să sunam la Salvare. Micuta noastră de 2 ani și 4 luni nu se mai oprea din vomat și plânsete de dureri. Am reușit să o stabilizam cât de cât, cam pe la ora 10 dupăun drum cu salvarea la spitalul din Mangalia la 4 dimineața.

În asteptarea doctorului de la cabinetul hotelului care exact cum s-a spus in postarea anterioara cred că a venit la 12... am plecat la 11.30, cu gândul să ajungem cât mai repede la un spital in București. Înainte de plecare, agitația era foarte mare la recepție cu copii și părinți deopotrivă acuzând stări vizibile de toxiinfecții alimentare. Gândindu-mă la copilasul meu NU va recomand sa ajungeti la Mera. Dacă si au permis sa servească mâncare stricata acum ... o vor face si altădată. Personalul din bucătărie si din zona restaurantului este sezonier... strâns din anunțuri date prin toată țara și fără pic de analize la angajare. După ce au venit de la inspectia sanitara in control au început si ei sa poarte manusi... degeaba...“.

De precizat că unitatea menționată funcționează pe societatea Atlas Apliance Solution, cu sediul social în Mioveni, strada Depozitelor. Asociatul unic este Mariana Movileanu, născută în localitatea Zărneşti, din Braşov.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.