REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
13.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

INTERVIU cu şefa Administraţiei Finanţelor Publice Constanţa. Ce spune Doiniţa Radu despre impozitarea nunţilor!

INTERVIU cu şefa Administraţiei Finanţelor Publice Constanţa. Ce spune Doiniţa Radu despre impozitarea nunţilor!

Replica API 10 noiembrie 2018 | 00:00 2137

Doiniţa Radu

Administraţia Finanţelor Publice Constanța este condusă, începând din 20 aprilie a.c., de Doinița Radu, numită prin Ordin al Preşedintelui ANAF. Despre veniturile la nivelul Administraţiei, despre strategia care a dus la eficientizarea activităţii instituţiei, despre sectoarele de activitate unde se manifestă preponderent fenomenul evaziunii fiscale, la nivelul judeţului Constanța, dar și despre impozitarea nunților, un subiect amplu dezbătut în ultima perioadă, vorbește directorul Doinița Radu în interviul de mai jos.

Reporter: Aveţi jumătate de an la conducerea Administrației Județene a Finanțelor Publcie Constanța. Cât de grea este coordonarea unui județ în materie de finanțe publice?

Doiniţa Radu: Administrarea fiscală a unui judeţ de mărimea judeţului Constanta, sub toate aspectele acesteia (colectare, îndrumare, inspecţie fiscală), nu pot spune că este uşoară, însă atunci când realizezi că sarcinile de serviciu trebuie îndeplinite cu profesionalism, cunoşti importanţa realizării obiectivelor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi faci totul cu plăcere, nimic nu este imposibil.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Constanţa (AJFP) administra, la 31 octombrie a.c., 57.568 persoane juridice şi 285.936 persoane fizice. Dintre acestea, 22.102 contribuabili reprezintă contribuabili inactivi fiscal. Am avut în perioada aprilie - octombrie 2018 un program de încasări de 1.713.618.551 lei şi am încasat 1.790.082.423 lei, ceea ce înseamnă un grad de realizare a planului de 104.46%.

Ţin să menţionez faptul că rezultatele obţinute sunt rezultatul unei munci de echipă, fiind ajutată în activitatea mea de cei trei şefi adjuncţi, şefii serviciilor fiscale şi, nu în ultimul rând, de funcţionarii publici care deservesc această administraţie.

Rep: Care este cea mai mare problemă pe care instituţiile ANAF le au în colaborarea cu cetăţeanul? Aglomerația la ghișee, somațiile către cetățeni...

D.R.: Probleme sunt, în general, în cadrul structurii colectare persoane fizice unde este un volum imens de muncă: foarte mulţi contribuabili administraţi, legislaţia nu este atât de uşor de înteles ca în cazul persoanelor juridice a căror relaţie cu organul fiscal este intermediată de un specialist (contabil sau consultant fiscal). Încercăm, pe cât posibil, să înţelegem aceste probleme şi să le rezolvăm dar, fireşte, mai sunt şi contribuabili nemultumiţi.

Se primesc diverse somaţii care sunt ignorate şi abia când se instituie măsura popririi disponibilităţilor băneşti asupra conturilor bancare contribuabilii reacţionează şi de aici apar nemultumiri. Se depun cereri şi declaraţii, de obicei, la limita maximă a termenului scadent. Cred că se ştie faptul că cele mai multe cereri de restituire taxă auto au fost depuse în ultima zi!

În consecinţă, am suplimentat numărul de funcţionari care au primit astfel de cereri şi am prelungit programul până când toţi cei prezenţi în sediul administraţiei au înregistrat cererile. Sistemul de operare este învechit şi greoi, calculatoarele asemenea, dar avem promisiuni că toate aceste probleme se vor rezolva în foarte scurt timp. Nu este plăcut, nici de o parte, nici de cealaltă, să ne confruntăm cu astfel de probleme.

Rep.: Sunt modificări în legislaţia fiscală ce nu au fost mediatizate, deşi sunt de mare importanță pentru contribuabili?

D.R.: Informarea contribuabililor asupra modificărilor legislative este o prioritate a ANAF. Orice schimbare majoră în legislatie vine la pachet cu sesiuni multiple de informare a contribuabililor afectaţi: întâlniri organizate independent de unităţile fiscale teritoriale sau în parteneriat cu CECCAR, CCINA.

De altfel, AJFP Constanţa, prin reprezentantii săi din cadrul Biroului Asistenţă Contribuabili, are un program permanent de întâlniri periodice cu contribuabilii din judetul Constanţa, program care poate fi consultat pe site-ul ANAF: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/intalniri.htm

Persoanele fizice şi juridice care sunt înrolate în Spaţiul Privat Virtual (SPV) primesc lunar buletine informatice cu toate modificările legislative incidente legislaţiei financiar-fiscale.

Rep.: Care sunt categoriile de contribuabili cu cele mai mari probleme legate de evaziunea fiscală şi care sunt sectoarele cu probleme?

D.R.: Inspecţiile fiscale derulate de echipele de control din cadrul structurii de inspecţie fiscală a AJFP au ca scop creşterea gradului de conformare, impulsionarea colectării creanţelor bugetare, stabilirea diferenţelor între impozitul pe profit înscris şi declarat în situaţiile financiare anuale etc.

Din analiza rezultatelor acţiunilor de control în primele opt luni ale acestui an, de exemplu, a reieşit că sumele stabilite suplimentar de plată la bugetul general consolidat au fost cu preponderenţă din următoarele domenii de activitate: producerea şi comercializarea mărfurilor agroalimentare – 5.883.787 lei, construcţii şi materiale de construcţii – 5.252.895 lei, turism – 1.403.985 lei, transporturi – 1.349.920 lei.

Rep.: Referitor la constănțenii care intenţionează să plece din ţară pentru mai mult de şase luni de zile... Potrivit legii, aceștia riscă, de la 1 ianuarie 2018, să fie amendaţi dacă nu notifică Fiscul în prealabil.

D.R.: Nu putem stabili câte persoane au părăsit România în ultima perioadă, însă au fost depuse 161 de chestionare prin care s-a solicitat stabilirea rezidenţei pe teritoriul altei ţări. Pentru 90 de persoane fizice au fost îndeplinite condiţiile de rezidenţă în alte sate.

Nu au fost aplicate sancţiuni contravenţionale. În urma mediatizării acestei prevederi legale contribuabilii s-au conformat. Mai mult de atât, există şi „avertismentul“ ca sancţiune contravenţională, rolul nostru fiind acela ca, prin activitatea noastră, să venim în sprijinul contribuabililor şi să existe o relaţie permanentă de colaborare şi îndrumare.

Rep.: Sistemul Split TVA este un subiect care a stârnit multe controverse și semne de întrebare în mediul de afaceri și îi sperie puțin pe administratorii companiilor. Cine are, concret, obligația aplicării Split TVA şi când?

D.R.: Sistemul split TVA este obligatoriu pentru contribuabilii care, la 31.12.2017, înregistrau obligaţii fiscale restante, cu excepţia celor a căror executare silită era suspendată. Mărimea obligaţiilor fiscale care impunea aplicarea split TVA este în funcţie de categoria contribuabililor: contribuabili mari cu obligaţii peste 15.000 lei, contribuabili mijlocii cu obligaţii peste 10.000 lei şi contribuabili mici cu obligatii peste 5000 lei, dacă aceste obligaţii fiscale nu au fost stinse până la 31.01.2018.

După această dată, au intrat în sistemul TVA la încasare contribuabiilii care înregistrează obligaţii fiscale reprezentând TVA neachitate în termen de 60 de zile lucrătoare de la scadenţă în cuantum mai mare de 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 lei în cazul celor mijlocii şi 5.000 lei restul contribuabililor.

De asemenea, aplică sistemul split TVA şi contribuabilii care se află sub incidenţa legislaţiei naţionale privind procedurile de prevenire a insolvenţei. Mentionez că orice persoană impozabilă poate opta pentru aplicare sistemului TVA la încasare.

Rep.: Cum este cu impozitarea nunţilor?

D. R.: În ceea ce priveşte aşa-zisa „impozitare a nunţilor“, cred că s-a înţeles greşit. Nu cunosc nici eu în detaliu despre ce a fost vorba. Informaţiile vizând acest subiect le-am citit în presă. Conducerea ANAF nu a impus o astfel de măsură!

Cred că rolul administraţiei fiscale este şi acela de a găsi surse de venituri nedeclarate de contribuabili deoarece toate veniturile, cu excepţia celor prevăzute în Codul fiscal ca neimpozabile, sunt impozabile. A fost vorba despre impozitarea veniturilor realizate de toţi prestatorii de care ai nevoie atunci când organizezi un eveniment. Toti contribuabilii ar trebui să conştientizeze faptul că pentru orice bun primit sau serviciu ce le-a fost prestat contracost, trebuie să primească un document.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
daca tot vreti impozitarea nuntilor incepeti cu''nunta anului'' a puscariasului draknea- adica a plodului acestuia- tot un jeg ca si tatal lui
2
0
replica, muie cu cacat prietenului vostru porcul stroe ! Muie dragnea, muie pesede !!!
3
0
Felicitari stimata doamna.
4
5
Va plangeti ca nu sunt bani la buget fiindca firmele nu isi platesc contributiile si impozitele, dar voi nu sunteti in stare sa trimiteti deciziile de plata pe anul 2017. Am fost la voi la sediu si mi s.a spus sa astept ca momentan nu ai trimis la nimeni. PE 2017!!!! Si suntem in luna noiembrie 2018!! Iar cand le trimit, trebuiesc platite in 60 de zile. HAI SICTIR ANAF!!!
6
2
De multe ori cheltuielile sunt mai mari decat ceea ce primesc.
3
2
Alta coada de topor ce face totul din ,, placere " ! Astia din finante sunt identic ceea ce reprezentau kapo la birchenau.in lagarele lui Hitler !
3
1
Din impozitarea nuntilor sigur se vor aduna banii la buget-dar din salariile lor ce depasesc cu mult 4000 lei angajarile peste noapte facute prin transferuri si deplasarilor nejustificate oare nu se vor aduna banisorii la buget ?
10
2
Cand imi dati banii din taxa de mediu platiti pentru autoturism.Am depus documentele de aproape 6 luni?Cand e de luat te cauta statul si in zonele intime,cand e de dat,uita!
16
4
S-a inteles gresit, dar apoi spune ca orice bun primit sau serviciu prestat contracost trebuie sa primeasca un document .Atunci mirii trebuie sa se constituie in PFA sau SRL sa poata emite bon fiscal pentru darul de la nunta.Iar cine vine cu cadou trebuie sa ataseze si bonul fiscal, cam despre asta e vorba.Mirii nu sunt pe post de turnatori, cine a cantat, cine a dansat etc.Ma mir ca nu-i intereseaza si unde au oficiat cununia religioasa si cu cati preoti , cor bisericesc si altele.Inca nu s-au legat si de botezuri,muzica, cadouri, ursitoare, decoruri sau inmormantari cu Casa verde, albastra
9
2
ati uitat de botezuri,,,eeee ce zici ,,mai ese un ban.
8
3
Nu cautati miresele sub rochii.Nu acolo au ascuns banii.
9
2
Doua cazuri: ori e o mincinoasa jegoasa ori e o proasta pusa politic. Cel mai grav e ca e o mincinoasa proasta pusa politic.
19
2

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614