REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
8.4° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Ipoteză-şoc: "Doreii" angajaţi cu ziua pentru curăţenie fură de pe nava Flaminia

Ipoteză-şoc: "Doreii" angajaţi cu ziua pentru curăţenie fură de pe nava Flaminia

Replica API 15 august 2013 | 00:00 134

Dina: Dacă cineva bagă în consum alimente din containere trebuie să ajungă în atenţia Poliţiei

Dina: Dacă cineva bagă în consum alimente din containere trebuie să ajungă în atenţia Poliţiei

Nava germană MSC Flaminia, calificată în presa internaţională drept o "bombă toxică plutitoare", care se află în Portul Constanţa încă din luna mai 2013, a reprezentat un real izvor de dispute încă de la sosire. Ce deşeuri transportă, de ce la noi, unde se duc, sunt toxice, ce se întâmplă - au fost întrebările care au tot făcut înconjorul urbei de la malul mării şi nu numai. Însă, de fiecare dată, autorităţile locale au ţinut strâns frâiele, calmând populaţia că totul este sub control. De data aceasta "bomba toxică" a explodat din nou, fiind vorba de informaţii cu privire la lucruri îngrozitoare ce s-ar derula sub clar de lună, ferite de ochii curioşilor şi, poate, chiar ai autorităţilor. Chiar dacă pare greu de crezut, dacă nu chiar imposibil, potrivit informaţiilor noastre, s-ar părea că anumite produse din respectivele containere sunt... folosite. Facem precizarea că aceste date au ajuns la urechile anumitori lucrători din cadrul IPJ Constanţa, pe "filiera" angajaţilor din dana unde se află nava.

Da, ne referim la carnea de pui, alterată, după cum au transmis informaţia organele abilitate, şi care ar fi luată de muncitorii care au acces la bordul navei, pentru propriul consum. Mai exact, este vorba de zona UMEX din Portul Constanţa, acolo unde se află nava Flaminia, şi care ar fi extrem de bine păzită. Însă, spun aceleaşi surse, acolo ar exista mulţi muncitori plătiţi pentru a curăţa zona şi care, în momentul când au dat de marfă, au crezut că le-a pus Dumnezeu mâna în cap. Aceştia intră şi caută ce este mai bun, dezlipesc, la propriu, pulpele de pui de pe pereţii containeului, pe care şi le însuşesc. Stricată, alterată? "Carnea este albă şi foarte bună de mâncat", ne-au mai spus oamenii. Prefectul exclude că ar risca cineva să ia carnea de la bordul navei. "Credeţi că ia cineva carnea de pui? Informaţia mi se pare neverosimilă, însă o voi verifica oricât de neverosimilă pare. Tot ce se poate. Numai muncitorii care au acces pe navă ar putea să-şi umple buzunarele cu ceva obiecte", a spus prefectul Eugen Bola, "vocea unică" în povestea Flaminia.

Dina: Cine consumă carne de pe nava Flaminia sau orice alt aliment riscă să se îmbolnăvească ireversibil

Direcţia de Sănătate Publică din Constanţa avertizează muncitorii români să nu consume alimentele aflate la bordul navei Flaminia. "Este imposibil să se găsească carne bună pentru consum. Ea nu a fost păstrată în condiţiile necesare. A fost ţinută în soare, fenomen care a ajutat la degradarea ei. Muncitorii ar face cea mai mare greşeală posibilă să ia carnea de pui acasă şi să o consume sau să o dea la animale. Cine consumă carne de pe nava Flaminia sau orice alt aliment riscă să se îmbolnăvească ireversibil, este un om inconştient. Dacă cineva fură şi bagă în consum carnea de pui sau alte alimente de pe nava Flaminia trebuie să ajungă în atenţia Poliţiei. Ar reprezenta o problemă majoră pentru sănătatea populaţiei", a declarat directorul Direcţiei de Sănătate Publică din Constanţa.

Bola: Nu este exclusă varianta ca în timpul zilei o persoană cu două buzunare mai largi să facă asemenea figuri

Deşi la bordul navei au existat explozii, când au ars mai multe containere, iar trei marinari au decedat anul trecut, din câte se pare, multe produse au rămas practic intacte. În plus, ar mai fi fost găsite şi containere pline cu porţelanuri şi obiecte sanitare, în stare perfectă, care, de asemenea, au început să dispară. Aici, spiritele sunt un pic mai încinse, întrucât ar exista riscul ca obiectele să ajungă pe piaţă, în magazine, după care în locuinţele noastre. "Să plece cu porţelanul ar însemna să taie, să rupă, să aibă acces la un container. La bordul navei există un echipaj. Atunci când ultimul muncitor pleacă de pe navă este anunţată gvardia, cel care intră de cart, pentru că se face un serviciu de patru ore la bordul navei de către o parte din echipaj şi se ridică schela. Asta înseamnă că noaptea nimeni nu mai urcă şi nu mai coboară de la bordul navei. Tot pe timpul nopţii există pază asigurată de către UMEX, pentru că este dana lor, dar şi de către o altă societate angajată în acest sens. Jandarmii trec şi ei prin zonă, au un anume program. Reprezentanţii Gărzii de Coastă au şi ei un program şi fac verificări pe apă. Nu s-a lăsat nimic la voia întâmplării. Dar nu există nici o altă instituţie care să facă permamenţă acolo, în afară de Garda de Mediu. Asta este treaba lor. Dar în afară de Garda de Mediu, care verifică dacă se respectă procedurile, sunt prezenţi şi reprezentanţii ITM. Dar nu este exclusă nici varianta ca în timpul zilei o persoană cu două buzunare mai largi să facă asemenea figuri. Nava Flaminia nu reprezintă nici un pericol pentru cetăţenii Constanţei. La bordul navei, din momentul incendului din luna şasea a anului trecut şi până în luna august 2013, trăiesc oameni. Acolo există un echipaj", a spus prefectul Bola. Tot el a declarat că la bordul navei Flaminia există containere cu tequila, cu bere, cu hrană pentru câini. "În timpul zilei situaţia se schimbă radical. La bordul navei Flaminia există frecuş. Sunt oameni care vin şi pleacă, oameni care au ceva în mână. Controlul există mai mult vizual, nu şi corporal, şi acum nu avem de unde să ştim ce au avut muncitorii zile trecute în ciorapi, însă avem nevoie de câteva zile să verificăm aceste date. Spun asta pentru că la televizor am văzut oameni care îşi băgau mâinile în noroi să scoată peşte, iar noi am luat o mie de măsuri să nu ajungă nimic pe pământ românesc şi ajungem să aflăm că un muncitor idiot îşi îndeasă în buzunare hrană pentru câini, o sticlă de tequila, carne de pui, orice, este inadmisibil", a spus prefectul Bola. Reprezentantul Guvernului în teritoriu dă asigurări că în baza informaţiilor primite de la reporterii "Replica" va exista un control drastic în privinţa muncitorilor care ajung la bordul navei Flaminia.

Ce se întâmplă de fapt?

Cine asigură zona în care staţionează nava Faminia? Este păzită nava 24 din 24? Întrebări la care răspunsurile se bat cap în cap. Şeful Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa, Costică Cojoc, ne-a spus că paza este asigurată din când în când, întrucât echipajele sunt puţine şi sezonul estival în toi. "Întrucât este plin sezon estival, nu prea avem echipaje. Acest lucru l-am comunicat şi ne-am înţeles ca jandarmii din cadrul Grupării Mobile să meargă pe acolo din când în când. În plus, nici nu s-au semnalat probleme majore astfel încât să fie necesară prezenţa permanentă a jandarmilor în zonă. Activităţile au încetat acolo. Colaborăm cu cei de la Garda de Coastă, perimetrul este asigurat", a adăugat Costică Cojoc, şeful Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Constanţa. Garda de Mediu este prezentă zilnic în Portul Constanţa. "Reprezentanţii Vămii şi ai Poliţiei de Frontieră sunt singurii care trebuie să aibă un punct de vedere în cazul mărfii neperisabile care coboară de la bordul navei. Cele două instituţii au un om în permanenţă acolo şi ei trebuie să ştie ce se întâmplă pe timpul nopţii. Noi asigurăm permanenţă doar pe timpul lucrărilor, adică în timpul zilei şi până acum nu am descoperit nereguli", a declarat Marian Râşnoveanu, directorul Comisariatului Judeţean Constanţa-Garda Naţională de Mediu. De cealaltă parte, Garda de Coastă spune că nu are nici o treabă cu asigurarea perimetrului. "Nu ne ocupăm noi de aşa ceva, nu intră în atribuţiile noastre. Am verificat documentaţia la intrarea navei în ţară, acum câteva luni, personalul era în regulă şi asta este tot. De restul se ocupă Instituţia Prefectului", a spus Marius Niculescu, purtătorul de cuvând al Gărzii de Coastă. Ajungem şi la reprezentanţii Biroului Vamal Constanţa, care, de asemenea, ar trebui să ştie ce se întâmplă acolo. Şi poate că ştiu, însă nu au detalii. "Da, ne ocupăm de supravegherea navei şi pe timp de noapte. Foarte multe informaţii nu am, dar mă îndoiesc de faptul că se poate fura de acolo. Din câte ştiu, şi Daewoo Mangalia a angajat o firmă de pază, acolo există un cordon şi nu se poate intra sau ieşi fără verificare. În plus, în ceea ce priveşte carnea, nu cred că se poate consuma ceva. Era alterată şi a fost arsă", a menţionat şi Viorel Dima, directorul Biroului Vamal Constanţa. Aşa este, o fi un cordon menit să nu lase pe nimeni să intre sau să iasă, dar se pare că persoanele care, totuşi, ar face-o, sunt angajate cu ziua pentru diverse acţiuni de curăţenie, prin urmare au tot dreptul să intre.

Vom reveni.

Liliana CHIRU, Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369