REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
7.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

La Billa din Constanța, același produs are două prețuri

La Billa din Constanța, același produs are două prețuri

Replica API 9 mai 2015 | 22:49 365

Ca la noi, la nimeni

Ca la noi, la nimeni

În plină „inchiziție a Gărzii”, supermarket-urile nu se învață minte. O demonstrează Billa, din cartierul Abator, pentru care libera concurență este liberă până la capăt, în sensul că prețul poate fi chiar oricare, oricând, pentru toată lumea.

Așa cum reiese din pozele atașate, la Billa, conservele de ton pot fi achiziționate la prețuri diferite. La primul stand, tonul este la „ofertă”, la 12,99 lei, pentru ca, cinci metri mai încolo, același produs costă 13,99 lei. Probabil, în cazul în care clientul se răzgândește, așa că Billa a ajuns la concluzia că răzgânditul costă! Amintim că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat 160 de magazine deţinute de lanţurile de retail Kaufland, Lidl şi Mega Image pentru nereguli de la prevederile legale în ceea ce priveşte protecţia consumatorilor.

„Au fost controlate 216 puncte de lucru (Kaufland - 86, Lidl - 127, Mega Image - 3) constatându-se abateri la un număr de 160 (74%) (Kaufland - 68, Lidl - 89, Mega Image - 3) de la prevederile legale în vigoare privind protecţia consumatorilor, în timp ce la 41 de unităţi controlul nu s-a finalizat. S-a dispus măsura de oprire temporară de la comercializare până la intrarea în legalitate a unor produse în valoare de peste 111.320 lei şi s-au aplicat 239 sancţiuni contravenţionale constând în 40 avertismente şi 199 de amenzi contravenţionale, însumând 855.500 lei, pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor”, se menționează în raportul prezentat miercuri în Guvern de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Inspectorii ANPC au depistat o serie de abateri care vizau utilizarea unor expresii precum „preţ de discounter garantat”, „ieftin”, „mai ieftin”, fiind indusă ideea unei vânzări cu preţ redus, astfel creând-se consumatorului ideea unui avantaj specific al preţului cu discount, fără însă a afişa preţul actual de vânzare.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614