REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

La Centrul de Aparatura Medicala directoarea s-a numit singura

La Centrul de Aparatura Medicala directoarea s-a numit singura

Replica API 23 noiembrie 2010 | 00:00 799

Directorul DSP Constantin Dina confirma:

Directorul DSP Constantin Dina confirma:

Tania Gabriela Bugescu este, de patru ani, director al Centrului Judeţean de Aparatură Medicală Constanţa. Din câte se pare, ea a ocupat această funcţie în mod ilegal! Cel puţin asta reiese din verificările auditorilor. Urmare a numeroaselor nereguli descoperite în timpul unui audit organizat în luna ianuarie a.c., de economistul Liana Munteanu, nu este exclusă nici varianta demiterii inginerului Taniei Gabrielei Bugescu, cu atât mai mult cu cât Liviu Constantin Dinu, subalternul care se presupune că ar fi agresat-o, a reclamat-o la Poliţie pe motiv că ar fi prejudiciat instituţia. Conform poliţiştilor, aspectele semnalate de Liviu Constantin Dinu fac obiectul dosarului penal 316.816/2010, urmând ca la finalizarea cercetărilor dosarul să fie înaintat cu propuneri corespunzătoare Parchetului.

Reporter: Centrul Judeţean de Aparatură Medicală (CJAM) Constanţa este o unitate în subordinea Direcţiei Judeţene de Sănătate Publică (DJSP) şi funcţionează din venituri extrabugetare. Domnule director Constantin Dina, în ce împrejurări aţi ajuns să verificaţi activitatea CJAM?

Constantin Dina: Activitatea Centrului Judeţean de Aparatură Medicală Constanţa a fost verificată în baza ordinului de serviciu 1209/27.01.2010. S-a declanşat o misiunie de audit la solicitarea directorului economic a Direcţiei de Sănătate Publică, deoarece erau semnalate mai multe nereguli în evidenţele financiar contabile şi în modul de întocmire a bugetului de venituri şi cheltuieli.

Rep.: Tania Bugescu, directorul CJAM, susţine că a fost supusă unor hărţuieli profesionale, menţionând că din luna ianuarie a.c. reprezentanţii DSP au demarat două controale la instituţia pe care o coordonează. Din ce motiv s-au intensificat activităţile de control?

C.D.: De reţinut faptul că nu s-au demarat mai multe controale. Vorbim de o singură misiune de audit demarată în luna ianuarie a.c. de către o persoană din cadrul Compartimentului de Audit, dar care nu a reuşit să finalizeze procedura, fiindcă, undeva în luna iulie a.c., a plecat pe funcţia de director financiar contabil la Spitalul Cernavodă. Drept urmare, nu a reuşit să termine auditul, misiune care a fost preluată de către o altă persoană din cadrul Departamentului de Audit al Direcţiei de Sănătate Publică. Faptul că s-au cerut doamnei Tania Bugescu precizări în scris, asta nu înseamnă că a fost hărţuită. Nu puteam să lămurim situaţia dacă nu ne întâlneam să vorbim, iar dumneaei a considerat că ar fi mai potrivit să comunicăm în scris şi din această cauză s-a luat decizia de către Compartimentul de Audit ca toate adresele înaintate către doamna Bugescu să fie înregistrate, pentru ca la rândul său să ne răspundă în scris.

Rep.: În urma întocmirii raportului de audit intermediar s-a stabilit că Tania Gabriela Bugescu a încasat ilegal sporul de calculator în cuantum de 15% din salariul de bază, cu alte cuvinte îşi petrece 75% din programul normal de lucru la calculator. Este posibil aşa ceva? Ce recomandări au dispus auditorii în acest caz?

C.D.: Există o adresă a Ministerului Sănătăţii care interzice conducerii să beneficieze de acest spor de calculator. Dacă doamna Tania Bugescu a încasat acest spor de 15% înseamnă că aproximativ 75% din timpul pe care dumneaei îl petrece la serviciu, îl petrece în faţa calculatorului. Asta înseamnă că nu mai are timp să conducă instituţia. Este cam nelegală chestiunea aceasta de a încasa spor de calculator şi să nu te preocupi de conducerea instituţiei. Auditorii au dispus sistarea acestui spor, care a fost acordat în mod nelegal şi în acelaşi timp se va dispune recuperarea sumelor pe care le-a încasat în mod necuvenit.

Rep.: Despre ce sume este vorba şi pe ce perioadă de timp a beneficiat doamna Bugescu de acest spor de calculator?

C.D.: Din câte am înţeles, doamna Bugescu a încasat acest spor timp de un an şi jumătate şi suma cred că este una considerabilă. Dumneaei nu avea un salariu mic.

Rep: Ce înseamnă "nu avea un salariu mic"?

C.D.: Înseamnă că avea un salariu mediu. Salariul doamnei Bugescu era aproximativ de două ori mai mare decât salariul directorului Direcţiei de Sănătate Publică Constanţa.

Rep.: Din documentele analizate de echipa de control reiese că inginerul Tania Bugescu a emis, timp de patru ani, decizii în calitate de manager al centrului în baza unui contract "contrafăcut", decizii care sunt sub semnul întrebării. Cum a fost posibil acest lucru?

C.D.: Doamna Tania Gabriela Bugescu a fost numită la Centrul de Aparatură Medicală în baza unei dispoziţii emise de directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică. Dumneaei a fost angajata centrului ca inginer şi îndeplinea această funcţie în cadrul Centrului Judeţean de Aparatură Medicală. Când a fost numită director, dumneaei ar fi trebuit să încheie, ulterior după ce a apărut şi Legea 95, un contract de administrare sau management, însă urmează să verificăm care era soluţia legală la vremea respectivă. Ar fi putut să funcţioneze şi în baza dispoziţiei pe care a dat-o atunci directorul executiv al DSP, numai că doamna Tania Bugescu şi-a scris în contract de la sine putere, pe lângă funcţiile pe care le îndeplineşte, inclusiv funcţia de director care nu este în nomenclatorul de meserii.

Rep.: Doamna Bugescu preciza că nu a întocmit acel contract de bună voie ci că s-ar fi ocupat de acest aspect o altă persoană din instituţia pe care în prezent o coordonează. Ştiţi despre cine ar fi vorba?

C.D.: Nu ştiu cine s-a ocupat de contractul dumneaei. Ideea este că a semnat atât la angajat cât şi la angajator. Şi-a trecut şi funcţia aceasta de director în contract, iar obiectul dumneaei în contract este "conducere". Doamna Bugescu probabil a considerat Direcţia de Sănătate Publică o anexă a Centrului Judeţean de Aparatură Medicală.

Rep:. Să înţeleg că timp de 4 ani doamna Bugescu şi-a desfăşurat activitatea în mod ilegal?

C.D.: Cam asta rezultă din documente.

Rep.: Cum vă explicaţi faptul că Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanţa a trecut cu vederea modificările din contractul de angajare al Taniei Bugescu?

C.D.: Din câte ştiu, aceste contracte nu se înregistrează la ITM. Fiind o instituţie publică se ţin într-un registru intern al salariaţilor. La ITM se depune doar o dischetă electronică cu angajaţii şi cu salariile care le iau. Cred că ar fi mai bine să întrebaţi la ITM pentru că nu cunosc toată legislaţia în acest moment, iar dacă ITM-ul şi-ar fi dat acordul nu ştiu din ce cauză şi în ce bază ar fi făcut acest acord.

Rep.: Directorul Centrului de Aparatură Medicală susţine că pe parcursul auditului a fost forţată să-şi dea demisia, iar managerul Spitalului Judeţean a înştiinţat-o că va fi evacuată din spaţiul în care până în prezent şi-a desfăşurat activitatea. Cum stau de fapt lucrurile?

C.D.: Nu a forţat-o nimeni să-şi dea demisia. Nu ştiu ce înţelege dumneaei prin a fi forţat să-ţi dai demisia. Legat de faptul că poate să fie evacuată din spaţiul în care este, acest lucru din păcare nu ţine de noi, acel spaţiu aparţine Centrului Judeţean Constanţa.

Rep.: Aţi fost înştiinţat de directorul Centrului de Aparatură Medicală că un subaltern a agresat-o în mod constant. Cum s-a implicat Direcţia de Sănătate Publică în aplanarea conflictului izbucnit între directorul CJAM şi tehnicianul Liviu Dinu?

C.D.: Am fost înştiinţaţi de către doamna Bugescu că acolo s-a desfăşurat un incident. Dumneaei ne-a solicitat la vremea respectivă, având în vedere că suntem organul ierarhic superior al Centrului Judeţean de Aparatură Medicală, un reprezentant al DSP care să facă parte din comisia de disciplină pe care dumneaei urma să o întrunească în cazul domnului Liviu Dinu. Noi la momentul respectiv am delegat din partea direcţiei reprezentantul Compartimentului Juridic care a şi participat la comisie.

Rep.: Liviu Dinu şi-a reclamat şeful la poliţie pe motiv că ar fi prejudiciat instituţia. În cazul în care se va constata că Tania Bugescu a fost neglijentă în activitate, DSP ce măsuri va lua?

C.D.: Din câte ştiu domnul Liviu Dinu a depus o plângere la poliţie, iar reprezentanţi ai Inspectoratului Judeţean de Poliţie au emis o adresă către Direcţia de Sănătate Publică în vederea punerii la dispoziţie a documentelor care vor reieşi din controlul pe care l-au făcut acolo direcţia, lucru pe care îl vom face în momentul în care procedurile de raport se vor finaliza. Deocamdată este un dosar de cercetare penală. Împotriva dumneaei nu s-a pus în aplicare urmărirea penală şi până la proba contrarie este nevinovată. În cazul în care la CJAM se vor descoperi abateri de la disciplina legală, în funcţie de gravitatea faptelor vom merge până la a lua cele mai drastice măsuri în acest caz, adică până la eliberarea din funcţie a personelor care se fac vinovate de acest lucru.

Rep.: Ce ne puteţi spune despre situaţia economică a CJAM?

C.D.: Conform raportului de audit, nici un obiectiv verificat nu este funcţional. 5 dintre ele sunt critice şi restul de 10 trebuie să sufere neapărat îmbunătăţiri.

Rep.: Despre ce obiective vorbiţi?

C.D.: Spre exemplu, plata salariilor şi a deplasărilor de personal; Programul Anual al Achiziţiilor Publice; modul în care s-au încasat veniturile în cadrul unităţii; gestionarea folosirea şi evidenţa formularelor cu regim special se află în stadiul critic. La capitol de îmbunătăţit regăsim: stabilirea drepturilor salariale; respectarea prederilor legale privind angajarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor privind achiziţiile publice şi salariile; evidenţierea prezenţei învoirilor şi a concediilor de odihnă; pregătirea continuă a personalului; gestionarea dosarelor de personal şi a carnetelor de muncă; existenţa programelor de dezvoltare a sistemului de control managerial şi transmiterea acestuia ordonatorul ierarhic de credite, modul de înregistrare veniturilor în contabilitate, modul în care s-a exercitat viza de control financiar preventiv în cadrul unităţii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367