REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
11.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

La magazinul de cartier "Furnicuţa", vânzătoarele nu eliberează factură fiindcă nu au chef!

La magazinul de cartier "Furnicuţa", vânzătoarele nu eliberează factură fiindcă nu au chef!

Replica API 23 iulie 2013 | 00:00 4524

SC Donga SRL, luată în vizor de Garda Financiară

SC Donga SRL, luată în vizor de Garda Financiară

Se vrea vânzare cât cuprinde, însă serviciile lasă mult de dorit. La magazinele de cartier ne referim, cu precădere unul din zona Far. Este vorba de Furnicuţa, acolo unde o factură se eliberează la sfântul aşteaptă, întrucât completarea ei ţine de lenea vânzătoarei, sau a administratorului, după caz, potrivit reprezentanţilor Gărzii Financiare. Care este strategia? Foarte simplă. Faci cumpărăturile pe 15 ale lunii, ceri factură, dar eşti chemat s-o ridici pe 20. Te duci la data stabilită, însă te alegi cu o ridicare din umeri: Nu-i!

Când au apărut marile centre comerciale, ce adăpostesc hypermarketurile de renume, magazinele de cartier s-au simţit ameninţate, încercând pe toate căile să-şi păstreze clientela. Chiar şi aşa, pentru o pâine sau un lighean, omul preferă să coboare câteva etaje, să parcurgă câţiva metri până la primul butic, în loc să străbată cale lungă până la un centru comercial. Însă, ce faci când dai de atitudinea de "lasă-mă să te las" a unei vânzătoare, care îţi spune verde-n faţă: nu se poate, reveniţi! Facem referire la un magazin din zona Far, de pe şoseaua Mangaliei, Furnicuţa pe numele lui, care comercializează mărfuri generale, de la hârtie igienică, la haine şi decoraţiuni interioare. O clientă a declarat, pentru "Replica", faptul că pe data de 15 iulie a făcut mai multe cumpărături, în valoare de aproximativ 90 de lei, solicitând şi factură, întrucât produsele erau pentru o firmă. Vânzătoarea s-a uitat lung, a rotit ochii, după care i-a dat şi răspunsul agale: "Nu avem cum, e calculatorul stricat, reveniţi pe data de 20 iulie". De bună credinţă, femeia a plecat, revenind cu bonul pe data de 22 iulie, tocmai în ideea să se fi reparat respectivul computer. Nici de această dată răspunsul nu a fost unul favorabil, menit să rezolve problema. "Nu avem cum să vă dăm factură..." şi cam atât! De ce? Mister. Întrebată de ce nu cumpără un facturier, angajata SC Donga SRL a menţionat doar: "pentru că nu avem cum". Cum totul suna ca o redare a unei casete audio de proastă calitate, clienta a hotărât să-şi pună... "pofta în cui", nu înainte de a sesiza autorităţile. Despre acest fapt, Ciprian Fronea, şeful Gărzii Financiare a menţionat că va demara un control. "Dacă se cere, sunt obligaţi să emită factură. Însă, sunt şi cei care încearcă să scape. Dacă s-a dat bon fiscal, totul ţine numai de lene. Pentru că s-au înregistrat veniturile, la acest lucru mă refer. Ca atare, totul ţine numai de lenea vânzătoarelor sau a administratorului. E vorba doar să scrie o factură fiscală, care are doar o valoare statistică. Pe reprezentanţii societăţii nu-i afectează cu nimic. Amenda nu este mare, este până în 4.000 de lei, însă tebuie să probăm acest lucru, motiv pentru care vom face un control zilele acestea", a spus Ciprian Fronea, şeful Gărzii Financiare din Constanţa.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614