REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

La Murfatlar se pregătește actualizarea Planului Urbanistic General. Traficul din centrul orașului, în atenția autorităților!

La Murfatlar se pregătește actualizarea Planului Urbanistic General. Traficul din centrul orașului, în atenția autorităților!

Replica API 17 decembrie 2018 | 00:00 302

Autoritățile locale din Murfatlar sunt în curs de actualizare a Planului Urbanistic General al orașului. În acest sens, a fost definitivat Raportul de mediu și a fost făcut public, urmând să fie supus atenției celor interesați, în cadrul unei dezbateri publice, la sediul Primăriei Murfatlar, pe 28 ianuarie 2019.

Planul Urbanistic General este unul dintre principalele instrumente de planificare operațională și constituie bază legală pentru realizarea programelor și acțiunilor de dezvoltare a unei comunități. PUG-ul orașului Murfatlat aflat în vigoare a fost aprobat în 2004, prin hotărâre de Consiliu Local, iar ulterior a fost prelungit. Dar legislația stipulează că fiecare unitate administrativ teritorială trebuie să își actualizeze PUG-ul la zece ani, în funcție de „evoluția previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali și a necesităților locale”. În consecință, Primăria Murfatlar anunță cetățenii interesați că Raportul de mediu pentru „Actualizare PUG și RLU oraș Murfatlar” a fost definitivat și poate fi consultat, zilnic, la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Constanța, iar pe 28 ianuarie 2019 urmează să fie supus unei dezbateri publice.

Raportul de mediu propune: sensuri giratorii și pasaj suprateran peste calea ferată

Printre altele, în Raportul de mediu se face referire la circulația rutieră și feroviară din orașul Murfatlar, la problemele constantate, dar și la propuneri pentru soluționarea lor.

„Deși în zonă există/funcționează Autostrada A2 tronsonul 6 Cernavodă – Constanța, circulația auto locală în orașul Murfatlar se desfășoară printr-o zonă intens locuită din centrul localității, la care contribuie și circulația autovehiculelor grele (de mare tonaj). Poluarea cu noxe și cea sonoră continuă să fie o problemă pentru zona centrală a orașului, fapt care impune luare unor măsuri pentru diminuarea și/sau eliminarea surselor de poluare. În vechiul PUG – proiect nr. 3/2000 fusese propusă devierea traficului rutier de pe DN 22C pe relația Poarta Albă – Constanța, cu intrare prin strada Amurgului, continuare printr-o bretea nouă, pe lângă extremitatea de nord a limitei Magistralei CF și ieșire prin dreptul fostei bariere (în capătul de nord/vest a Parcului nr. 3, denumit și Monument) și reintrare în prima bandă a DN3 (unde drumul are patru benzi de circulație). Aceasta versiune nu mai este de primă urgență și trebuie reanalizată printr-un studiu de trafic, deoarece datele problemei s-au schimbat mult prin darea în folosință a Autostrăzii A2.

În centrul orașului, la intersecția celor două drumuri naționale DN3 E81 cu DN22C E81, există o circulație auto și pietonală intensă, spre obiectivele publice din zonă, care se desfășoară în condiții de siguranță redusă cu întreruperi și disfuncționalități datorate aglomerării în spații mici a circulației pietonale cu circulația rutieră, într-o zonă în care și așa circulația auto se desfășoară cu dificultate, motiv pentru care se impune realizarea unui sens giratoriu flancat la extremități cu treceri de pietoni.

O altă problemă ar fi în Cartierul de Vest pe DN3 în intersecția cu drumul comunal DC 27 (strada Portului), unde circulația se desfășoară fără o coordonare studiată după regulile de circulație, astfel încât să permită circulația autovehiculelor grele din DN 3 către societățile mari din zonă, cum ar fi Portul Basarabi, Zona Liberă Basarabi și respectiv Sc UG SA. Trebuie avut în vedere că circulația auto și pietonală pe DN3 spre Cartierul de vest al orașului este strangulată și limitată numai la zona Podului peste Canal, drum și pod care deservesc în același timp și circulația pentru jumătatea de sud a județului Constanța, fiind singura legătură între municipiul Constanța și sud-vestul județului, spre comunele Ciocârlia, Bărăganu, Mereni, Cobadin, Independența până la orașul Negru Vodă”, se arată în Raportul de mediu realizat de PF Vasile Petro.

În același raport sunt punctate și câteva aspecte critice cu privire la circulația feroviară în orașul Murfatlar: „Circulația feroviară se desfășoară tot printr-o zonă locuită foarte aproape de centrul localității, poluând zona din cauza zgomotului și vibrațiilor produse în special de trenurile de marfă care circulă cu viteză mare. O altă problemă aceea că Linia CF separă zona industrială de zona de locuințe, ceea ce afectează circulația pietonală către locurile de muncă. Din aceste motive este de reținut propunerea făcută în PUG – proiect nr. 3/2000 privind realizarea în viitor a unui pasaj suprateran în zona stației CFR Murfatlar, care să permită locuitorilor din zona blocurilor din Cartierul de Est să traverseze în siguranță liniile de cale ferată către locurile de muncă din Zona Industrială”.

Cât privește prioritățile imediate ale autorității locale sunt cele care sunt deja transpuse în programul de dezvoltare al orașului: reabilitarea și modernizarea a 26 de străzi din Murfatlar, dar și a 13 străzi din satul Siminoc, reabilitarea și modernizarea DC 27, reabilitarea podului pe DC27 de peste Canalul magistral de irigații, construirea de blocuri de tip ANL, realizarea unei rețele de gaze naturale, amenajarea bazelor sportive din Siminoc și Murfatlar. Alte proiecte sunt: înființare/extindere Cimitir Creștin, modernizarea drumurilor din zona industrială, amenjarea de parcuri, inclusiv pentru distracție și agrement, introducerea în intravilan a unor terenuri agricole, destinate dezvoltării sectorului de locuințe de lux, realizarea unei zone de locuire pe malul drept al Canalului Dunăre – Marea Neagră.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pug ul creeaza un cadru general. Spune ce ar trebui facut. Nu ca si face psd ul.
0
0
Vin alegerile, nu?
1
0
Nu mai stati acasa in ziua votului . Uitati ce se intampla daca nu mergeti sa votati . PSD-isti in ziua alegerilor se mobilizeaza si ii scoate la vot pe toti intretinuti social . Daca vreti schimbare cu adevarat a localitati . Mobilizativa si schimbarea va veni . Saghiu nu este om din localitate este un parvenit . Nu ii pasa ca localitatea a regresat in mandatele lui .
3
0
o pl si'un kkt!DC27 ala e o groapa de la cap la coada.in 10 ani a vazut plombare doar odata in 2014!jos la popas marcaje nu au fost niciodata,acolo merge fiecare cum il taie creierasu'!plm...
2
0
DA O MUIE NU VREA SAGHIU DE LA MINE ? I-O DAU CAND IL VAD PE STRADA
5
0
Vise taica. Nu va face nimic
1
0
Lupta Farul!
1
0
Cu un asa primar smecheras ce sa mai zici, e pe mangleala totul, atentie la contracte
6
1

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218