REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.5° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.5° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Locomotivă care există în România în doar două exemplare, expusă pe peronul Gării

Locomotivă care există în România în doar două exemplare, expusă pe peronul Gării

Replica API 2 septembrie 2015 | 00:00 242

Fabricată în 1911

Fabricată în 1911

Peronul Gării Constanţa găzduieşte o „bătrânică” de peste 100 de ani, frumos dichistă, pentru plăcerea celor care aşteaptă un tren sau altul. Vorbim despre o locomotivă fabricată în 1911, găsită în incinta companiei petroliere Oil Terminal, garată pe o linie moartă. „Era într-o stare de avansată degradare, în condiţii de fier vechi. Pentru că locomotiva, fiind din 1911, reprezintă, din punctul meu de vedere, un obiect de patrimoniu, cu importanţă istorică, am depus toate diligenţele pentru a o recondiţiona şi, în colaborare cu CFR Constanţa, am expus-o în Gara Constanţa”, a declarat, pentru „Replica”, directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu.

„Locomotiva se află pe peronul Gării, convins fiind că cetăţenii oraşului şi turiştii care ajung la noi în oraş vor fi interesaţi să o admire şi plăcut impresionaţi”, a mai spus Ciutureanu. În cursul zilei de ieri, compania a transmis şi un comunicat de presă, prin care preciza şi următoarele: „Societate cu o lungă tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale. În acest sens, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc - cu abur înmagazinat, care urmează să fie expusă publicului.

Aceasta a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungime de 5.9 metri, cu o greutate 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinaria Astra Ploieşti în anul 1911 reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu”.

Inedita locomotivă expusă la Constanţa a stârnit şi interesul oamenilor care trec prin zona Gării, unul dintre ei declarând, pentru „Replica” de Constanţa, că este încântat să o vadă, mai ales că îi ştie istoricul. „Această locomotivă a deservit fosta societate Astra Română. Se făceau cu ea manevrele la vagoanele cu cisterne, cu produsele petroliere pe calea ferată. Ea se încărca cu abur şi avea o autonomie destul de mică. A fost funcţională zeci de ani, cel puţin 70 de ani. Ştiu locomotiva aceasta de când aveam 5 anişori.

Ea a fost depozitată în actualul Oil Terminal, unde a activat fosta societate Astra Română. Acolo a stat până acum câţiva ani. Nu era funcţională, nici acum nu cred că este. Eu m-am gândit că a fost casată, că au dat-o la fier vechi! Dar am fost surprins să o văd“, a declarat M.S., din Constanţa.

Alexandra ANTON, Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218