REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
23.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Lodgy a fost doar începutul. Dacia amplifică ofensiva cu gemenii Dokker

Lodgy a fost doar începutul. Dacia amplifică ofensiva cu gemenii Dokker

Replica API 22 iulie 2012 | 00:00 197

Cărăuşii Dokker şi Dokker Van şi-au demonstrat abilităţile în cadrul unui test internaţional organizat de Dacia în Austria. Dacă varianta pentru persoane mizează pe versatilitate, cea pentru marfă adaugă la această caracteristică spaţiul de încărcare şi simplitatea. Anul 2012 pare a fi cu adevărat fast pentru marca Dacia. Surprinzător pentru cei care privesc brandul românesc doar ca pe unul dedicat pieţei europene şi care iau în calcul numai scăderea vânzărilor înregistrată în această zonă, numărul de maşini Dacia comercializate la nivel mondial a crescut în primul semestru cu 2,5%. i dacă această majorare petrecută în plină criză nu pare suficientă pentru a justifica ideea de an fast, atunci trebuie adăugat şi faptul că, în perioada martie-iulie, au fost lansate trei modele complet noi şi că, în toamnă, oficialii Dacia anunţă "noi surprize". Nu multe mărci îşi permit o astfel de ofensivă într-o perioadă în care totul pare să se prăbuşească în industria auto. Gemeni imbatabili. Cele două variante Dokker surprind, în primul rând, prin mulţimea de posibilităţi de configurare a spaţiului interior. Dacă varianta pentru persoane a fost gândită, conform producătorului, pentru o utilizare mixtă (ca vehicul utilitar sau personal), Dokker Van se adresează direct micilor întreprinzători şi comercianţi sau chiar firmelor de curierat. Dar să le luăm pe rând. Dokker se adresează unei clientele aflate în căutarea unui vehicul polivalent, care poate transporta atât cinci persoane, cât şi obiecte voluminoase. Spaţiul rămas pentru bagaje, fără a schimba configuraţia habitaclului, este de 800 de litri, iar rabatarea banchetei din spate asigură un volum de încărcare de trei metri cubi, adaptat în special utilizării în scop profesional. Accesul la zona de încărcare sau la locurile din spate este facilitat de cele două uşi laterale culisante vitrate. Aici este demn de menţionat faptul că modelul este echipat, în varianta de serie, cu o singură uşă laterală culisantă vitrată. Cea de-a doua este disponibilă doar opţional sau în serie pe versiunea vârf de gamă. Varianta pentru transport de mărfuri (LCV) este nu numai foarte încăpătoare, ci şi bine gândită din punctul de vedere al posibilităţilor de configurare. Sună pompos? Este foarte posibil, însă orice şofer de vehicul utilitar ştie ce înseamnă un spaţiu de încărcare de 3,3 metri cubi şi o lungime a acestuia de 1,9 metri. Unde mai pui că scaunul pasagerului se poate rabata, graţie sistemului "Dacia Easy Seat", pentru a asigura o suprafaţă plană, asemenea unei măsuţe, sau se poate plia în poziţia "portofel" sprijinit de cutia de documente, pentru a obţine astfel o lungime de încărcare de 2,42 m. Mai mult, scaunul poate fi scos complet din vehicul, majorând volumul de încărcare de 3,9 metri cubi. Această ultimă configuraţie permite încărcarea cu uşurinţă a unor obiecte cu o lungime de peste 3 m. Sarcina utilă maximă a Dacia Dokker Van atinge 750 kg.

Mai bun decât Lodgy

Comportamentul rutier al noilor modele Dokker şi Dokker Van este ceva mai bun decât al fratelui mai mare, Lodgy. Deşi partea frontală seamănă izbitor, iar gama de motoare este aproape identică (1.2 TCe - 115 CP, 1.6 MPI - 85 CP, 1.5 dCi - 75 CP şi 1.5 dCi - 90 CP, motorul dCi de 110 CP a fost înlocuit de cel de 75 CP), lungimea ceva mai mică şi puntea spate preluată de la Renault Kangoo, asigură o stabilitate mai bună în viraje. Nu ar fi stricat şi un propulsor ceva mai puternic, însă nu trebuie uitat că întregul concept al modelului porneşte de la ideea de utilitate, şi nu de la cea de performanţă. De asemenea, cei care deja compară noile modele Dacia cu altele similare de la Fiat, Peugeot sau chiar Mercedes-Benz trebuie să aibă tot timpul în atenţie "elementul preţ". Deşi nu au dorit să anunţe încă valorile de achiziţie pentru piaţa românească, oficialii Dacia au ţinut să menţioneze că acestea vor fi foarte competitive. Unele surse arată un preţ de bază de circa 8.500 de euro, foarte posibil, dacă avem în vedere că Lodgy porneşte de la 9.500 de euro. Cert este că noile Dokker şi Dokker Van au mari şanse de a se înscrie pe aceeaşi traiectorie ascendentă în privinţa succesului comercial ca şi Logan sau Duster. În ciuda faptului că menţinerea costurilor de producţie la niveluri reduse implică lipsa airbagurilor pentru pasagerii din spate deşi maşina, ca şi Lodgy, este prezentată ca fiind de familie şi, prin urmare, ar fi trebuit să pună pe primul plan siguranţa. De asemenea, multe elemente din habitaclu continuă să "ţipe" low-cost, chiar dacă cei de la Renault au decis să schimbe strategia de comunicare şi să elimine acest termen în favoarea celui de "smart buy". Nici măcar amplasarea sistemului Media Nav împrumutat de la Lodgy şi a satelitului de comandă pentru instalaţia audio nu pot elimina din discuţie acest detaliu.

sursa: capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367