REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
7.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Lungoci trimite inspectorii OPC peste comercianţii nesimţiţi, înainte de 1 Mai

Lungoci trimite inspectorii OPC peste comercianţii nesimţiţi, înainte de 1 Mai

Replica API 27 aprilie 2015 | 20:16 181

Târgurile şi oboarele, în atenţia instituţiei de control

Târgurile şi oboarele, în atenţia instituţiei de control

Lucian Lungoci

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa are un nou inspector şef adjunct, de la sfârşitul lunii martie. Este vorba despre Lucian Lungoci, fiind delegat de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Alexandru Dunca, să preia atribuţiile de conducere ale instituţiei, după arestarea preventivă a lui Mihai Perifan. Lungoci s-a acomodat destul de repede pe scaunul de conducere, mai ales că are cunoştinţă de problemele cu care se confruntă consumatorii, activând în instituţie de opt ani. Şi, ca orice şef de instituţie, şi Lucian Lungoci şi-a făcut o listă cu priorităţile, mai ales că se apropie sezonul estival şi îşi doreşte ca turiştii să fie mulţumiţi.

Până la începerea oficială a sezonului, vine minivacanţa de 1 Mai, mii de turişti anunţându-şi intenţia de a petrece zilele libere la malul mării. În acest context, CJPC Constanţa a stabilit o serie de acţiuni pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii consumatorului. „Toată săptămâna, începând de luni până joi, avem câte trei echipe pe teren, pe trei zone: Mamaia-Năvodari, Eforie-Costineşti şi sudul litoralului. Facem activitatea de prevenţie, să vedem ce operatori economici şi-au deschis porţile pentru minivacanţa de 1 Mai, dacă sunt pregătiţi pentru activităţile de 1 Mai, iar acolo unde sunt nereguli, să le îndreptăm. În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică asigurăm permanenţă la preluarea de reclamaţii, petiţii din partea turiştilor consumatorilor. Rămân disponibile trei echipe, câte una pentru fiecare zonă, în cazul în care sunt probleme şi trebuie să intervenim. Verificăm pe cei din turism, la unităţile de primire turişti şi unităţile de alimentaţie publică“, a declarat, pentru „Replica“, Lucian Lungoci. Totodată, în paralel, echipele OJPC desfăşoară acţiuni de control şi în supermarketuri. „Pentru supermarketuri avem o campanie de verificare. În fiecare săptămână ne dorim să intre sub atenţia noastră câte un lanţ de hipermarketuri şi vom repeta această acţiune până la sfârşitul anului. E o acţiune naţională, nu locală. Verificăm calitatea produselor alimentare, vorbim de starea ambalajelor, de încadrarea lor în termenul valabilităţii minimale, am pus accent pe evidenţierea preţurilor, a promoţiilor. În prima săptămână s-au constat nereguli la informarea consumatorilor la promoţiile desfăşurate. Au fost cazuri în care produsele la promoţie erau mai scumpe decât cele în afara promoţiei. S-au găsit cazuri în care nu există concordanţă între preţul afişat la raft şi preţul încasat la casă, s-au găsit deficienţe privind informaţii false. De exemplu, un produs a fost disponibil la un anumit preţ, doar la acea dată, în acea zi. Din verificări, am constat că produsul s-a vândut la acel preţ trei zile consecutiv cu informaţia “doar azi“. Au fost amendate toate punctele de lucru“, a spus Lungoci. În vizorul organelor de control au intrat, de vineri 24 aprilie, şi târgurile, oboarele, service-urile auto, dar şi Centrul Expoziţional Tinimtext. „Desfăşurăm control tematic pe târguri şi oboare, service-uri auto şi control permanent pe produsele din panificaţie. Sunt vizate târgurile de pe Aurel Vlaicu, târgul de legume de pe variata Ovidiu şi Centrul Expoziţional din Mamaia, “Tinimtext“, unde avem 3 echipe. Şi aici sunt probleme. Consumatorii reclamă că, dacă au achiziţionat un produs textil şi au avut probleme cu acest produs, n-au cui să se adreseze pentru remedierea deficienţelor sau înlocuirea produselor pentru că vine o firmă, stă trei zile şi dispare. Nu eliberează certificat de garanţie, acesta fiind principalul punct de control, astfel încât, dacă produsul se strică, consumatorul să ştie unde să se adreseze“, a mai precizat inspectorul şef al CJPC Constanţa. Şi, pentru că sezonul estival se apropie cu paşi repezi, Lucian Lungoci s-a gândit la o strategie care să mulţumească atât consumatorii, cât şi operatorii de pe litoral. „Avem înregistrate reclamaţiile din ultimii patru ani, pe Comandamentul litoral. Am început cu colegii să identificăm cele mai frecvente probleme cu care se confruntă consumatorii în unităţile de cazare, am făcut o listă cu ele, iar în a doua săptămână a lunii mai vrem să facem o întâlnire cu cât mai mulţi operatori din turism, să le spunem care sunt cele mai frecvente nemulţumiri ale consumatorilor, astfel încât să le remedieze. Le explicăm cadrul legal, toate prevederile legale pe turism, dacă au şi dânşii propuneri, idei, îi ascultăm. Vrem să facem o dezbatere pe tema aceasta. Următoarea săptămână să facem aceeaşi acţiune cu operatorii din alimentaţie publică. N-avem o ţintă de amenzi, mi-aş dori să nu dăm amenzi. Dacă nu sunt deficienţe, nici consumatorul n-are probleme“, a conchis Lungoci.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614