REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
17.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

"Lupta" dintre Asociația Pro Consumatori și lanțul de farmacii CATENA continuă!

"Lupta" dintre Asociația Pro Consumatori și lanțul de farmacii CATENA continuă!

Replica API 27 ianuarie 2017 | 00:30 1171

Răspunsul Asociației Pro Consumatori la reacția lanțului de farmacii CATENA apărută în urma cercetării de piață realizate de asociație în perioada 5-15 ianuarie 2017, în cadrul Campaniei "Fii un pacient activ!", o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.

În urma mediatizării rezultatelor cercetării de piață, Echipa de Marketing Online Catena a comunicat către Asociația PRO Consumatori un răspuns, pe care îl redăm mai jos, în totalitate:

"Asociația “APC România”, cunoscută si ca “Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România”, abonată la defăimarea lanțului de farmacii Catena, a identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu consum redus, al cărui preț era cu câțiva bani mai scump decât în farmacii aparținând altor lanțuri concurente.

Considerăm această abordare ca fiind neprofesionistă și profund defăimătoare.

Există un studiu independent, realizat de o publicație de prestigiu în toamna anului trecut, în care sunt analizate cele mai vândute produse OTC din România (Nurofen, Aspenter, Aspacardin, Parasinus și No-spa).

Din rezultatele studiului, se observă că pacientul plătește în farmaciile Catena un preț mai mic la aceste produse comparativ cu alte lanțuri naționale sau farmacii independente.

În ceea ce privește pungile biodegradabile Catena, acestea suportă taxa de mediu conform legislației din România, deoarece nu sunt confecționate din materiale bioregenerabile. Cu alte cuvinte ele trebuie să fie menționate pe bonul fiscal.

Publicul este informat și de produsele unde nu se pot oferi reduceri. Aspectele menționate sunt minore, dar ne vom ocupa de rezolvarea oricăror probleme semnalate de consumatorii nostri, inclusiv posibile confuzii.

De asemenea, aceștia precizează că APC Romania nu are nici o legătură cu ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (http://www.anpc.gov.ro/) iar studiul în cauză nu este realizat conform regulilor statistice. Echipa Marketing Online Catena"

"Referitor la răspunsul Echipei de Marketing Catena, transmis către asociație prin intermediul poștei electronice, dorim să sublinem că Asociația PRO Consumatori (fostă Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România) s-a înființat în anul 1990, din dorința creării unui organism care să sprijine consumatorii și să promoveze drepturile și interesele acestora în raport cu comercianții, fiind prima organizație neguvernamentală cu preocupări în domeniul protecției consumatorilor.

În cei 27 de ani de existență, Asociația PRO Consumatori, prin activitățile desfășurate, a adus o contribuție semnificativă la apărarea și promovarea drepturilor consumatorilor, la îmbunătățirea nivelului de informare și educare a consumatorilor, precum și la consolidarea mișcării consumatoriste din România.

Asociația PRO Consumatori a derulat, de-a lungul timpului, o serie de proiecte pe domenii specifice protecției consumatorilor, a lansat campanii dedicate informării și educării consumatorilor și s-a implicat, dată fiind calitatea sa de membru în organizațiile internaționale de profil, în crearea unui cadrul legislativ și instituțional european de protejare și reprezentare a drepturilor consumatorilor.

Toată această activitate susținută a Asociației PRO Consumatori s-a materializat în câștigarea statutului de partener de dialog constant și puternic din partea societății civile (asociația fiind recunoscută de către Guvernul României prin HG nr.1106/2005 ca fiind de utilitate publică), dar și a credibilității în rândul autorităților din domeniu și, nu în ultimul rând, al consumatorilor.

Prin cercetarea de piață realizată în cadrul Campaniei „Fii un Pacient Activ”, asociația nu și-a propus, nici pe departe, defăimarea lanțului de farmacii Catena.

Faptul că din cercetare a rezultat că lanțul de farmacii Catena apelează la o practică incorectă în relația cu consumatorii, nu înseamnă că abordarea asociației este una neprofesionistă și defăimătoare, ci înseamnă că asociația și-a îndeplinit cu succes obiectivul propus, acela de informare și conștientizare a consumatorilor asupra practicilor comercianților care, prin informațiile oferite, urmăresc influențarea comportamentului consumatorilor prin luarea unor decizii de cumpărare pe care altfel nu le-ar fi luat.

„În cazul practicii lanțului de farmacii Catena prezentat de asociație subzistă pe deplin premisele calificării acesteia ca fiind incorectă, date de prevederile art.6 din Legea nr.363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Astfel, adăugarea pe bonul fiscal a reducerii de 3 lei pentru 10 pungi mici, respectiv de 5 lei pentru 10 pungi mari induce în eroare consumatorii prin aceea că le creează falsa impresie că, la cumpărarea siropului de tuse, au obținut o reducere substanțială de 5.70 lei sau 7.70 lei, în condițiile în care reducerea reală este de doar 2.70 lei. De asemenea, această falsă impresie a obținerii unei reduceri substanțiale este de natură să îi determine pe consumatori să ia decizia de a reveni la Catena pentru a cumpăra și altă dată medicamente, în speranța unor reduceri la fel de consistente.” Elena Moise, avocat APC.

"În ceea ce privește susținerea lanțului de farmacii Catena, potrivit căreia am identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu un consum redus, al cărui preț este cu câțiva bani mai scump decât în alte farmacii, arătăm că aceasta nu are nicio relevanță în contextul prezentat. Constatarea asociației are legătură cu modul în care lanțul de farmacii Catena înțelege să prezinte consumatorilor ECONOMIA făcută atunci când cumpără un produs de la Catena, oricare ar fi, și nu cu prețul siropului, cum în mod eronat, se arată în răspunsul primit. Faptul că siropul de tuse a avut cel mai mare preț de vânzare la Catena, chiar și după aplicarea reducerii de 2.70 lei, nu face decât să confirme că, într-adevăr, consumatorii sunt ținta unor informații false cu privire la economia făcută la cumpărarea medicamentelor de la Catena.", au mai precizat reprezentanții APC.

„Sancțiunea cea mai aspră în astfel de situații nu o constituie amenda, ci refuzul nostru, al consumatorilor, de a mai cumpăra medicamente din aceste farmacii. Nu vă lăsați atrași cu ușurință în capcana reducerilor sau promoțiilor. Solicitați informații, urmăriți cu atenție datele de pe bonurile fiscale și atunci veți cumpăra în cunoștință de cauză.APC România va continua să monitorizeze comportamentul agentilor economici și să acționeze ori de câte ori va identifica practici comerciale incorecte. Îi invităm pe toți consumatorii și reprezentanții mass-media care sesizează aspecte care pot intra în sfera practicilor comerciale incorecte să se alăture campaniei si să ni le sesizeze, pentru a acționa împreună în vederea eliminării acestora”a precizat Președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
trebuie mers la sursa: cine este in spatele afacerii CATENA? Asta ar face mai multa lumina in acest caz, clar unul de abuz si de sfidare. Pentru ca sunt bani multi si c__ie mari in spatele afacerii.
1
0
Pt manipularea fraierilor prin cei doi nesatui Stele si Arsinel de care nu mai scapam cand deschidem televizorul Oare sunt chiar asa amarati de trebuie sa inghita tot de nu mai are loc nimeni de ei Astia si morrti vor face reclame .Cum isi permit de faca reclama mincinoasa ???
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218