MAREA REABILITARE a BULEVARDELOR, demarată de FĂGĂDĂU, fără LOCURI de PARCARE şi PUZ aprobat
MAREA REABILITARE a BULEVARDELOR, demarată de FĂGĂDĂU, fără LOCURI de PARCARE şi PUZ aprobat
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn primăvara acestui an, urmează să înceapă lucrările pentru modernizarea infrastructurii între Gara CFR şi staţiunea Mamaia. Înainte să plece definitiv de la Primăria Constanţa, Decebal Făgădău a emis autorizaţia de construcţie pentru organizarea șantierului. De apreciat, în contextul în care fostul edil nu s-a remarcat în cei patru ani de mandat printr-o lucrare de maximă importanţă pentru constănţeni. Însă, cât de legal este proiectul, având în vedere că PUZ-ul pentru marile bulevarde nu este gata? Cum este posibil să se ”evapore” peste 1000 de locuri de parcare, când şoferii urlă după parcări, pentru a face loc unor piste de biciclete? Sunt întrebări pe care actuala administrația ar trebui să și le adreseze și să verifice legalitatea proiectului la care a lucrat Făgădău, împreună cu Direcția de Fonduri Europene, condusă de Ani Merlă.
20 de milioane de euro, fonduri europene, au fost puși la bătaie pentru proiectul care va schimba complet fața bulevardului 1 Decembrie şi bulevardul Alexandru Lăpuşneanu. A fost semnat contractul în februarie anul trecut cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est.
Practic, de la intersecţia de la Gară şi până la intrarea în staţiunea Mamaia se schimbă complet tot ceea ce înseamnă infrastructură: 143.000 de metri pătraţi de asfalt, peste 44.000 de metri pătraţi de trotuare, 8 kilometri de piste de biciclete și 11 kilometri de benzi de circulaţie dedicate transportului public etc.
Autorizaţia de construire a fost obţinută, deja, în septembrie, lucrările se preconizează să înceapă în primăvară.
Proiectul vechii administrații lasă șoferii fără locuri de parcare, dar… vor avea 8 kilometri de pistă de biciclete
Totul sună frumos, adevărat, însă există câteva semne de întrebare pe care vechea administrație, împreună cu specialiștii de la Direcția Fonduri Europene din cadrul primăriei nu şi le-au pus. Unul dintre acestea vizează locurile de parcare care vor fi inexistente, în detrimentul bicicliștilor. Are Constanța nevoie de piste de biciclete? Avem experiența de pe bulevardul Tomis unde, unde marea realizare a lui Făgădău s-a dovedit a fi o mizerie. Şi nu mai este nevoie să intrăm în detalii!
Toate cele 1300 de locuri în care șoferii își parchează, în prezent, autoturismele, nu vor mai avea acest beneficiu. Ce vor face conducătorii auto care locuiesc în zonă sau cei care vor veni, de exemplu, la spectacolele desfăşurate de Casa de Cultură? Unde își vor lăsa mașinile? Întrebări fără răspuns, pentru că nu s-au identificat până acum soluții. Fosta conducere visa la spațiile dintre blocuri pe care să le transforme în parcări dar, care spaţii? Unde sunt? Toată Constanţa este supraaglomerată.
Modernizarea marilor bulevarde, fără ca PUZ-ul să fie gata
Un alt aspect care ar putea să conducă la nelegalitatea proiectului este faptul că PUZ-ul pentru marile bulevarde nu este gata. Planul ar urma să stabilească reglementările urbanistice pentru din zona de studiu, actualizarea reglementărilor urbanistice în acord cu situația juridică a terenurilor, îmbunătățirea imaginii urbane prin creșterea calității spațiilor verzi amenajate compact, a calității spațiilor publice, reglementarea prospectelor stradale pentru fiecare arteră studiată; regenerarea urbană, fluidizarea traficului și îmbunătățirea accesibilității privind mobilitatea populației în cadrul municipiului Constanța.
Un PUZ pentru care fosta administrație nu a colaborat cu elaboratorul Project Resolv Consulting SRL, nu s-au oferit informațiile solicitate în timp util sau nu s-au oferit deloc. Pentru studiul de circulație elaboratorul a primit informații de la fostul arhitect Vânturache, dar nu se știe dacă sunt complete şi dacă corespund cu ce se va face efectiv. PUZ-ul bate pasul pe loc, elaboratorul a primit documentația în urmă cu aproape un an, dar nu se știe dacă este cea aprobată, nefiind confirmată ca definitivă.
Cu modificările de rigoare, elaboratorul va trebui să integreze în noul PUZ și aceste modificări ce sunt prevăzute în mega proiectul marca Făgădău, modificări ce vor fi făcute… gratis.
În concluzie, rămâne în sarcina autorităţilor să stabilească dacă proiectul lui Făgădău, moştenit întru totul de noua conducere liberală, este sau nu legal. Nu de alta, dar ne-am putea trezi, la un moment dat, că suntem obligaţi să restituim banii europeni.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News