REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Marii producătorii de bere mizează pe noi beri fără alcool pentru a recupera cotele de piaţă pierdute

Marii producătorii de bere mizează pe noi beri fără alcool pentru a recupera cotele de piaţă pierdute

Replica API 22 iulie 2021 | 00:00 502

Mulţi consumatori de alcool vor sărbători relaxarea restricţiilor cu o bere sau un pahar de vin însă marii producători de bere îi vor îndemna să încerce noile lor tipuri de bere fără alcool, transmite Reuters, citată de Agerpres.

După ce au pierdut cote de piaţă în faţa berilor artizanale sau a băuturilor carbogazoase alcoolizate, mari producători mondiali de bere precum AB InBev şi Heineken mizează acum pe o nouă generaţie de beri fără alcool pentru a putea recupera terenul pierdut.

Însă pandemia a anulat prânzurile de afaceri, a golit arenele sportive şi a afectat serios petrecerile şi barurile, toate teritorii importante pentru vânzările de băuturi fără alcool.Potrivit firmei de cercetare de piaţă Euromonitor International, vânzările mondiale de bere fără alcool au scăzut cu 4,6% în 2020 până la o valoare de 11,6 miliarde de dolari, după o creştere medie anuală de 9% în precedenţii patru ani.

Eliminarea restricţiilor în SUA şi Europa facilitează eforturile berarilor de a încerca să îi determine pe consumatori să încerce noile versiuni fără alcool ale celor mai renumite mărci de bere, un lucru care în opinia berarilor va fi crucial pentru relansarea vânzărilor.

"Principala barieră pentru consumatori sunt aşteptările, deoarece ei se aşteaptă să nu aibă un gust bun", spune Borja Manso-Salinas, vicepreşedinte de marketing la marca Heineken pentru SUA.

În trecut, multe beri fără alcool erau efectiv gătite pentru evaporarea alcoolului, ceea ce le strica gustul. Acum berarii utilizează o cameră vidată astfel încât alcoolul iese din bere la o temperatură mai scăzută şi deseori berarii încearcă să reintroducă drojdie care este esenţială pentru aroma berii.

Heineken, al doilea mare producător mondial de bere, a lansat bere fără alcool Heineken 0.0 în SUA în anul 2019 şi anul trecut intenţiona să distribuie gratuit 10 milioane de cutii, însă din cauza pandemiei a reuşit să distribuie doar jumătate. Grupul olandez speră că 2021 va fi un an de relansare şi a pregătit patru milioane de cutii de bere care vor fi distribuite gratuit numai în rândul spaţiilor de birouri. Alte mostre gratuite sunt destinate a fi distribuite la festivalurile de muzică, clădiri de apartamente şi malluri.

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), cel mai mare producător american şi mondial de bere, a lansat şi el o versiune fără alcool a mărcii sale principale Budweiser în SUA, în urmă cu un an. "Istoric, una din barierele care trebuie depăşite este gustul. Este foarte important pentru oameni să încerce produsul", spune Todd Allen, vicepreşedinte global de marketing pentru marca Budweiser.

Firma de cercetare de piaţă Slice susţine că Europa este responsabilă pentru aproape trei sferturi din piaţa mondială a berilor fără alcool. De exemplu, în Spania berea fără alcool este responsabilă pentru 13% din vânzările totale de bere. Comparativ, în Japonia doar 5% din totalul berilor vândute sunt fără alcool iar berarii lansează noi mărci şi prognozează o creştere rapidă.

Cu toate acestea, SUA este un teritoriu aproape virgin, în condiţiile în care berea fără alcool are o cotă de piaţă de doar 0,5%, potrivit Euromonitor. Însă IWSR Drinks Market Analysis susţine că 2019 a fost un an de cotitură deoarece a fost primul an de creştere după trei ani de declin. Analiştii estimează că în perioada 2020-2025, cota de piaţă a berii fără alcool se va tripla în SUA, depăşind cu mult ritmul global de expansiune de aproape 60%, graţie noilor lansări şi tendinţelor spre un stil de viaţă mai sănătos. În schimb, vânzările totale de bere în SUA ar urma să scadă cu 18% în aceiaşi perioadă.

O astfel de creştere ar fi vitală pentru marii berari care în ultimii ani au trebuit să lupte pe două fronturi: pe de o parte cu berile artizanale, care acum sunt responsabile pentru 12% din piaţa din SUA, şi pe de alta cu băuturile carbogazoase alcoolizate, în cazul cărora vânzările s-au dublat în fiecare an începând din 2016.

În cazul berilor fără alcool situaţie este diferită. Mari berari sunt inovatori şi nu ultimi veniţi pe acest segment iar noile lor produse ar putea cuceri cote de piaţă de la băuturile carbogazoase alcoolizate mai degrabă decât de la piaţa centrală a berii. În plus, berile fără alcool oferă marje de profit mai mari iar costurile mai mari de producţie sunt contrabalansate de accizele mai mici.

Directorul general de la Heineken, Dolf van den Brink crede că, în timp, berea fără alcool ar putea reprezenta 5% din piaţa globală a berii. În 2020 a fost responsabilă pentru aproximativ 2% din piaţă, susţine Euromonitor. "Cea mai mare greşeală pe care am putea să o facem ar fi să luăm piciorul de pe acceleraţie. Suntem încă la început de drum", spune Dolf van den Brink.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614