REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Marinar din Eforie, ÎN PERICOL în Yemen! Se încearcă repatrierea

Marinar din Eforie, ÎN PERICOL în Yemen! Se încearcă repatrierea

Replica API 8 martie 2016 | 10:03 317

Ioan Petrariu, sursa foto: telegrafonline.ro

Au început demersurile pentru repatrierea navigatorului român din Yemen! Este vorba despre Ioan Petrariu, din Eforie, angajat în funcţia de ofiţer la bordul navei „Great Star“, sub pavilion Panama. Sindicatul Liber al Navigatorilor şi Ministerul Afacerilor Externe, susţinuţi şi de agenţia de crewing cu care Petrariu Ioan a încheiat contractul, vor încerca să-l aducă acasă pe bărbat. Zona în care acesta se află este luată cu asalt de conflicte armate.

Bărbatul s-a îmbarcat prin intermediul firmei Status Marine Services SRL şi a plecat în voiaj în luna iunie a anului trecut. Deşi contractul acestuia a expirat încă din luna noiembrie 2015, acesta nu a putut fi înlocuit la bordul navei. „El a stat în continuare la bordul navei, deşi contractul i s-a încheiat în luna noiembrie. Acesta a cerut companiei să îl schimbe, dar reprezentanţii l-au tot amânat. De acum trei zile, la bordul navei nu mai au curent, alimentele au început să se strice”, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul SLN.

„Am încercat acum prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe să găsim posibilităţi, orice fel de cale pentru a-l scoate de acolo. Am luat şi legătura cu agentul de crewing care vrea să plătească tot ce ţine de repatrierea acestuia. Este o zonă de conflict, dificilă. Şi familia este îngrijorată. Se poate să nu reuşim să-l repatriem. Cine o să poată să le dea combustibil acolo în Yemen? Cine o să-i ajute să plece de acolo?”, a adăugat Mihălcioiu.

Astfel de situații au loc și din cauza navigatorilor care nu se informează suficient în ceea ce privește firmele de crewing la care apelează și ofertele pe care aceștia le au. “Oamenii nu înțeleg de ce ajung în situația asta. Mereu spunem faptul că ei se pun în pericol, din mai multe motive. Una ar fi neglijența navigatorilor și a doua, se referă la faptul că agentul de crewing nu ridică serviciile la nivelul cerințelor cerute de aceștia. Navigatorul nu se informează deloc. Nu anunță nici măcar când se află în penultimul ceas și așteaptă până în momentul în care nu se mai poate face nimic.”, a conchis liderul SLN.

Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614