REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Marinari ABANDONAŢI de armator în Portul Constanţa. Primesc apă şi alimente “pe datorie”

Marinari ABANDONAŢI de armator în Portul Constanţa. Primesc apă şi alimente “pe datorie”

Replica API 6 aprilie 2017 | 00:12 393

La sfârșitul anului 2016, Maritime Labour Convention din 2006 a intrat în vigoareși în România. MLC este organizată în trei părți principale: mai întâi articolele, care stabilesc principiileși obligațiile generale. Articolele sunt urmate de reglementăriși de cod, care se referă la aspectele legate de condițiile de muncăși de viață ale navigatorilor reglementate de convențieși la inspecțiiși conformitate.

Angajatorii care nu respectă MLC pot avea surprize în porturile din ţările care au adoptat acest cod, un prim exemplu de la intrarea în vigoare a MLC în România fiind nava Geo Star (sub pavilion togo), care a fost reţinută în Portul Constanţa.

Nava a fost reţinută după ce, în urma controlul efectuat de PSC, s-a descoperit că nu era respectată nici o regulă impusă de convenția menționată. "Nava a ajuns în port pe 28 ianuarie .a.c, dar a descărcat bauxită, au curățat magaziile, au încărcat vreo 700 de tone de porumb. Ulterior, a fost inspectată de Port State Controlși s-a găsit ca fiind în afara oricărei reguli. Drept pentru care a fost reținutăși cel care încărcase porumbul l-a descărcatși nava este acum undeva în Agigea, stă într-o dană. Navigatorii nu sunt plătiți de vreo două luni de zile, probabil cheltuielile portuare sunt destul de mariși dacă va ajunge să fie abandonată, noi am asigurat echipajului tot sprijinulși vom vinde vaporul dacă nu le vor plăti salariul. Echipajul este format din 11 persoane, 10 ucrainieniși un rus", declara Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, în luna februarie.

De atunci şi până în prezent, nici o schimbare în ceea ce priveşte nava şi echipajul aflat la bord! “Nava este în continuare în dana de la Agigea. Armatorul, un turc, a dispărut. Nu poate fi contactat, marinarii au primit apă şi alimente de la agenţi economici în schimbul înţelegerii că, în momentul executării poliţei de asigurare sau la vinderea navei, îşi vor primi contravaloarea. Practic, marinarii au fost abandonaţi”, a precizat, pe 5 aprilie a.c., Adrian Mihălcioiu.

A.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pana la urma, tot comunismul a fost cel mai mare armator al Romaniei. In situatia lor au fost si sunt destui romani. Slugi la straini, care ii trateaza exact ca pe "negri". Probabil, asta si meritam. Suntem slabi si fricosi...
3
1
abia asteapta mihalcioiu si adjunctul lui cpt.. stici., sa le cada asa pleasca .. sa vanda nava la turci pe nimic ca scrap..asa cum au mai facut si cu alte nave, dupa ce au ajutat marinarii sa plece acasa .. ..cred ca ei agentii economici care aduc aimente..,
3
4
Parca citesc despre marinarii romani din anii '90 de la Navrom,Romline si Petromin.Aveam si noi flota,de cativa ani in goana dupa bani unii au vandut si pavilionul!
11
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614