REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
15.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Mazda CX-5, sculptură japoneză în goană după notorietate

Mazda CX-5, sculptură japoneză în goană după notorietate

Replica API 1 iulie 2012 | 00:00 135

Niponii de la Mazda au din acest an în portofoliu un SUV compact surprinzător de agil, cu un design aparte şi un spaţiu interior demn de invidiat

Probabilitatea ca un producător auto cu renume să lipsească din lupta pentru clienţii din segmentul vehiculelor sport-utility compacte tinde spre zero. De la BMW la Volkswagen şi de la Citron la Toyota, toate mărcile importante au în portofoliu un astfel de vehicul, cu ajutorul căruia speră să cucerească o cotă cât mai mare de piaţă într-un segment care a depăşit 600.000 de clienţi doar pe continentul european. Pornind şi ei de la ideea că o zonă a pieţei cu un potenţial atât de mare nu poate fi ignorată, japonezii de la Mazda au lansat modelul CX-5, un vehicul care poate aborda fără mari probleme drumurile neamenajate, dar se simte mult mai bine în aglomerările urbane sau pe şosele.

Ajuns, mai întâi, pe piaţa europeană doar în variante alimentate cu benzină, CX-5 se laudă din această primăvară şi cu un propulsor diesel care dezvoltă 150 CP sau 175 CP. Versiunea testată de Capital, CX-5 Revolution 4WD, dotată cu propulsorul de 2.0 litri alimentat cu benzină a demonstrat că niponii chiar au motive să aspire la un loc important în segment. În ciuda faptului că au de înfruntat o concurenţă acerbă, ai căror principali exponenţi sunt în acest an Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35, Ford Kuga, KIA Sportage şi Mitsubishi ASX.

Cu astfel de opozanţi este limpede că Mazda CX-5 nu are o sarcină uşoară şi că trebuie, prin orice mijloace, să fie "diferită". Uşor de zis, dar greu de realizat, ţinând cont că maşinile seamănă tot mai mult între ele, acest deziderat a fost atins în majoritatea punctelor esenţiale de către inginerii şi designerii niponi. Încă de la prima vedere, CX-5 are un aer aparte. Designul exterior respectă aşa-numitul limbaj "KODO", graţie căruia maşina ar trebui să pară în mişcare chiar şi atunci când staţionează, iar ţelul declarat al designerului-şef, Masashi Nakazama, de a concepe o maşină care să emane vitalitate şi agilitate, a fost atins până în cele mai mici detalii. În plus, CX-5 îmbină latura estetică cu cea practică, modelul beneficiind de un portbagaj de 503 litri şi de sistemul de rabatare al banchetei 40:20:40. Pasagerii locurilor din spate au la dispoziţie unul dintre cele mai mari spaţii din clasă, în timp ce şoferul şi pasagerul din faţă pot utiliza multiple spaţii de depozitare. Confortul şoferului este susţinut de un ecran tactil de 5,8 inchi poziţionat în partea superioară a consolei centrale, de noul sistem HMI (interfaţă om-maşină), precum şi de un nou sistem de navigaţie. La capitolul siguranţă, noua caroserie SKYACTIV prezintă un coeficient de rigiditate mai ridicat şi o arhitectură modificată, menită să absoarbă şi să distribuie mai eficient şocurile în cazul impactului din orice direcţie. Totodată, noul model integrează sisteme de ultimă generaţie, dintre care merită amintite Smart City Brake Support (SCBS), care frânează automat automobilul atunci când senzorul radar avertizează asupra unei potenţiale ciocniri la viteze reduse, şi Lane Departure Warning, care urmăreşte, prin intermediul unei camere video, schimbările de direcţie neintenţionate.

Stabil şi silenţios

Fără a fi un lider la capitolele dinamică şi confort, Mazda CX-5 se încadrează foarte bine în media clasei. În ciuda dimensiunilor apreciabile, modelul stă foarte bine pe şosea chiar şi atunci când viralele sunt abordate mai agresiv, iar zgomotele generate de motorul care se simte foarte bine la turaţii ridicate rareori pătrund în habitaclu.Din nefericire, CX-5 ascunde şi mici detalii deranjante. Vizibile mai ales în interior, acestea nu sunt altceva decât rezultatul clar al încercării de a ţine costurile sub control. Planşa de bord are aspectul uneia împrumutată de la un microbuz, iar materialul din care este realizată nu se ridică la nivelul celorlalte componente ale vehiculului. Preţurile modelului Mazda CX-5 încep de la 22.190 euro şi urcă până la 35.290 euro.

Sursa:Capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102