REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.1° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.1° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Mentenanţa Podului Agigea n-a mai fost făcută de 20 de ani

Mentenanţa Podului Agigea n-a mai fost făcută de 20 de ani

Replica API 24 iulie 2012 | 00:00 130

Drum întins pe Autostrada Soarelui, restricţii de viteză pe DN 39! - banii au fost tocaţi pe sistemul de iluminare

Drum întins pe Autostrada Soarelui, restricţii de viteză pe DN 39! - banii au fost tocaţi pe sistemul de iluminare

Din 1992 şi până în prezent, nici un reprezentant al Regionalei de Drumuri nu a fost în stare să facă demersuri în vederea asigurării mentenanţei corespunzătoare pentru Podul de la Agigea. Rezultatul a fost cel sesizat în ultimele zile: aglomeraţie, trafic greoi, ore în şir petrecute pe un traseu cu limită drastică de viteză. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii dau asigurări că momentan nu există nici un pericol privind traversarea podului, singurele inconveninente fiind aglomeraţia şi limitatoarele de viteză. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, constănţeanul Valentin Preda, a ţinut chiar să atragă atenţia că exisă 3 trasee care leagă litoralul de Bucureşti.

Turismul de wek-end a dat peste cap traficul rutier din zona Agigea. Turiştii au luat cu asalt litoralul, iar problemele au şi început să iasă la iveală. Cei care au vrut să ajungă repede la plajă au testat în week-end centura ocolitoare a Constanţei. De la Ovidiu spre Agigea, aceştia au acum posibilitatea să şofeze în regim de autostradă, cu peste 120 km/h. Probleme apar însă la sensul giratoriu de la intrare în Agigea, unde traficul este îngreunat şi se circulă bară la bară. Podul de la Agigea a fost inclus şi într-un program de urmărire special, în conformitate cu o dispoziţie a Inspectoratului de Stat în Construcţii. După o analiză riguroasă a specialiştilor de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, Inspectoratul de Poliţie Judeţean şi Instituţia Prefectului, luni s-a decis impunerea unor restricţii de tonaj, viteză şi distanţă între vehicule, din cauza traficului greu. "Valorile de trafic sunt destul de mari, iar drumurile naţionale au fost şi ele proiectate pentru un anume trafic. Vii la mare pe autostradă şi ajungi în drumul naţional unde sunt foarte multe maşini. În week-end nu se găsesc locuri pe plajă, la fel nici pe drumurile naţionale. Restricţiile există în momentul de faţă, iar Podul de la Agigea se află într-un program de urmărire special. Zilele următoare, pe lângă restricţii de viteză, se va trece la devierea traficului greu", au declarat, pentru "Replica", reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. La rândul său, secretarul de stat Valentin Preda spune că, deşi nu este domeniul său de activitate din cadrul Ministerului Transporturilor, a citit mai multe informări sosite de la Constanţa pe tema Podului de la Agigea şi ştie despre ce este vorba: "Din 1992 şi până în prezent nu au mai fost unse fasciculele de armătură, care s-au deteriorat continuu. Deteriorarea s-a accelerat în ultima perioadă, ceea ce a dus la ruperea unor părţi din aceste elemente", a explicat Preda. Însă, dă el asigurări, nu există motive de îngrijorare: pe pod se poate circula, numai că în condiţiile sesizate în aceste ultime zile, cu nervi întinşi la maxim.

"Nu au mai fost fonduri"

Modul în care se circulă la Agigea a fost subiect de discuţii şi la Prefectura judeţului Constanţa, unde prefectul Bogdan Huţucă a convocat ieri, în şedinţă, reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, ai Inspectoratului Judeţean de Poliţie, de la Inspectoratul în Construcţii, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, reprezentanţi ai proiectantului, respectiv constructorului acestui pod. Fiecare şi-a expus punctul de vedere, opinia unanimă fiind aceea că restricţiile de viteză trebuie să rămână, pentru ca trepidaţiile să fie cât mai mici, aşa încât podul să nu se degradeze. "Urmează să deviem traficul greu, să rămână în vigoare restricţiile de viteză, apoi, în cel mai scurt timp, să se treacă la eliminarea deficienţelor", au precizat reprezentanţi ai Inspectoratului în Construcţii, iar o declaraţie similară a venit şi din partea conducerii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Constanţa. "Sunt expertize făcute, soluţii există. Podul este perfect realizat, nu are deficienţe, poate susţine traficul acestor zile, de sezon, singura problemă este legată de faptul că mentenanţa nu a fost făcută corespunzător. Cablurile care susţin tablierul s-au şubrezit. Elementele metalice de prindere ale podului s-au corodat", au mai spus specialiştii în construcţii. De ce s-a ajuns în această situaţie? Ei bine, pentru că niciodată, din 1992 şi până în prezent, NU au existat fonduri pentru mentenanţa podului din punctul de vedere descris mai-sus! Cine spune asta? Chiar secretarul de stat Valentin Preda, iar acelaşi lucru îl confirmă şi Inspectoratul de Stat în Construcţii, care monitorizează "comportamentul" construcţiei aşa încât ea să fie sigură pentru utilizatori. "Nu au mai fost fonduri", este declaraţia făc ută, pentru cotidianul "Replica", de secretarul de stat Valentin Preda.

Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul

Cu declaraţia mai-sus arătată, privim în urmă cu câţiva ani: la finele lui 2007, un fost director al Regionalei de Drumuri Constanţa anunţa cu tam-tam şi chiar invita presa la inaugurarea unei investiţii de peste 650.000 de euro! Vorbim despre sistemul de iluminat al podului, o investiţie din mandatul de director al DRDP al liberalului Jean Paul Tucan. Nu contestă nimeni faptul că luminiţele arată senzaţional noaptea, însă acum, în 2012, când podul nu poate fi folosit la "capacitate maximă", ne întrebăm: şi chiar nu existau bani pentru mentenanţa lui? În fond, mentenanţă înseamnă siguranţă. În fine, cu riscul să-l deranjăm din nou pe Jean Paul Tucan, mai amintim şi faptul că la doar un an de la inaugurarea luminiţelor inspirate dintr-o plimbare a liberalului pe tărâmuri asiatice (chiar el făcea mărturisirea), a urmat o nouă cheltuială: recondiţionarea sistemului de iluminat la podul de pe DN 39. Contractul a fost atribuit, în 2008, firmei Retrom SA din Paşcani, suma alocată fiind 94.337,99 lei fără TVA. "Amuzant" de precizat şi faptul că, iniţial, Tucan dăduse asigurări că luminiţele vor dura un deceniu fără să necesite vreo intervenţie. Posibil ca declaraţia din 2007 să fi avut legătură doar cu o campanie electorală care se apropia. În 2012, realitatea ne arată că instituţiile statului, şefii vremelnici ai acestora, se grăbesc de multe ori să-şi pună tichii de mărgăritar şi să vopsească doar gardul.

Alexandra ANTON, Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218