REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
15.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

"Mezei s-a inteles cu armatorul turc sa nu-mi recuperez salupa avariata"

"Mezei s-a inteles cu armatorul turc sa nu-mi recuperez salupa avariata"

Replica API 2 aprilie 2011 | 00:00 282

Primarul din Poarta Alba, nervos ca nu i se da dreptate:

Primarul din Poarta Alba, nervos ca nu i se da dreptate:

Armatorul navei Gokhan Kiran, sub pavilion Turcia, care a avariat şalupa "Olimp" şi barja-tank 2085, care aparţin primarului Vasile Delicoti, va fi amendat pentru poluarea produsă în dana 46 a Portului Constanţa. Potrivit şefului Căpităniei Zonale, Alexandru Mezei, armatorul va răspunde şi pentru incidentul care a provocat scufundarea şalupei şi avarierea barjei. "Va primi o amendă pentru poluare, una pentru siguranţă, va plăti daune pentru scoaterea la suprafaţă a şalupei şi reparaţiile aferente, plus daune pentru depoluarea zonei. Nu răspunde nimeni altcineva pentru el", ne-a declarat Mezei.

Referitor la şalupa scufundată, şeful Căpităniei susţine că proprietarul acesteia nu poate solicita o contravaloare prea mare. "Delicoti nu poate cere o sumă prea mare pe ea, în primul rând, şalupa nu era înmatriculată. Anul trecut, noi am vândut o şalupă asemănătoare, prin licitaţie, cu 300 de milioane (lei vechi n.r.). Totul se face pe bază de expertiză, se fac evaluări, nu poate cere nimeni cât nu face. Poate se vor înţelege la bani sau, dacă nu, armatorul poate depune o scrisoare de garanţie şi vor rezolva în instanţă. Şalupa oricum nu se poate repara", a mai precizat Alexandru Mezei, şeful Căpităniei. La rândul său, Vasile Delicoti, proprietarul navelor avariate, susţine că lucrurile nu stau chiar aşa. "Sandu (Alexandru Mezei - n.r.) ăsta, iar a luat şpagă. Eu i-am mai spus lui să nu se mai vândă oricui, dar treaba lui Mezei. S-a înţeles cu armatorul turc să nu-mi recuperez şalupa avariată. În primul rând, nava pe care au vândut-o ei cu 300 de milioane nu era ca a mea, pentru că, spre deosebire de a lor, a mea are două motoare care costă 35.000 de euro bucata. Şi ce treabă are înmatricularea cu paguba? În primul rând, eu nu vreau banii. Eu vreau altă şalupă identică şi funcţională. Nici nu mă interesează cu cât o cumpără, poate să o ia şi cu 5000 de euro. Cât îl priveşte pe Sandu, e în stare să se vândă oricui. Se lasă cumpărat de toţi turcii şi arabii. I-am mai spus eu că dacă făceam noi acolo la ei, ce au făcut ei aici, ne luau şi familiile, ne şi împuşcau, iar noi le permitem orice şi ne lăsăm cumpăraţi", ne-a declarat proprietarul navelor avariate, Vasile Delicoti. Vineri după-amiază, şalupa a fost scoasă pe cheu. Împreună cu armatorul navei turceşti şi cu agentul care se ocupă de asigurări, au ajuns la un consens. "Am negociat cu ei, se va constitui o scrisoare de garanţie în valoare de 90.000 de euro, iar după evaluări, vom vedea ce soluţie ridicăm. La şalupă vor fi daune totale", ne-a mai declarat Delicoti.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218