Mihaela Andrei, consilier municipal PNL: Îmi vreau parcul înapoi, domnule primar!
Mihaela Andrei, consilier municipal PNL: Îmi vreau parcul înapoi, domnule primar!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestINTERVIU – despre probleme, despre Parcul Tăbăcărie
INTERVIU – despre probleme, despre Parcul Tăbăcărie
Mihaela Andrei
Mihaela Andrei este consilier local municipal la primul mandat. Anterior, a fost consilier judeţean, tot din partea PNL. Care sunt diferenţele între Consiliul Local şi cel Judeţean, dar şi cu ce probleme se confruntă oraşul – a explicat liberala în cadrul unui scurt interviu acordat cotidianului “Replica” de Constanţa, Mihaela Andrei insistând, printre altele, asupra unui subiect dureros pentru mulţi: parcul unde a fost construit un mall!
Reporter: Sunteţi consilier la primul mandat în Consiliul Local Municipal Constanţa. Anterior, aţi fost consilier judeţean. Ce diferenţe aţi constatat?
Mihaela Andrei: În mandatul de consilier judeţean am făcut parte din Comisia economică, transporturi şi administraţie portuară, comisie care nu a fost funcţională şi de-abia spre sfârşitul mandatului meu am făcut parte din Comisia Juridică. Singura diferenţă între cele 2 mandate este că în mandatul de consilier local, în cadrul comisiei de urbanism din care fac parte, chiar se lucrează.
Sunt păreri pro şi contra, arhitecutl şef participă la toate comisiile de urbanism, se pun la dispoziţie de către inspectorii din cadrul Direcţiei de urbanism toate înscrisurile necesare pentru a putea vota în cunoştinţă de cauză, se organizează comisii reunite între comisia de urbanism din care fac parte şi comisia tehnică de urbanism.
Asemănări sunt multe: Proiectele de pe ordinea de zi aparţin în totalitate primarului. Ordinea de zi este întocmita doar de către primar. Orice încercare de-a mea sau a colegilor mei, de a introduce un proiect pe ordinea de zi, a fost categoric ignorată sau respinsă de către primar, contrar prevederilor Legii administratiei publice locale şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Local.
Primarul conduce şi cheltuie banii constănţenilor numai, şi repet numai, aşa cum consideră domnul primar ca este prioritar şi necesar pentru bunăstarea oraşului şi a constănţenilor. Şedinţele de consiliu local sunt o formalitate pentru domnul primar, pentru că aşa prevede legea, că altfel, aceste şedinţe nu ar mai fi fost ţinute niciodata.
Rep.: Până în prezent, câte proiecte aţi reuşit să iniţiaţi la nivelul CLM şi ce soartă au avut acestea?
M.A.: Până în prezent, împreună cu toţi colegii mei consilieri din PNL am depus 14 proiecte de hotărâre; nici unul din aceste proiecte nu au fost trecute pe ordinea de zi. Primul proiect al subsemnatei, consilier Mihaela Andrei a fost depus în anul 2016 şi avea ca obiect: “Reamenjarea Parcului Tăbăcăriei”. Pe lângă amenajarea cu rulouri de gazon, flori, refacerea podetelor, reabilitarea malurilor etc., am propus şi montarea unui parc “tip Aventura”, pentru petrecerea timpului liber de către constănţeni. Suntem în noiembrie 2018, au trecut 2 ani şi nu s-a întâmplat nimic. Achiziţionarea de steaguri în valoare de 200 000 lei, a reprezentat o mai mare prioritate pentru domnul primar.
Rep.: Credeţi că activitatea Consiliului Local este eficientă? Dar a Primăriei Constanţa?
M.A.: Nu, nu cred că activitatea primăriei este eficientă şi nici activitatea Consiliului local. Consilierii locali ai PNL singuri nu pot bloca proiectele pe care primarul le trece pe ordinea de zi, iar proiectele iniţiate de către consilierii locali ai PNL sunt blocate de către primarul Constanţei. Atât timp cât primarul este şi preşedintele executiv al PSD, nu este posibil ca activitatea Consiliului local să fie eficientă. În altă ordine de idei, şedinţele Consiliul local sunt defectuoase şi urmare a modului în care acestea se desfăşoară, primarul stă pe scenă şi ne transmite tacit: “eu sunt şeful”.
Când în realitate, conform Legii administraţiei publice, primarul trebuie să prezinte rapoarte de activitate în faţa Consiliului local, iar Consiliul local evaluează activitatea primarului şi în nici un caz invers. Acesta este şi motivul pentru care nu este şi nici nu va fi în acest mandat eficientă activitatea primăriei sau a consiliului local.
Rep.: Se tot discută despre traficul din Constanţa, se are în vedere sistematizarea circulaţiei. Care este părerea dvs.?
M.A.: În ceea ce priveşte sistematizarea traficului din Constanţa, Analiza intersecţiilor se realizează în funcţie de complexitatea acestora avându-se în vedere asigurarea unui grad cât mai ridicat de siguranţă a traficului care tranzitează intersecţia.
Proiectarea intersecţiilor trebuie să aibă la bază o analiză temeinică întrucât acestea prezintă un grad ridicat de pericol de producere a evenimentelor rutiere (accidente). Astfel, pentru identificarea soluţiilor de fluidizare a circulaţiei este necesară realizarea unei analize a situaţiei existente. Proiectarea intersecţiilor se face ţinând cont de planul urbanistic general (PUG) al localităţii şi de studiul de trafic.
Însă noi avem un PUG vechi de 20 ani. Un alt eşec al administraţiei actuale. Oare cum am putea să facem studii în baza acestuia? Inginerii de trafic sunt responsabili cu asigurarea parametrilor de calitate şi cu identificarea strategiilor de dezvoltare a infrastructurilor de transport şi de sistematizare a circulaţiei.
Însă probabil că iar nu este o prioritate pentru domnul primar. Menţionez că în cadrul comisiei de urbanism am solicitat şi insistat, un an de zile, să se traseze trecerea de pietoni din dreptul mall-ului din parcul Tăbăcăriei. Le-a trebuit celor de SC Confort Urban 1 an să traseze o trecere de pietoni, am mari dubii că această sistematizare a circulaţiei va fi făcută în acest mandat.
Rep.: Care sunt, după părerea dvs., cele mai grave probleme ale urbei (în afară de trafic) şi ce soluţii propuneţi?
M.A.: Cele mai grave probleme ale urbei… sunt foarte multe! Dacă mă întrebaţi care sunt prioritare, vă spun aşa: noi constănţenii asistăm neputincioşi cum oraşul se degradează în fiecare zi. Am încetat de foarte mult timp să ne dorim, un “smart city”, aşa cum se întâmplă în oraşele din vest, ca de exemplu Oradea, pentru că noi nu trăim nici măcar într-o normalitate.
Noi constănţenii nu avem bază în Constanţa, deci nu putem vorbi de “Incubator de soluţii digitale”, nu putem vorbi de digitalizarea programului de transport, nu putem vorbi de “ Planningwiz Online 3 D Roomplanner” Ştiţi că la Timişoara s-a deschis o fabrică de senzori pentru industria spaţială? Pentru noi toate acestea sunt “science fiction”.
Normalitate înseamnă în primul rând, siguranţa cetăţenilor şi nu neapărat prin întărirea poliţiei locale ci prin curăţarea strazilor de câinii vagabonzi, iluminare decentă, securizarea cablurilor electrice, curăţenie, reabilitarea străzilor, a trotuarelor, refacerea spaţiilor verzi, a scuarelor părăsite de foarte mulţii ani, a construirii unui spital municipal decent, a creării cadrului necesar pentru educaţie în care copiii noştri să înveţe în clase cu maxim 20 de copii, cu săli de sport adecvate, căldură şi apă caldă cu sisteme moderne pentru furnizarea acestora, sisteme ce ar duce la înjumătăţirea facturii la întreţinere, pieţe normale, decente, curate, parcurile de asemenea sunt atât de importante.
Şi daca tot s-a lansat acum dezbaterea publică, legat de ce am vrea noi constănţenii să se întâmple în parcul Tăbăcăriei şi pentru că tot a fost primul meu proiect în calitate de consilier local, am să-mi spun şi eu opinia: Îmi vreau parcul înapoi, domnule primar! Aşa cum era acum 30 de ani şi mă jucam şi mă plimbam cu drag acolo. Măcar aşa cum a fost acum 30 de ani, dacă o peisagistică mai modernă este prea mult pentru administraţia actuală.
A.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News