REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.1° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
18.1° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Ministerul Finanţelor actualizează Declaraţia 112

Ministerul Finanţelor actualizează Declaraţia 112

Replica API 23 august 2019 | 00:00 258

Ministerul Finanţelor Publice actualizează conţinutul Declaraţiei 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate în urma modificărilor în domeniul legislaţiei fiscale apărute în ultima perioadă, potrivit unui proiect de ordin publicat miercuri.

Modificările Declaraţiei 112 au fost elaborate în colaborare cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerul Sănătăţii, precizează MFP într-un comunicat.

Declaraţia 112 cuprinde atât informatii privind obligaţiile fiscale ale contribuabililor, cât şi informaţii necesare stabilirii prestaţiilor sociale potrivit legislaţiei specifice, acordate de Casa Naţională de Pensii Publice, de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

Proiectul de ordin stabileşte actualizarea casetelor privind înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (construcţii n.r.), în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora. De asemenea, vor fi introduse noi casete în Secţiunile A si B pentru declararea bazelor de calcul şi a contribuţiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariului realizate de persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea la angajatorii din domeniul construcţiilor.

Totodată, documentul introduce casete informative cu privire la persoanele detaşate în/ din România cât şi cu privire la statul în care se datorează contribuţiile sociale obligatorii, respectiv detaşate cu sau fără formularul portabil A1.

Proiectul conţine şi instrucţiuni de completare pentru angajatorii care desfăşoară activitate în domeniul construcţiilor şi care beneficiază de facilităţile fiscale introduse prin OUG 114/2018.

"Proiectul de act normativ vizează rezolvarea problemelor semnalate din practică prin modificarea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (Declaraţia 112) corespunzător cu modificările din legislaţia specifică, generate de modificările Codului fiscal ca urmare a prevederilor OUG nr. 43/ 2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor măsuri în domeniul investiţiilor precum şi de necesitatea actualizării anexelor şi instrucţiunilor de completare a declaraţiei", precizează Ministerul Finanţelor.

Declaraţia 112 se depune de către angajatori iar formularul se completează electronic.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218