REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Ministrul Energiei este 'ușor nemulțumit' de noul ordin al ANRE: Vom vedea după ce vin facturile

Ministrul Energiei este 'ușor nemulțumit' de noul ordin al ANRE: Vom vedea după ce vin facturile

Replica API 25 ianuarie 2021 | 00:00 1426

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară ”uşor nemulţumit” că noul ordin al ANRE referitor la trecerea consumatorilor în serviciul universal lasă la latitudinea furnizorilor oferirea de reduceri. ”Este adevărat că toţi cei 4 furnizori au declarat public că vor face acest discount, dar eu vreau să văd că acest lucru se întâmplă”, afirmă ministrul.

”Sunt uşor nemulţumit de ordinul ANRE că lasă la latitudinea furnizorilor să ofere acel discount. Este adevărat că toţi cei 4 furnizori au declarat public că vor face acest discount, dar eu vreau să văd că acest lucru se întâmplă, după ce vin facturile pe lunile ianuarie, februarie, martie...”, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Virgil Popescu, informează News.ro.

Ministrul a precizat că Ordonanţa de Urgenţă pentru reglementarea situaţiei trecerii în serviciul universal este în continuare în circuitul de avizare.

”Partea bună a ordinului e că obligă furnizorii să vină către clienţi şi să ofere cele mai bune preţuri. Vreau să fie clar în continuare un lucru esenţial: trebuie să punem clientul în centrul pieţei liberalizării şi NU furnizorul”, a mai scris Popescu.

Ordinul ANRE pentru aprobarea condiţiilor de furnizare a energiei electrice de către furnizorii de ultimă instanţă şi pentru modificarea si completarea Contractului - cadru

de furnizare a energiei electrice la clienţii casnici ai furnizorilor de ultimă instanţă, aflat în dezbatere publică, prevede că ”furnizorii de ultimă instanţă au obligaţia să transmită clienţilor din serviciul universal oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, care include preţul energiei electrice active, costurile furnizorului şi profitul, precum şi tarifele reglementate pentru servicii, fiind interzisă includerea unor componente fixe exprimate în lei/zi sau lei/lună”.

”Furnizorii de ultimă instanţă pot să aplice clienţilor casnici din serviciul universal, fără discriminare şi condiţionalitate, o reducere comercială începând cu data de 1 ianuarie 2021 şi până la cel puţin 30 iunie 2021, egală cu diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabila în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021 şi preţul din oferta concurenţială prevăzută la alin. (2) valabilă la data de 1 ianuarie 2021”, se mai arată în document.

UN alt articol al Ordinului prevede că ”furnizorii de energie electrică care încheie contracte cu clienţii casnici din serviciul universal pot să ofere o reducere la preţul din oferta concurenţială care să permită recuperarea de către client a diferenţei faţă de preţul de serviciul universal aplicat în perioadă cuprinsă între data de 1 ianuarie 2021 şi data intrării în vigoare a contractului în regim concurenţial/serviciu universal după caz”.

”Începând cu data de 1 iulie 2021, în cazul clienṭilor casnici care nu au încheiat cu un furnizor un contract concurenṭial cu intrare în vigoare până la data de 1 iulie 2021, consumul de energie electrică realizat de la respectiva dată se facturează de către furnizorii de ultimă instanṭă cu un preṭ egal cu preṭul din oferta de serviciu universal în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021”, se mai prevede în document.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat, la începutul săptămânii, că ANRE modifică Ordinul care prevedea că toţi consumatorii care nu au contracte pe piaţa concurenţială vor fi trecuţi automat în piaţa serviciului universal, dacă nu modifică contractele în 30 de zile. Perioada de preschimbare a contractelor urmează a fi prelungită până la 30 iunie, potrivit stiripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
de cand a fost pus acolo numai vom vedea, vom face, vom lua masuri etc
2
0
cred ca omul e usor retardat nu nemultumit
3
0
Cum adica vom vedea ma porcule?Or sa vada cetatenii ca doar nu vrei sa zici ca tu astepti cu sufletul la gura factura ?? Te faci ca esti nemultumit desi stii f.bine ca daca nu reglementezi pretul, o va lua razna .Mimezi ingrijorarea,ma nenorocitilor aveti grija ca rabdarea oamenilor are totusi limite chiar si la Romani.
3
0
Nu intelegem nimic din ce ofera ei---Sa afiseze clar toate preturile sub forma de tabel nu sa ne prezinte sub forma de vrajeli de adormit copiii !
10
0
ANRE, Avocatul Poporului, CCR, SIIJ si multe alte institutii ar fi cazul sa fie desfiintate din multe motive. Cel mai important argument este ca nu au nicio treba cu poporul, nici ca venituri nici ca intentii nici ca moralitate nici ca pensii si puteti continua dv. De ani de zile ne uitam neputinciosi la ei cum fac ce vor cu noi.
6
1
sute de agentii care dubleaza , tripleaza responsabilitatile ministerelor . tooate infiintate pentru posturi bine platite fara munca multa si fara programe clare de functionare . nici un guvern nu are curaj sa le inchida , caci vor dispare sponsorii de partid .
8
0
Consumatorul roman a fost si este jupuit de catre toti furnizori de utilitati . Pe langa preturile babane pe care le aplica furnizori , mai vine si statu care aplica accize si alea babane . Statu ipotent care nu este capabil de nimic , scoate profit tot de pe spatele consumatorului . Traim intr-o tara condusa de incompetenti si de mafioti . Mafioti care au luat chip de partide . Mafioti doar se rotesc la butoane . Romania , a fost si este furata de 30 de ani .
9
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614