REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.2° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
21.2° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Mircea Titus Dobre: „Hotărâre de Guvern făcută pe repede înainte, de Ministrul Zero al Turismului, care se grăbea să plece în concediu. Sper să rămână unde a plecat!”

Mircea Titus Dobre: „Hotărâre de Guvern făcută pe repede înainte, de Ministrul Zero al Turismului, care se grăbea să plece în concediu. Sper să rămână unde a plecat!”

Replica API 17 septembrie 2018 | 00:41 245

Deputatul constănțean Mircea Titus Dobre, fost ministru al Turismului, răspunde acuzațiilor actualului ministru al Turismului, Bogdan Trif, privind închiderea birourilor de promovare de peste hotarele țării. În vreme ce actualul ministru, Bogdan Trif, susține că închiderea respectivelor birouri de promovare a fost o „greșeală” și îl arată cu degetul, ca fiind principalul vinovat, pe predecesorul său, Mircea Titus Dobre, acesta din urmă atrage atenția că închiderea lor a survenit în urma unor controale realizate de Curtea de Conturi a României și a faptului că nu îndeplineau „minimele criterii de drept internațional”.

„Ministrul Zero al Turismlui, Bogdan Trif, se bazează pe memoria colectivă scurtă și pe cei care susțin interesele unor persoane, mai presus de legalitate sau de calcule ale eficienței. Doar astfel se poate explica perseverența ministrului Turismului, de a susține vinovăția mea, în legătură cu desființarea birourilor externe. Pentru că ministrul Turismului a făcut referire la persoana mea, în ultimul comunicat de presă, afirmând încă o dată că am făcut o greșeală, închizând birourile de promovare, voi veni cu o serie de explicații pentru el și pentru toți cei care susțin acuzațiile la adresa mea. De data aceasta sper să înțeleagă”, își începe comunicatul constănțeanul Mircea Titus Dobre.

„Ca fost ministru al Turismului, îmi cer scuze că în anul 2017 am introdus voucherele de vacanță, care au adus creșteri substanțiale în turismul românesc anul acesta, îmi cer scuze că am făcut toate demersurile necesare și legale pentru a redeschide birourile externe doar după crearea cadrului legislativ necesar și după o analiză corectă a eficienței acestora, în urma raportului Curții de Conturi a României; îmi cer scuze că îmi pasă în continuare de soarta țării mele și a turismului din România, ca politician român, fost ministru al Turismului și deputat în Parlamentul României”, a mai afirmat deputatul constănțean.

„În anul 2017 am explicat foarte clar că acele birouri au fost desființate în urma neregulilor descoperite și explicate în rapoartele Curții de Conturi a României, dar și ca urmare a faptului că nu îndeplineau minimele criterii de drept internațional. Pentru cei care nu cunosc legislația internațională, precizez că în lipsa unui statut diplomatic, persoanele care au reprezentat România, la acele birouri externe, pur și simplu nu îndeplineau condițiile necesare pentru a face acest lucru.

În timpul mandatului meu de ministru am modificat ordonanța 58/1998, act normativ în care a fost introdusă noțiunea de "atașat în turism" (Ordonanța 15/2017 art. 2 litera "S"), tocmai pentru a crea acest cadru legal necesar pentru redeschiderea birourilor externe, în perfectă legalitate. Ulterior, ministerul nu a făcut altceva decât să realizeze o Hotărâre de Guvern care a fost adoptată în ședința de Guvern din 13 septembrie 2018 - o zi cu ghinion pentru turismul românesc, deoarece s-a făcut totul pe repede înainte, din nou din cauza incompetentului ministru al Turismului, Bogdan Trif, care s-a grăbit pentru că trebuie să plece în concediu, începând cu 17 septembrie (sper să nu se mai întoarcă și să rămână acolo unde pleacă, pentru că ministerul funcționează mai bine fără el). Statisticile atașate vorbesc prin cifre concrete (chiar în afara vârfului de sezon estival)”, a mai afirmat fostul ministru al Turismului.

Hotărârea Guvernului privind reînființarea biroului de promovare va avea consecințe nefaste?

„În continuare voi oferi câteva explicații, pentru a arăta ce consecințe nefaste are această HG adoptată cu celeritate și fără discernământ, adică ce se va întâmpla efectiv, imediat după ce Hotărârea de Guvern va fi publicată în Monitorul Oficial.

Ministerul Turismului crește numărul posturilor cu 50 de noi funcții, dintre care 40 vor fi ocupate de atașații de turism, iar 10 de personalul suport pentru activitatea ce urmează a fi derulată de aceștia. Ar fi interesant dacă ministrul Turismului ar putea prezenta publicului fundamentarea numărului de 40 de posturi de atașati de turism (s-a stabilit acest număr în baza căror studii de piață sau analize privind activitățile ce ar urma să fie derulate pe spațiile unde vor activa acești atașați; ce studiu justifică prezența a două persoane pentru același post, în condițiile în care Ministerul Muncii, Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Interne sau Ministerul Apărării au câte un singur atașat în fiecare ambasadă). În țările din Europa, acolo unde vor exista aceste birouri de promovare externă, ar trebui angajați, pe lângă un singur atașat, cetățeni români care locuiesc acolo. De calitatea acestor reprezentanți depinde atât imaginea României, cât și soarta românilor care ar putea avea probleme în respectivele țări, în timp ce se află în vacanță.

De asemenea, este necesară prezentarea analizei cost-beneficiu care să fundamenteze o cheltuială de minimum 2.400.000 euro anual, sumă ce va fi alocată pentru acești atașați, doar pentru costurile salariale și administrative, la care se adaugă cele pentru închirierea spațiilor și bugetele proprii de promovare, de minimum 5.000 de euro lunar pentru fiecare reprezentanță din cele 20 care ar urma să fie deschise. Un lucru este cert: doar cu o alocare bugetară corectă se poate face performanță, iar promovarea turismului are nevoie de fonduri substanțiale, însă, la fel de important este și cum sunt cheltuiți acești bani, adică eficiența investiției. Primul pas pentru a ne asigura de eficiența investiției – oricât de mare ar fi bugetul alocat – să analizăm care sunt destinațiile unde își vor desfășura activitatea aceste birouri, să calculăm corect numărul acestora, numărul de persoane care se vor ocupa de promovarea României în străinătate, dar mai ales să verificăm pregătirea profesională a acestor oameni și potențialul lor real de a reprezenta România, astfel încât să nu aducă mai mult prejudicii, în loc de beneficii, pe banii țării”, se mai arată în comunicarea lui Dobre.

„În plus, existența unui subsecretar de stat coordonator al acestor birouri externe nu numai că nu se justifică, dar pare deja genul acela de post creat special - cu dedicație, cum spun jurnaliștii - pe care urmează să-l ocupe o persoană foarte importantă pentru calculele politice ale celor care o vor desemna. În funcție de numele persoanei în cauză, poate vom înțelege toți ceva în plus despre anumite grupuri de interese care trebuie să fie servite. Mai mult, acești atașați sunt încadrati într-o Direcție Generală care este deja coordonată de un secretar de stat. Va fi o coordonare bicefală? Și, dacă da, care este, de fapt, scopul?

În ceea ce privește includerea biroului Administrare Societăți Comerciale în cadrul Direcției Juridice, ar trebui analizată imparțialitatea și legalitatea avizului juridic emis de angajații direcției juridice, cu privire la actele întocmite chiar de către ei înșiși, în procesul de administrare al societăților comerciale din portofoliul Ministerului Turismului. Se va merge pe principiul: eu întocmesc, tot eu avizez - ceea ce poate determina cel puțin breșe în sistemul de avizare internă a documentelor, ca să nu merg mai departe, să arăt că, de fapt, reprezintă din start o structură care creează conflict de interese”, mai subliniază deputatul din Constanța.

„În loc de concluzie: Nu pot să nu constat că atât de incompetent este acest ministru zero al Turismului, Bogdan Trif, încât nici măcar atunci când aprobă un comunicat de presă nu știe că prin Ordonanța 2/2018 s-a eliminat noțiunea de tour-operator (cuvânt folosit în comunicat) și a fost introdusă noțiunea "activitate de organizare". Nu-mi amintesc să fi modificat ministrul Trif legea, din nou, pentru a reveni la forma anterioară Ordonanței 2/2018. El nu prea are ce să-și amintească, din moment ce nu citește niciodată textele de lege și așteaptă să i le povestească cineva”, a mai punctat deputatul.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
asa e cu beizadelele dupa ce ajung in functii pe baza telefoanelor sau banilor parintilor au impresia ca merita acele functii! Asta tine de bun simt, da de unde asa ceva la astia!
2
0
Nu iti ajunge frate cati bani are tac tu ?? Ce mai vrei.Daca Felix a mancat cacat v au costat functiile.Asa e in politica banii care i a dat tac tu sa te puna ministru cinsidera ca ai ajutat partidul
8
1
daca nuera tac tu cu cornu si laptele cine erai tu, lake cu fata de puist?
7
2
Sa ramai si tu acolo in partidul de kkt in care ai intrat si in care sunteti numai nulitati parsive pesediste! Replica, te rog frumos sa l dai pe baiatul asta ori de cate ori ai ocazia sa vada si el la un moment dat, cat de retard este!
6
3
Al dracu guvernu asta pesedist . Incurca interesele particulare ale unor particulari cu partidele hastangialic cu comentaci cu tot
5
5
un gunoi. Afacerea cu tichetele de vacanta. sodexo cum invart ei bani cu firma ungureasca.
6
5
bai replica, voi ati inebunit ??? Mi-l scoateti pe retardatul asta in fata actualului ministru ? Sunt amandoi fatati de aceeasi mama retardata, pesedeul !!! Sau a platit tac-su articolul ??? Muie dragnea,muie pesede !!!
12
3

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367