REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
17.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Mitrea de la Apele Romane si-a pus hotelierii in cap

Mitrea de la Apele Romane si-a pus hotelierii in cap

Replica API 25 martie 2011 | 00:00 184

Licitatiile pentru plajele din Mamaia si Vama Veche au fost contestate

Licitatiile pentru plajele din Mamaia si Vama Veche au fost contestate

Licitaţia de închiriere a sectoarelor libere de plajă, organizată de Administraţia Bazinală Dobrogea Litoral, instituţie controlată de pedelistul Marian Mitrea, a fost contestată de agenţii economici din staţiunea Mamaia şi Vama Veche. Hotelierii sunt nemulţumiţi de rezultatele licitaţiei, dar şi de faptul că nu pot oferi servicii de calitate turiştilor pentru că, spun ei, autorităţile nu le asigură infrastructura necesară. Tot hotelierii se plâng că cei de la Apele Române i-au jupuit ani la rând de sume importante de bani, iar sectoarele de plajă pe care le închiriază arată deplorabil.

"Sunt extrem de revoltat. Plătim taxe, impozite şi nu putem să lucrăm într-un cadru neasigurat. Suntem chemaţi să licităm ce? Nisipul? Este dreptul turistului să vină să beneficieze gratuit de plajă. Dacă plaja ar fi dată cu titlu gratuit hotelierilor atunci aceştia nu vor mai avea alte cheltuieli legate de chirii şi vor putea executa un turism de calitate, iar turiştii nu vor mai fi nevoiţi să închirieze umbreluţele sau şezlongurile de la nu ştiu ce firme care uită să elibereze bunul fiscal. Ajunge un turist de la Satu Mare la Constanţa şi constată cu stupoare că un şezlong poate fi închiriat la preţul unei camere la hotel. Şi ne întrebăm pentru că ne zbatem? Sunt o groază de oameni care intervin în turism fără să aibă habar ce înseamnă acest domeniu. Cum să fim răspunzători de ceea ce spune TUI cum că la noi sunt servicii proaste pe plajă când aceasta nu aparţin hotelierilor? Nu poţi să faci turism dacă nu asiguri hotelierului infrastructura necesară. Mă refer la faptul că parcarea este a primăriei, terenul este revendicat de nu ştiu cine, plaja e la Apele Române, şi atunci de unde sau cu ce să facă hotelierul infrastructură?", a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia. Bucovală mai spune că licitaţia de închiriere a plajei este absurdă. "Mi se pare absurd să licitezi plaja din faţa hotelului. Pentru ce vine turistul la mare? Să asculte balamucul de pe plajă? Anul trecut au funcţionat 54 de beach baruri, am făcut numeroase sesizări, dar fără rezultat. Ne-am săturat ca an de an să avem aceleaşi probleme", spune Bucuvală. Conform acestuia, la 1 mai a.c. reprezentanţii Ministerului Turismului vor demara controale pe litoral şi cei care nu vor deschide hotelurile vor fi amendaţi. "În loc să ne concentrăm pe servicii, noi ne certăm în fiecare an. Nici să fim luaţi de fraieri şi să fim ameninţaţi nu se poate. Ce se întâmplă cu plajele până la urmă? În afară de algele care sunt adunate la insistenţele hotelierilor, Apele Române încasează o grămadă de bani de la hotelieri ca urmare a licitaţiilor, dar nu sunt în stare să monteze plase în larg să oprească algele. Ce se întâmplă cu banii strânşi în urma licitaţiei de închiriere a plajelor? An de an suntem invadaţi de alge, ori pe turişti nu-i interesează că acestea putrezesc, ci vor să facă plajă. Tehnica Apelor Române de strângere a algelor e de râs. În plin sezon când turiştii vor să se relaxeze pe plajă, îşi fac apariţia 20 de lopătari care adună algele în tractoare. Turiştii vin şi ne bat cu pumnul în recepţie, nemulţumiţi şi deranjaţi de zgomot, de fum, de câinii vagabonzi şi de mizerie. Şi atunci hotelierii de ce să fie acuzaţi pe nedrept dacă cei de la Apele Române nu-şi fac treaba?" este de părere Bucovală. Facem precizarea că la sediul instituţiei conduse de Marian Mitrea, în perioada 22-24 martie 2011, hotelierii au depus 20 contestaţii, pentru un număr de 17 sectoare. "Aceste contestaţii au fost depuse pentru sectoarele de plajă din staţiunile Mamaia şi Vama Veche. Începând de mâine (astăzi -n.r.), Comisia de soluţionare a contestaţiilor va avea un termen de 5 zile pentru a le soluţiona. După finalizarea acestei faze, se va publica anunţul pentru etapa a II-a a acestei licitaţii, care va fi organizată în termen de 10 zile", a precizat Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al ABADL. Marian Mitrea, directorul DADL nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218