REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Miza schimbărilor de la ANR: cică România are nevoie de un neamţ care să îi aducă nave la înmatriculare

Miza schimbărilor de la ANR: cică România are nevoie de un neamţ care să îi aducă nave la înmatriculare

Replica API 14 februarie 2013 | 00:00 433

Şagău a fost demis, în locul lui se pregăteşte Mihei

Şagău a fost demis, în locul lui se pregăteşte Mihei

Mihai Şagău nu mai este directorul Autorităţii Navale Române. El a fost demis din funcţie miercuri, 13 februarie. "Am vrut să îmi dau demisia de săptămâna trecută, dar m-au demis azi (ieri-n.r.)", a declarat, pentru "Replica", Mihai Şagău. El a mai dat de înţeles că demiterea sa are legătură cu refuzul de a semna un anumit contract cu o firmă germană. Conform informaţiilor noastre, o firmă germană ar urma să concesioneze pe următorii 30 de ani, de la statul român, serviciile de înmatriculare şi administrare pavilion.

Tot potrivit informaţiilor noastre, şi Constantin Matei ar fi demisionat de la conducerea ANR din acelaşi motiv - refuzul de a semna un contract care este considerat dacă nu ilegal, cel puţin imoral. Constantin Matei a negat însă că acesta ar fi motivul pentru care şi-a dat demisia din funcţie. Însă tot el a confirmat că, în scurta perioadă cât s-a aflat la conducerea ANR, au demarat discuţiile privind o colaborare pe tema concesionării serviciilor mai-sus enunţate. "Începuse iniţierea unei colaborări, au existat schimburi de drafturi de contracte", a spus Matei. Liberalul, care în aceste zile aşteaptă să apară în Monitorul Oficial decizia privind numirea sa pe postul de subsecretar de stat la Transporturi, a mai declarat că: "Din ce ştiu, s-a organizat şi o licitaţie internaţională pentru serviciul de agent". Dar, a mai spus Matei, detalii au la cunoştinţă directorii Autorităţii Navale. Directori care însă nu au putut fi contactaţi în cursul zilei de ieri. Chiar şi aşa, în linii mari şi fără a intra în detalii tehnice, iată ce ar trebui să facă acel agent: să aducă României clienţi, armatori care să înmatriculeze nave în ţara noastră. Cu alte cuvinte, noi nu suntem în stare să atragem clienţi pe acest segment, prin urmare un agent, cel mai probabil străin, ar fi calificat să o facă. Între timp, ne-am întrebat şi noi, ca tot românul curios: de ce ar alege cineva să înmatriculeze o navă la noi? Ce facilităţi oferă statul român? S-a lucrat la acest aspect? Răspunsul este dezamăgitor: "Taxele nu sunt chiar mari. La Finanţe s-ar putea să fie mari, dar asta ţine de ministerul de resort. Se lucrează la acest aspect", ne-a declarat un portuar cu state vechi de plată în branşă. Păi, dacă lucrurile stau aşa, de ce caută ANR mai întâi un agent?! Probabil că specialiştii de la Ministerul Transporturilor ştiu mai bine, aşa că, revenind la conducerea ANR, menţionăm că duminică a avut loc Delegaţia Permanentă a PNL Constanţa, iar cu această ocazie liberalii au votat pe cine să susţină la conducerea autorităţii, în eventualitatea în care Şagău nu mai deţine postul cu pricina. 13 voturi (unii susţin că 18) au mers în favoarea lui Andrian Mihei, 1 vot pentru fratele lui Mihai Şagău şi 3 voturi (sau 2, după calculele altora) pentru Alexandru Mezei. În prezent, până la numirea unui nou şef al ANR, conducerea instituţiei este asigurată, interimar, de directorul tehnic al autorităţii, Răzvan Trandafir - fiul fostului şef al Protecţiei Consumatorilor, Gheorghe Trandafir.

Alexandra ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218