REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
7.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Modernizarea ecluzelor continuă. Daniel Georgescu ne ține la curent cu cât muncește

Modernizarea ecluzelor continuă. Daniel Georgescu ne ține la curent cu cât muncește

Replica API 27 august 2015 | 08:51 321

Începute iniţial în 1948 ca proiect cu sclavi, adică deţinuţii politici ai sistemului comunist, lucrările la Canalul Dunăre-Marea Neagră au fost sistate în 1953. În 1975, a fost reluat de Nicolae Ceauşescu, pentru a fi finalizat în 1984. După calculele de atunci, investiţia de două miliarde de dolari ar fi trebuit amortizată în 50 de ani, însă traficul naval actual pe canale ne arată cifra de trei milioane de euro, ceea ce înseamnă că investiţia va fi recuperată în mai multe sute de ani.

Pe lângă asta, ecluzele, echipamentele şi instalaţiile aferente s-au învechit, Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) fiind nevoită să demareze proiectul de modernizare. Vorbim de 228 de milioane de euro, suma totală care va fi „pompată” în acest proiect de modernizare, evident, din fonduri europene.

În acest moment, lucrările sunt în toi, ne anunță reprezentanții ACN, care susțin că stadiul de execuţie pe ecluza Agigea, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 2 – mal drept CDMN, este realizat în procent de 68,61%.

Totodată, stadiul de execuţie pe ecluza Cernavodă, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 2 – mal drept CDMN, este realizat în procent de 64,94%, iar stadiul de execuţie pe ecluza Ovidiu, pe firul de navigaţie aflat în modernizare, respectiv ecluza 1 – mal stâng CPAMN, este realizat în procent de 60,97%.

Principalele lucrări pe ecluza Agigea sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 100%, montaj construcţie metalică poartă plană de serviciu 100%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 90%, instalaţie electică de automatizare amonte 80%, vane plane amonte 80%, poartă buscată de serviciu 60%, poartă buscată de reparaţii 100%, vane plane aval 80%, instalaţie hidraulică aval 90%, instalaţie automatizare cap aval 80%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 70%, reabilitare camere tehnologice 70%, instalaţie auxiliară ecluză 60%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 60%.

Pe ecluza Cernavodă, principalele lucrări executate sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 30%, poartă plană de serviciu 95%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 60%, instalaţie electică de automatizare amonte 60%, vane plane amonte 80%, poartă buscată de serviciu 70%, poartă buscată de reparaţii 80%, vane plane aval 80%, instalaţie hidraulică aval 60%, instalaţie automatizare cap aval 60%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 30%, reabilitare camere tehnologice 60%, instalaţie auxiliară ecluză 50%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 50%.

Pe ecluza Ovidiu, principalele lucrări executate sunt: reabilitare poartă plană de siguranţă 95%, poartă plană de serviciu 60%, instalaţie hidraulică de acţionare cap amonte 60%, instalaţie electrică de automatizare amonte 50%, poartă buscată de serviciu 50%, vane plane aval 50%, instalaţie hidraulică aval 60%, instalaţie de protecţie a porţilor buscate împotriva lovirii navelor 30%, instalaţie electrică de automatizare aval 50%, reabilitare camere tehnologice 60%, instalaţie auxiliară ecluză 60%, instalaţie pentru siguranţa ecluzei şi a navigaţie 50%.

Proiectul „Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Transport, Axa Prioritară 1. Implementarea se desfăşoară în două faze, corespunzătoare celor două perioade de programare, respectiv exerciţiul financiar 2007 – 2013 şi 2014 – 2020. Scopul proiectului îl reprezintă modernizarea/reabilitarea echipamentelor de bază ale ecluzelor Cernavodă, Agigea şi Ovidiu, reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor auxiliare ce deserves echipamentele de bază ale acestor ecluze, modernizarea instalaţiilor şi echipamentelor pentru siguranţa ecluzelor şi a navigaţiei. Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis pe 1 octombrie 2013, iar termenul de finalizare este 31 decembrie a.c.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614