REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

MSC Flaminia ar putea ajunge la reparaţii în Şantierul Daewoo Mangalia în noiembrie

MSC Flaminia ar putea ajunge la reparaţii în Şantierul Daewoo Mangalia în noiembrie

Replica API 9 august 2013 | 00:00 103

Bilanţ fără presă: 400 de tone deşeuri feroase, descărcate în 13 zile!

Bilanţ fără presă: 400 de tone deşeuri feroase, descărcate în 13 zile!

Patru sute de tone de deşeuri feroase! Atât s-a descărcat în 13 zile de la bordul navei MSC Flaminia, staţionată în Dana UMEX din Portul Constanţa încă din 17 mai 2013. "Totul se face ca la carte", dă asigurări prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, vocea unică în "afacerea" numită Flaminia. Pe biroul prefectului tronează un dosar de câteva kilograme bune, cu tot felul de hârtii semnate şi ştampilate de către numeroase instituţii, pentru ca "afacerea Flaminia să meargă ca unsă". Periodic au loc şedinţe la Constanţa, cu şefii mai mari de la Bucureşti. Însă, toate discuţiile pe acest subiect (încă) tabu au loc cu uşile închise, ferite de ochii presei, iar declaraţiile de după sunt unele... diplomatice. Adică, fără detalii concrete!

"Am avut miercuri, 7 august a.c., o şedinţă pe tema cazului Flaminia. Şedinţele au loc periodic, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor din Bucureşti. Verificăm absolut tot. Lucrurile se desfăşoară normal, dar cam încet. Ne gândeam că vom avea o cantitate mai mare de material descărcat după 13 zile de activitate, dar sunt cam 400 de tone descărcate", a declarat, pentru "Replica", Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa. Motivul? "Procedura ar fi greoaie", explică acelaşi reprezentant al Guvernului în teritoriu. "Nu vrem să apară nici un fel de situaţii neplăcute pentru lucrători. Acesta este motivul pentru care lucrurile se derulează încetişor. Deşeurile declarate import ilegal se strâng într-o magazine. Este o acţiune dificilă, dar mergem înainte", a spus prefectul Bola. Tot prefectul susţine că deşeurile declarate "import ilegal" de către Administraţia Naţională pentru Protecţia Mediului, respectiv 14.000 de tone din cele 23.000 de tone transportate din Germania până în Portul Constanţa, nu vor rămâne în România. În primă fază, prefectul s-a arătat reticent în a spune când vor fi expediate deşeurilor în Germania: "Când vor fi gata nemţii". Tot el a mai adăugat că reprezentanţii Comisariatului Gărzii Naţionale de Mediu comunică permanent cu autoritatea germană. Operaţiunea de descărcare va dura trei luni, crede prefectul Bola. "Aşa aproximez. Cred că nava Flaminia ar putea ajunge în Şantierul Naval Mangalia, pentru reparaţii, abia în noiembrie", a conchis prefectul Constanţei. Deşeurile feroase vor fi decontaminate în Dana 44, procedură aprobată de ANPM. Decontaminarea MSC Flaminia va fi dusă la bun sfârşit de asocierea firmelor specializate în domeniu: Uni-Recycling din Bucureşti, Setcar SA din Brăila şi Glar Construct din Ploieşti, firme contractate de armator, în colaborare cu Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Pentru reparaţiile navei Flaminia, DMHI, controlat în mare parte de coreeni, ar urma să încaseze o sumă consistentă, câteva milioane bune de dolari. Vom reveni.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614