REPLICA ONLINE CONSTANTA

20° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

MSC Flaminia - de la "pelerinaj" în dana unde se află nava la câteva informaţii care dau de gândit

MSC Flaminia - de la "pelerinaj" în dana unde se află nava la câteva informaţii care dau de gândit

Replica API 9 iunie 2013 | 00:00 222

MSC Flaminia a suscitat interesul opiniei publice- oameni simpli, politicieni (prea puţini), activişti de mediu (câţiva). Nava, aflată în Portul Constanţa, în dana UMEX, a fost subiect de interes, vineri, pentru reporterii Replica, în condiţiile în care surse bine informate au anunţat că la bord s-ar fi spart câteva containere. În cel puţin unul din containere se află carne, mult prea alterată după atâta amar de timp de când nava nu reuşeşte să găsească un port unde să fie decontaminată total şi reparată. Amintim, în acest context, că nava a fost protagonista unor explozii în anul 2012, în largul Oceanului Atlantic.

Urmare a deplasării în dana UMEX, precum şi a altor verificări, a rezultat un articol pe care îl puteţi consulta aici:

http://www.replicaonline.ro/agitatie-pe-nava-flaminia-a-inceput-sa-se-sparga-buboiul-lucrurile-nu-sunt-in-regula-nici-la-bord-nici-in-documente-119952/

În afară de interesul manifestat de cotidianul Replica cu privire la situaţia navei Flaminia, sâmbătă, în dana UMEX a fost prezent şi un politician - ecologistul Dumitru Bădrăgan, care, după discuţii cu cei prezenţi în zonă (reprezentanţii UMEX, jandarmi etc.), a postat următoarele informaţii pe contul de Facebook:

"Referitor la nava Flaminia introdusa în România, mai precis în Constanţa, se nasc multe întrebări. Din discuţiile purtate azi:

- există un cargoplan în posesia autorităţilor dar exploziile şi incendiul se pare ca au produs efecte grave făcând imposibil să garanteze cineva ce şi unde s-ar afla amplasat pe nava: Document întocmit de comandantul navei împreuna cu secundul şi cu seful stivator, indicând modul de repartizare a mărfurilor la bordul navei, pe magazii şi partizi. Întocmirea sa se face pe baza unei liste de încarcare.

Interesant: la temperaturile care au fost pe navă se susţine că ar fi de extras cojile containerelor în zonele afectate de incendiu şi mişcate de explozii. Dar, sub zona incendiilor, în zone inundate: poate că în containerele se regăsesc mărfuri dar e greu de bănuit locaţia şi ce mărfuri.... combinaţii ale substanţelor care s-au scurs- aşadar în mălul/ "şlam" aflat pe nava... până la urma toate sunt deşeuri, unele posibil periculoase.

Ce conţin substanţele poluante din zonele neaccesibile, ca locuitori ai Constanţei încă nu putem cunoaşte ţinând cont de evenimente - nu doar hazardul datorat de explozii şi creator de mixturi dar şi posibile neconcordate acte/mărfuri- şi aici e o întrebare care merită un răspuns public urgent.

http://www.robindesbois.org/english/sea/MSC-Flaminia_radioactivity.html

http://www.robindesbois.org/english/shipbreaking/shipbreaking29.pdf - pag.7 paragraf 3.....

Răspunsurile şi prezentarea rapidă: Măcar în respectarea dreptului la informare al locuitorilor - Legea nr. 86/2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei şi accesul la justiţie în probleme de mediu, semnată la Aarhus la 25 iunie 1998.

Chiar dacă până luni nu se va trece la descărcare, pe nava reprezentanţii companiei germane mişună, la mal linişte şi nerăbdare. Interesele apar ca fiind diverse- economic: cei implicaţi vor să opereze, să repare şi să încaseze banii, alţii încă negociază contractele privind decontaminarea.

http://www.reederei-nsb.de/site_en/?node_id=2338

Problemele de mediu însă rămân destul de neclare în timp ce informaţiile aşteaptă să fie prezentate deşi erau binevenite înainte de a regăsi nava în Portul Constanţa şi de a spera că nu ar exista un risc ecologic.

http://www.customs.ro/UserFiles INDRUMAR%20aplicare%20Reg.%20CE%20nr.%201013%20din%202006.pdf

În media regăsim o listă care ne poate asigura că nu exista substanţe radioactive sau explosibili - de aceea cei de lângă nava ne asigurau că se poate lucra la tăiere - şi o veste proastă, anume că la bord s-ar fi regăsit aproape toată lista din International Maritime Dangerous Goods (IMDG) , cu unele excepţii... de aceea e necesară prezentarea rezultatelor obţinute şi ce neutralizări au fost făcute înainte de a sosi în România.

http://www.odin.tc/2012/mscflaminiaen.asp

http://www.hilldickinson.com/publications/marine,_trade_and_energy/2012/november/cargo_watch_update_msc_flamin.aspx

Utile:

http://www.telegraph.co.uk/earth/earthnews/9513754/Burning-German-container-ship-off-Cornish-coast-a-floating-bomb.html

http://www.odin.tc/news/read.asp?articleID=1070

http://www.greens-efa.eu/odyssey-of-the-msc-flaminia-7957.html

http://news.odin.tc/index.php?page=view%2Fsearch

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19541630 ???????

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/97267/ ".

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367