Navă sechestrată în Constanţa de o firmă acuzată de un europarlamentar bulgar de contrabandă cu motorină
Navă sechestrată în Constanţa de o firmă acuzată de un europarlamentar bulgar de contrabandă cu motorină
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDimitar Stoyanov spune că englezii vând la negru motorina în România
Dimitar Stoyanov spune că englezii vând la negru motorina în România
Un off-shore britanic a cerut şi a obţinut la Tribunalul Constanţa punerea sub sechestru a unei nave fluviale ucrainene, în contul unor datorii. Un litigiu economic ca oricare altul, fără nici un actor român implicat. Cu toate acestea,numele britanicilor apare într-un scandal internaţional legat de contrabanda cu motorină în România, declanşat, culmea, de un europarlamentar bulgar.
Concret, este vorba despre o acţiune deschisă în instanţa constănţeană pe 11 mai a.c., de către F&M Agency Ltd, având ca obiect reţinerea în Portul Constanţa a navei Alexei Ivlev, deţinută de Ukrianian Danube Shipping Company. În aceeaşi zi de 11 mai, Tribunalul Constanţa "admite cererea reclamantei. Dispune reţinerea în Portul Constanţa a navei "Alexei Ivlev" până la soluţionarea cererii de sechestru asigurător asupra aceleiaşi nave ce face obiectul dosarului nr. 5591/118/2012". F&M Agency Ltd face obiectul unei interpelări parlamentare depuse pe 26.10.2010 de către europarlamentarul bulgar Dimitar Stoyanov, un foarte tânăr politician, care pe 17 mai împlineşte vârsta de 29 de ani. În documentul oficial adresat Comisiei Europene, europarlamentarul bulgar aduce în discuţie contrabanda cu motorină din... România, acuzând F&M Agency Ltd de faptul că aduce în UE motorină din Ucraina, pe care o declară la autorităţile vamale ca fiind doar în tranzit, dar pe care o vinde, în realitate, pe piaţa neagră din ţara noastră. Europarlamentarul bulgar nu oferă cifre concrete privind cantităţile de motorină vândute ilegal în România de către firma britanică, dar indică o locaţie pe Dunăre, unde s-ar fi făcut mai multe transferuri de combustibil, de pe navele ucrainene ale F&M Agency Ltd către nave româneşti, respectiv kilometrul 503. Tânărul Dimitar Stoyanov dezvăluie, practic, o parte a mafiei româneşti a motorinei, cerând explicaţii Comisiei Europene, în condiţiile în care nu avem cunoştinţă despre vreun europarlamentar român care să fi avut astfel de iniţiative.
Cristian ANTON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News