REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Navigatori, voi ştiţi ce se ascunde în spatele contractelor cu agenţiile de crewing?

Navigatori, voi ştiţi ce se ascunde în spatele contractelor cu agenţiile de crewing?

Replica API 29 martie 2016 | 00:10 649

Mihălcioiu: Dacă nu există această asigurare în spate, dacă marinarul se îmbolnăveşte, ajunge acasă şi rămâne fără nimic

Mihălcioiu: Dacă nu există această asigurare în spate, dacă marinarul se îmbolnăveşte, ajunge acasă şi rămâne fără nimic

Sursa foto: shutterstock.com

În ultimul timp, navigatorii au devenit din ce în ce mai interesaţi de cunoaşterea detaliilor din contractele pe care le semnează. Marinarii au început să consulte tot mai frecvent Sindicatul Liber al Navigatorilor, ba chiar unii dintre ei decid să se înscrie în acest for. De la începutul anului şi până acum s-au înscris aproximativ 50 de noi membri. „În general navigatorii sunt interesaţi de condiţiile de muncă, de convenţia maritimă (MLC 2006), despre ce trebuie să facă şi care sunt drepturile lor. De obicei navigatorii vin individual, pentru că nu avem un cadru colectiv.

În aceste momente sindicatul are în componenţă aproximativ 5.000 de membri”, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul SLN. De asemenea, acesta a mai afirmat că una din problemele cu care se confruntă în această perioadă sindicatul este faptul că orice agenţie de crewing care trimite navigatori în străinătate trebuie să le asigure protecţie şi trebuie să elaboreze nişte contracte care să aibă toate asigurările impuse de legislaţia internaţională în domeniu.

„Lucrul acesta nu se întâmplă pentru toate companiile, unele trimit navigatorii pe contracte inventate, care nu ţin cont de nimic. Navigatorii pleacă prin nişte societăţi autorizate, crezând că dacă ele sunt autorizate respectă toată legislaţia, dar nu este aşa. De obicei, cei care pleacă din România printr-o agenţie de crewing autorizată cred că sunt feriţi de orice, mai puţin de ceea ce se poate întâmpla fără voia companiei”, a mai afirmat liderul SNL.

Totodată, acesta trage un semnal de alarmă şi susţine că navigatorii trebuie să fie foarte atenţi în momentul în care semnează un contract. „Dacă unui navigator i se întămplă ceva la bord, acest lucru este tratat prin contract şi prin asigurare. Ori dacă nu există acestă asigurare în spate, omul se poate îmbolnăvi, ajunge acasă şi rămâne fără nimic, fără banii stabiliţi prin contract. Cam acestea sunt lucrurile care la momentul actual nu sunt puse în regulă în legislaţia noastră”, a încheiat Adrian Mihălcioiu.

În momentul de faţă marea problemă o constituie protecţia navigatorilor şi se pare că atât România, cât şi Bulgaria sunt ultimele ţări din Uniunea Europeană care încă mai trimite oameni pe diferite nave care nu sunt sigure în totalitate. Sindicatul Liber al Navigatorilor are în evidenţă în aceste momente aproximativ 20.000 de navigatori.

Mihaela UNGUREANU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218