REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.1° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.1° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Navigatorii, vizaţi de ESCROCI! Ofiţer off-shore ţepuit cu 6.000 de euro!

Navigatorii, vizaţi de ESCROCI! Ofiţer off-shore ţepuit cu 6.000 de euro!

Replica API 24 mai 2018 | 00:00 1046

Numeroşi navigatori, în special ofiţeri de punte, susţin că în această perioadă găsesc foarte greu agenţii de crewing care să-i ia în voiaj. Unii sunt acasă de şase lunii, alţii de mai bine de un an. În acest context, au început să apară escrocii, care îi păcălesc pe navigatori, promitându-le slujbe bănoase, dar numai dacă plătesc nişte „comisioane”. Un ofiţer off shore a fost păgubit, într-o astfel de fraudă, de nu mai puţin de 6.000 de euro!

Cererea de comisioane în schimbul promisiunii trimiterii în voiaj nu este o noutate în lumea navigaţiei. În România această practică, deşi ilegală, este destul de des întâlnită, după cum semnalează oamenii mărilor sindicaliştilor din cadrul Sindicatului Liber al Navigatorilor. „Cereri de plată în schimbul promisiunii de a asigura un job, plata pentru înregistrare, pentru asigurare împotriva greşelilor care se pot întâmpla pe timpul îmbarcării, procesare documente etc, deci cererea oricăror sume de bani pentru ceva colateral procesului angajării navigatorului este un semn sigur că ceva nu este în regulă”, a atras atenţia Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

În ultima perioadă, au reapărut escrocii care îi păcălesc pe navigatori cu false oferte de muncă, pe internet, pentru care cer „comisioane” şi de mii de euro.

„Cu riscul de a ne repeta şi de a supăra chiar pe unii, aducem în atenţie cazul falselor oferte de muncă de pe Internet. Sunt mai multe feluri prin care navigatorii pot fi păcăliţi uşor, ofertele de joburi bine plătite de pe Internet fiind cea mai facilă, şi încă cu rezultate, din păcate dezastroase pentru bugetul navigatorilro atraşi în această cursă.

Cererea oricăror sume de bani pentru ceva colateral procesului angajării navigatorului este un semn sigur că ceva nu este în regulă. Odată ce primul ban a fost plătit, se pune doar întrebarea la ce sumă realizează că sunt păcăliţi şi întrerup continuarea fraudei. Recent au fost câteva cazuri de încercare de fraudare raportate, unele eşuate, dar unul usturător pentru buzunarul unui ofiţer off shore”, a adăugat reprezentantul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Laurenţiu S. este ofiţer off shore care caută, de ceva vreme, să plece în voiaj, astfel că în momentul în care a găsit o ofertă de muncă pe internet, a considerat că merită luată în serios. Astfel că a achitat diversele sume solicitate sub diverse pretexte. „Laurenţiu S. a plătit circa 6.000 de euro până să ajungă să întrebe o organizaţie profesională despre această ofertă de muncă. Încă de la primele informaţii, oficialii organizaţiei şi-au dat sema de cursa în care fusese atras Laurenţiu. Investigând mai în profunzime, situaţia este clară şi cu toată părerea de rău, se pare că aceşti bani nu vor mai fi niciodată recuperaţi”, au adăugat sindicaliştii.

„În cazul în care se primeşte o ofertă prin intermediul internetului, primul lucru care ar trebui făcut nu este verificarea personală a acestei oferte, ci adresarea către o organizaţie profesională care are toate datele de identificare corectă a unei nave şi a companiei respective. Aceste informaţii sunt încă furnizate de Sindicatul Liber al Navigatorilor pentru toţi navigatorii, dar în viitor vor fi acordate numai membrilor de sindicat. Sfatul nostru este de a analiza cu foarte mare grijă orice ofertă găsită pe internet şi a vă adresa organizaţiilor profesionale pentru verificarea acestor oferte”, au atras atenţia reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Si eu am primit o oferta de la o companie "britanica" . La inceput suna frumos pana cand mi-au cerut prima suta de lire. Am intrerupt orice comunicare. Un prieten al meu, tot navigator a dat banii astia si au venit pe urma cu alte sume pentru plata. L-am sfatuit sa nu termine . Din "fericire" s-a tepuit doar cu vreo 120 de euro. Este bine ca se dau aceste exemple. Sunt multi disperati care pun botul. Felicitari pentru articol.
1
0
SLN este fostul "sindicat" al navigatorilor de la devalizata fosta Flota Nationala si care a contribuit din plin alaturi de Basescu&Comp. la distrugerea Flotei Nationale.Din 1994 la SLN este Mihalcioiu.In momentul de fata SLN este o fantoma de sindicatincardasit cu agentiile de crewing.
2
0
Din pacate , si sotul meu a primit un mesaj cu un interviu online, 5-7 intrebari , printre care si adresa completa. A completat interviul, l-a trimis si in 2 zile , surprisa!! Un contract ff bine detaliat si cu ff multe beneficii salariale si nu numai. Deoarece nu are net mom, m-a rugat sa vizualizez eu mailul si am inceput sa ma gandesc ca e mult prea wau! Cereau sa le trimita ctr semnat! Am cautat pe net si am obs ca site-ul oficial al firmei era altul, nava pe care il trimiteau era reala . Exista si are pavilion Turkmenistan. Asa ca grija mare
1
0
o ,,gasca'' plateste 6000 euro sa ia un job !!!! daca asta era ofiter offshore ma impusc ..... doar daca era drogat cand a dat banii ... STIRE DE CACAT
3
0
Escrocii pretind ca dau salarii care numai exista de mult in offshore si navigatorii isi pierd mintile si discernamantul...
2
0
Du-te-n sindicatul meu de pupincurist. Ce pana mea il tot bagati in seama pe mihalcioiu asta? Ce puii mei de autoritate e asta? Ce treaba are el cu navigatorii?
5
2
cand vom invata sa nu mai dam spaga, atunci lucrurile se vor schimba
8
1
Da. Din pacate unii care mai comenteaza pe aici nu mai stiu ce sa faca sa puna bete in roate sindicatului. Scopul lor este clar, nu le place miscarea sindicala, nu le place solidaritatea. Sunt invidiosi pe ceea ce reprezinta sindicatul asta. Va felicitam domnilor de la SLN pentru intreaga voastra disponibilitate si pentru tot ceea ce faceti pentru navigatori, pentru noi.
2
3
Gicu are perfecta dreptate. Asta se intampla pt ca toti ciocanarii fara carte si educatie au avut posibilitatea de a fenta sistemul si de a lua diploma de ofiter fara sa dea macar un examen pe bune la UMC. Am avut unii care se laudau la vapor ca ei nici nu cunosc cum arata facultatea pe dinauntru, ca nevestele se duceau si le plateau examenele. Ei..fosti ospatari, timpnieri, motoristi..care s-au trezit deodata cu brevete late fraudulos. Nu ai cum sa faci din kkt bici sa bubuie mai tare ca bomba atomica. UMC este cancerul sistemului de invatamant de marina.
18
2
pe an ce trece calitatea umana si profesionala a romanilor scade. Sa nu zic caracterul jalnic. De asta se prefera filipinezi care stau drepti si executa decat romani care la orice comenteaza si strica atmosfera la bord.
11
4
Toti prostii pe mare....cat de ifiot sa fi sa dai 6000 eur....mare prost
13
1
recunosc ca sunt un paparzit si adjunctul meu stici , toata viata am vandut vapoare la fier vechi la aliaga si am luat taxa de protectie la navigatori
8
1
... bravo SLN ... pe viitor informatii numai membrilor. Dar de aia din Constanta care se dau cinstiti si ei i-ti opresc actele in original ca asa vrea 'dom director de ce nu spune-ti nimic ... sau ca una este in contract si alta la nava ... implicati-va si in partea de crewing, nu numai in controlat niste amarite de barcazuri cu grine ....
7
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218