REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.3° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.3° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Navrom: în 1989 era a patra flotă din lume. Acum, o bătaie de cap pentru lichidator

Navrom: în 1989 era a patra flotă din lume. Acum, o bătaie de cap pentru lichidator

Replica API 5 aprilie 2013 | 00:00 648

Statul nu reuşeşte să vândă sediul din Galaţi şi un depozit din Portul Constanţa

Statul nu reuşeşte să vândă sediul din Galaţi şi un depozit din Portul Constanţa

Statul nu reuşeşte şi pace să mai recupereze vreun leu din datoriile preluate de la Navrom Constanţa, chiar dacă au trecut deja 14 ani de la intrarea acesteia în faliment, iar singurele bunuri rămase sunt o clădire din Galaţi şi un depozit în Portul Constanţa. Şi chiar dacă, printr-o minune, ar găsi pe cineva interesat să ofere câteva sute de mii de euro pe două imobile în paragină, ţeapa de zeci de milioane de dolari tot rămâne în dreptul contribuabilului român. Lichidatorul judiciar PricewaterhouseCoopers Business Recovery Service SPRL organizează pe 05.04.2013, la sediul său din Bucureşti, a nu se mai ştie câta licitaţie pentru vânzarea clădirii Navrom din Galaţi, cu un preţ de pornire de 385.740 euro, fără TVA, precum şi pentru a spaţiului de depozitare deţinut de falimentara companie navală în Poarta 2 din Portul Constanţa, cu un preţ de pornire de 494.100 de euro, fără TVA.

Fostul sediu al Întreprinderii de Exploatare a Flotei Maritime Navrom Constanţa- Secţia IV Galaţi, situată pe strada Portului nr.7, este o clădire monumentală, unul din simbolurile oraşului dunărean. Imobilul are două etaje şi o suprafaţă construită desfăşurată de 2.820,7 metri pătraţi, la care se adaugă şi terenul aferent, de 940,11 metri pătraţi. Potrivit presei gălăţene, sediul Navrom a fost abandonat de ani de zile, are geamurile sparte, tencuiala căzută, lemnăria putrezită şi pereţii mânjiţi, dar rămâne o clădire frumoasă şi impunătoare. Cu toatea acestea, nu şi-a găsit cumpărător, deşi astfel de licitaţii se organizează, periodic, de ani de zile. La rândul său, depozitul din Poarta 2 are un etaj şi o suprafaţă construită desfăşurată de 5.264,98 metri pătraţi. În 1990, Navrom Constanţa avea una din cele mai mari flote comerciale din lume, alcătuit din 275 de nave, majoritatea vechi şi foarte vechi, precum şi datorii externe de 29.000.000 de dolari. Nouă ani mai târziu, după câteva tentative de privatizare, când Tribunalul Constanţa a hotărât, pe 1 martie 1999, intrarea în faliment a companiei, Navrom mai avea clădirea din Galaţi, un depozit în Portul Constanţa şi un apartament în municipiul Constanţa. La care se adaugă datoriile de 22,6 milioane de dolari către defuncta Bancorex, preluate de AVAS, actuala AAAS, plus alte debite către Romtrans, Casa Judeţeană de Pensii Constanţa şi Castrol Marine Oil. Din 1999 până în prezent, nu s-a reuşit decât vânzarea apartamentului din Constanţa, Navrom fiind în continuare deservită de 6 angajaţi cu normă redusă, pentru care se cheltuie câteva mii de lei lunar cu salariile, la care se adaugă alte mii pentru onorariul firmei de contabilitate, utilităţi şi impozite către stat.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614