REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

NESERIOŞI: BRD se face că "plouă" când trebuie să achite banii studenţilor din programul Work & Travel

NESERIOŞI: BRD se face că "plouă" când trebuie să achite banii studenţilor din programul Work & Travel

Replica API 24 februarie 2014 | 00:00 441

Dacă aveau de recuperat bani, se declanşa jihadul! Când au de dat, se schimbă situaţia

Dacă aveau de recuperat bani, se declanşa jihadul! Când au de dat, se schimbă situaţia

Pentru unii mumă, pentru alţii ciumă, programul Work & Travel se adresează studenţilor care doresc să lucreze în străinătate. Pentru mulţi sau puţini bani, aproape că nu are relevanţă, pentru că programul presupune atât experienţă profesională, cât şi personală, în contextul în care vorbim de contactul studenţilor români cu străinătatea. Toate bune şi frumoase, până ajungem la punctul relaţiei clientului cu banca. De Work & Travel se ocupă BRD - Groupe Societe Generale. Din acest moment, milioane de români îşi pun mâinile în cap. Renumele deloc pozitiv al băncilor din România se datorează politicii acestor instituţii financiare de superioritate faţă de clienţi şi nu numai. De această situaţie a avut parte şi Cristina G.M., de 21 de ani, din Constanţa.

În vara anului trecut, Cristina a beneficiat de avantajele programului Work & Travel şi a fost în Statele Unite ale Americii. Plata, prin paycheck, valabil timp de 90 de zile, trebuia ulterior oferită în România. Planul era simplu: cecul ajungea în România, la o sucursală din Iaşi şi care, la rândul ei, trebuia să vireze suma la o sucursală din Constanţa, de unde, evident, tânăra o putea ridica. Practica înlătură orice bănuială: Cristina este dusă de nas de mai bine de trei luni. Valabilitatea cecului a expirat, moment numai bun de aplauze între angajaţii BRD, care au mai fraierit un client. Cristinei i s-a explicat în nenumărate rânduri că cecul ba a fost virat, ba n-a fost, ba e o problemă, ba nu e nici una, toate situaţiile sfârşite cu clasicul "vă contactăm noi". Dacă un client are datorie la o bancă, se dezlănţuie o multitudine de departamente de hărţuire, în frunte cu cel de recuperare, care au singur scop: exasperarea clientului. Dacă banca are de oferit bani, clientul poate să aştepte mult şi bine, pentru că angajaţii pozează în victimele tehnologiei sau birocraţiei. Angajaţi atehnici sau nu, cert este că tinerei i-a expirat cecul şi nu îşi mai poate ridica banii care, de drept, i se cuveneau.

Să ascultăm povestea tinerei: "Vara trecută, am fost în Statele Unite, prin programul Work & Travel şi, după ce am plecat de acolo, ni s-a dat un cec, despre care ni s-a spus că îl putem utiliza la BRD în România. Se poate asta, pentru că eu prin această bancă am plecat, au un contract. Acest cec este valabil pentru o perioadă de 90 de zile. M-am dus la sucursala BRD de la Far şi mi s-a spus că este în regulă, vor trimite la Iaşi la încasări şi rămâne să mă anunţe ei. Nu m-au anunţat. M-am dus în luna noiembrie să întreb ce s-a întâmplat cu el. Nu ştiau nimic, au dat un telefon la Iaşi şi cei de acolo le-au spus că au primit cec-ul şi că l-au trimis la Constanţa. Totuşi, cei de aici nu au primit nimic. Am fost şi în decembrie, aceeaşi poveste. Am fost şi în ianuarie, evident, aceeaşi poveste. În februarie, au mai dat încă un telefon. Ideea e că a expirat între timp. Eu mi-am făcut datoria şi, cu toate acestea, ei nu mi-au dat banii. E vorba de 400 de dolari şi mă bazez pe ei, îmi trebuie. Au fost discuţii normale, cu subînţeles. Au fost şi nişte replici mai acide, dar în principiu nu am făcut circ. Ceilalţi colegi au încasat banii, în special cei din Iaşi. Ni s-a spus de la început că poate să dureze acest proces, gen două sau trei luni sau chiar mai puţin, cum au avut norocul alţi colegi de-ai mei. Doar la BRD poţi să-i încasezi. Eu am şi cont la ei, ar trebui să fie foarte uşor. Am şi un împrumut la ei, card, tot la ei. Ca să te înscrii la Work & Travel ai nevoie de nişte bani. Eu am avut nevoie de acei bani şi am făcut la BRD, unde aveau ei contract. Dacă a expirat această perioadă de 90 de zile, am pierdut banii. Sunt banii mei şi am făcut tot ce puteam să fac, restul ţinea de ei", a declarat Cristina, pentru "Replica" de Constanţa. De menţionat, în acest context, că, asemenea multor bănci care nu mai ştiu cum să se înghesuie pe fereastra salvării de insolvenţă, BRD anunţa săptămâna trecută un trist bilanţ: pierderi de 385 milioane lei, în 2013, din cauza creşterii provizioanelor, care au atins un grad de acoperire de 69%. Este al doilea an consecutiv, în care banca închide cu un rezultat negativ: 716 milioane de lei.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614