REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

NESIMŢIRE marca Enel: după 12 ore fără electricitate, reprezentantul companiei le răspunde constănţenilor revoltaţi: „Aşa, şi?”

NESIMŢIRE marca Enel: după 12 ore fără electricitate, reprezentantul companiei le răspunde constănţenilor revoltaţi: „Aşa, şi?”

Replica API 19 septembrie 2014 | 00:37 266

Japcă şi bătaie de joc

Japcă şi bătaie de joc

Trăim în România, iar nesimţirea şi ignoranţa sunt la ele acasă. Societatea furnizoare de energie electrică, SC ENEL Distribuţie Dobrogea, continuă să se joace cu nervii şi banii cetăţenilor. Miercuri seara, în jurul orelor 19.00, locuitorii din zonele Gară, Abator şi Far au rămas fără curent electric. Pe alocuri, situaţia s-a remediat rapid, adică într-o oră, însă, cei mai mulţi din cei afectaţi au petrecut atât seara, noaptea, cât şi dimineaţa zilei de joi, pe întuneric. Constănţenii sunt de-a dreptul revoltaţi, iar lipsa de interes a reprezentanţilor Enel i-a adus la exasperare. „Aşa, şi?!”, a fost replica purtătorului de cuvânt al companiei, Johanna Scântee, în momentul în care i s-a adus la cunoştinţă de către un abonat că stă, de mai bine de 15 orefără electricitate. Prin urmare, bine aţi venit la încă un episod din telenovela „Enel - tânăr şi neliniştit vs abonaţii rămaşi cu buza umflată”.

Fenomene meteorologice nefavorabile, reţea suprasolicitată pe timp de sărbători sau defecţiuni „normale” în viziunea reprezentanţilor firmei prestatoare de servicii – toate, dar toate sunt băgate pe gât constănţenilor, ca şi motive pentru neregulile Enel. Plângeri la OPC sau poate acţiuni în instanţă, degeaba, italienii (că şi aşa au anunţat că se retrag din România) se spală pe mâini şi ridică din umeri sub bariera lozincii trântite suav prin telefon: „Aşa, şi?”. Prin urmare, penele de curent din Constanţa au devenit o obişnuinţă nedorită de abonaţii care-şi achită facturile la zi, în unele cazuri, mult prea ridicate faţă de consumul real. Cel puţin odată pe lună, constănţenii trebuie să se confrunte cu o astfel de situaţie, fiind nevoiţi să stea ore în şir în beznă, până când echipele Enel Dobrogea reuşesc să remedieze problema. Un episod desprins parcă din filmele cu Stan şi Bran s-a derulat la Constanţa în această săptămână, în zona Far, Abator, dar şi Gară dându-se stingerea! Şi ce mai stingere, de peste 12 ore. Mai exact, curentul a fost întrerupt miercuri, 17 septembrie, în jurul orelor 19.00, fiind repus în funcţiunea abia joi, în jurul orelor 12.30. Între timp, telefoanele din cadrul Enel probabil că s-au înroşit, însă angajaţii au lecţia învăţată, turuind la nesfârşit: „În cel mai scurt timp va fi remediată problema”.

Nu contează ce întrebi sau ce detalii ceri, aceeaşi replică este pronunţată iar şi iar. Şi acest caz este unul fericit, abonatul trebuind să înţeleagă şi să „aprecieze” că i-a răspuns cineva, că a fost băgat în seamă. Pentru că, da, de cele mai multe ori, te loveşti de o ignoranţă totală, de un ţârâit lung şi… cam atât. În cazul de faţă, reprezentanţii Enel au promis remedierea problemei până la orele 23.30. Au fost crezuţi pe cuvânt! Numai că, la miezul nopţii, zonele mai sus menţionate erau tot în beznă. Un nou apel către Enel, o altă promisiune: orele 4.00 dimineaţa. Evident, nici la această oră, Doreii de la Enel nu au dat dovadă de profesionalism şi promptitudine. Au remediat problema doar pentru abonaţii din zona Gării care, la 5 dimineaţa, s-au putut bucura de lumină. Joi dimineaţa, abonaţii din zona Far au continuat cu apelurile către reprezentanţii companiei, adică după 12 ore de aşteptare.

„De miercuri seara nu avem curent electric. Ne-a fost perturbată activitatea”, s-a plâns constănţeanul. Care credeţi că a fost reacţia reprezentanţilor Enel, după ce li s-a adus la cunoştinţă lipsa curentului electric timp de 12 ore?! „Aşa, şi?”, a fost replica purtătoarei de cuvânt a Enel Doborogea, Johanna Scântee.

Evident, replica neaşteptată a angajatei nu mai are nevoie de vreun comentariu. Într-un final, după 15 ore de nervi şi agitaţie a revenit curentul în zona Far, după ce Scântee s-a sinchisit să trimită o echipă în zonă, lucrurile fiind rezolvate, iar toată lumea în delir. Sărind peste elementele de bază, cu happy-end şi mulţi scheleţi în şifonier, ajungem şi la bieţii abonaţi. Că oamenii au stat fără lumină, au trecut peste, nu au avut încotro. Că li s-a mai stricat aparatura electrocasnică… asta e, pentru că aşa s-a obişnuit constănţeanul: să renunţe în a se mai lupta cu morile de vânt, însă în zonă sunt magazine alimentare, sunt farmacii. Angajatele unui asemenea magazin se plângeau că nu ştiu ce vor face cu produsele perisabile. De cealaltă parte, barurile îşi înecau amarul lipsei de clienţi. Dar farmaciile care necesită să ţină la frigider compoziţii medicamentoase extrem de usturătoare la buzunar? Din fericire, una din farmacii s-a declarat norocoasă, menţionând că prizele au funcţionat, automat şi frigiderele. Şi, încă un episod din telenovela „Enel - tânăr şi neliniştit vs abonaţii rămaşi cu buza umflată” s-a încheiat. Însă, rămâneţi aproape, Va urma! Pentru că, nu-i aşa, un serial ce prinde la public nu se sfârşeşte niciodată.

Mirela PASCAL, Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218