REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.6° Constanța Mar., 16 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6701
18.6° Constanța Marți, 16 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6701
 

Noul pod de la Agigea va fi gata la sfârşitul lunii octombrie

Noul pod de la Agigea va fi gata la sfârşitul lunii octombrie

Replica API 23 august 2014 | 00:00 408

De data asta cică e pe bune:

De data asta cică e pe bune:

Pe 22 august 2014 a fost finalizat montajul tablierului metalic la podul la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, anunţă Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Tronsonul central montat are 17,2 metri şi 95 tone, montajul acestuia, de pe apă, realizându-se cu macaraua GSP Neptun cu o capacitate de 1.800 tone. După montajul tronsonului central, se va executa atât placa de suprabetonare şi calea pe pod, cât şi reglajele fine ale eforturilor în hobane şi probele tehnologice în vederea intrării în exploatare a podului hobanat. Proiectul "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa" constă în realizarea mai multor obiecte, respectiv: podul hobanat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră la km 0+540, având o lungime totală de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrală şi alte două deschideri marginale de câte 80 m; viaducte de acces la pod; un viaduct pe malul stâng cu o lungime de 281,15 m (spre Constanţa), cu 8 deschideri; un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri; un pasaj de trecere la nivel cu calea ferată; lucrări de drumuri de acces spre zona de nord şi de sud a Portului Constanţa, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanţa (A4), cu o lungime totală de 1.700 m; lucrări de construcţii civile şi anume două clădiri pentru asigurarea controlului accesului în port; parcări în zonele de acces la noile porţi de acces, 7 şi 10 bis; lucrări hidrotehnice şi de consolidări, informează APMC.

Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect este 31.10.2014, mai informează APMC. Anterior, constructorul avansase o altă dată, însă durata execuţiei s-a prelungit. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care sustin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, mai informează APMC.

Rocsana CRISTEA

Vezi şi:

LINK

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369