REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.6° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.6° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Noul Pod dintre Dunăre şi România ar conecta Călăraşi de Constanţa şi Silistra

Noul Pod dintre Dunăre şi România ar conecta Călăraşi de Constanţa şi Silistra

Replica API 2 mai 2015 | 11:46 1293

Vochiţoiu, într-o declaraţie politică:

Vochiţoiu, într-o declaraţie politică:

Sursa foto: expressdecalarasi.ro

Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria este în atenţia senatorului UNPR din Valea Jiului, Haralambie Vochiţoiu. Senatorul spune, într-o declaraţie politică din 29 aprilie a.c., faptul că a urmărit cu mare atenţie reuniunea comună a Guvernelor României şi Republicii Bulgaria, din 24 aprilie a.c., desfăşurată la Craiova, unde s-a discutat printre altele şi despre noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria.

Pentru că în urma evenimentului din 24 aprilie a.c. nu s-ar fi stabilit clar unde va fi construit viitorul pod, Vochiţoiu a reluat argumentele aduse de primarul Călăraşiului, Daniel Ştefan Drăgulin, dintr-o mai veche scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta. De menţionat şi faptul că unul dintre experţii Ministerului Dezvoltării Regionale din Bulgaria a anunţat anul trecut, citat de agenţia Novinite, că lucrările unui al treilea pod peste Dunăre ar costa 200-270 de milioane de euro potrivit unei estimări făcute de compania românească Transproiect 2001, care ar fi realizat mai multe studii de fezabilitate pe această temă. Potrivit lui Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria, variantele de amplasare a podului ar fi Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu şi Nikopol-Turnu Măgurele. Dintre cele 4 locaţii enumerate de oficialul bulgar, doar Oriahovo-Bechet şi Silistra-Călăraşi se regăsesc în „Strategia Dunării- instrument european de cooperare macro-regională”, document elaborat de Comisia Europeană în 2010 şi asumat de România şi Bulgaria.

Redam integral declaraţia politică transmisă de Vochiţoiu:

“Doamnelor şi domnilor, Podul Giurgiu - Ruse asigură conectarea părţii centrale a României, şi în special a Capitalei ţării cu sudul Uniunii Europene (Bulgaria, Grecia, Cipru). Podul de la Calafat - Vidin asigură conectarea părţii de vest a României. Un pod peste Dunăre amplasat la Călăraşi - Silistra va conecta partea de est a României la sudul Europei. Orice altă locaţie nu numai că nu va aduce nici un beneficiu suplimentar României, dar va obliga partea de est să folosească rute ocolitoare (cel mai probabil prin Giurgiu şi în nici un caz prin Turnu Măgurele) pentru traversarea Dunării. Acest lucru va adăuga dificultăţi suplimentare în calea comerţului, în special dintre fostul spaţiu sovietic, actual candidat la integrare Europeană (Ucraina, Moldova), şi Turcia, făcând ca România să piardă o altă oportunitate economic. Faţă de cele prezentate mai sus, în numele senatorilor UNPR vă rog, domnule prim ministru, să analizaţi situaţia reală existentă precum şi perspectiva deosebit de favorabilă a acestei decizii urmare căreia amplasamentul viitorului pod peste Fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, să fie în zona transfrontalieră Călăraşi-Silistra. (…) Prin construcţia acestui pod peste Dunăre, municipiul Călăraşi va cunoaşte o dezvoltare fără precedent în următorii ani. Sper că raţiunea şi argumentele obiective ale avantajelor unui pod la Călăraşi - Silistra vor avea câştig de cauză în faţa unor opţiuni subiective.

Iată argumentele obiective pentru un pod peste Dunăre la Călăraşi—Silistra:

1. Oraşele Călăraşi şi Silistra sunt localităţi mijlocii după criteriul populaţiei (65.000 de locuitori, respectiv 42.000 de locuitori).

2. Proiectul construirii podului la Călăraşi-Silistra datează din anul 2007.

3. Identificarea acestui amplasament apare şi în Strategia Dunării realizată şi publicată în anul 2010 de Comisia Europeană.

4. Călăraşiul are poziţionarea cea mai favorabilă în reţeaua de transport rutier fiind una dintre puţinele localităţi din România amplasată pe două coridoare de transport european: VII şi IV.

5. Podul Călăraşi-Silistra ar face parte din magistrala Istanbul-Şumen-Chişinău-Odesa-Kiev.

6. Din punct de vedere financiar amplasare podului la Călăraşi ar avea costuri mai mici de realizare decât alte locaţii propuse.

7. Podul ar conecta municipiul Călăraşi cu Constanţa şi cu Silistra, existând astfel posibilitatea eliminării blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2.

8. Există un studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Călăraşi prin intermediului unei şosele moderne de centură care să facă legătura nemijlocită a podului cu Autostrada A2.

9. Acest drum este deosebit de important pentru Municipiul Călăraşi, deoarece face legătura între DN3 Călăraşi - Bucureşti, DN21 Călăraşi - Slobozia şi DN3B Călăraşi - Feteşti, şi face tranzitul între Bulgaria şi Moldova, Ucraina.

10. Podul ar realiza interconectarea reţelelor de transport fluviale şi rutiere la Coridoarele Pan-europene de transport IV şi VII, reprezentate în judeţul Călăraşi de Autostrada A2 şi fluviul Dunărea”.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218