REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.6° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.6° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Numărul navigatorilor, în scădere din cauza automatizării! Semnal de alarmă sau criză de moment?

Numărul navigatorilor, în scădere din cauza automatizării! Semnal de alarmă sau criză de moment?

Replica API 19 octombrie 2018 | 00:00 529

În perioada 14 – 20 octombrie a.c., în Singapore se desfășoară ediția 44 a Congrestului Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). La eveniment România este reprezentată de conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor, respectiv de președintele Adrian Mihălcioiu, vicepreședintele Costel Stici și secretarul general Aurel Stoica.

Printre temele aduse în discuție în cadrul lucrărilor congresului se numără și măsurile pentru combaterea abuzurilor, mai ales că, în navigație, sclavia modernă este încă prezentă, după cum atrag atenția sindicaliștii din domeniu.

„Sclavia modernă produce victime în fiecare zi. Un număr însemnat de navigatori, dar și lucrători portuari din toată lumea sunt supuși unor condiții de muncă dincolo de orice imaginație. Navigatorii sau docherii acceptă câteodată aceste condiții, care cu siguranță îi fac victime mai devreme sau mai târziu.

Cazurile de abandon, salariile foarte mici sau neplătite la timp, lipsa condițiilor de muncă și viață la vord sau în terminal, suprasolicitarea, navigația în zone cu risc ridicat, fără măsuri suplimentare de protecție, izolarea, munca peste timpul de lucru maximum admis, dar și perioade de angajare foarte lungi încălcând astfel prevederile legale în vigoare. Toate acestea afectează serios industria maritimă și portuară, afectează viața navigatorilor și docherilor implicați în astfel de cazuri. Răspunsul organizațiilor: împreună construim puterea, împreună suntem puternici!

Mai bine informați, mai bine reprezentați înseamnă riscuri mai mici. Și cele mai bune exemple în acest sens vin din Australia, Fiji sau Mianmar. Lucrători care au aderat la sindicatele ITF au reușit să elimina practici identificate cu sclavia modernă, să câștige prestigiu și să poată, prin acțiunea lor, să spună NU exploatării”, au transmis reprezentanții SLN România.

Un alt subiect atins a fost cel al automatizării în shipping. Numărul membrilor echipajului necesar pe nave pentru asigurarea bunei funcționări a echipamentelor este în scădere. O spun și statisticile, o constată și navigatorii. Dar, potrivit reprezentanților sindicatului, în cadrul congresului a fost prezentat un studiu care vine să liniștească, într-o oarecare măsură, isteria creată de automatizarea în shipping.

„Navele autonome ar avea un impact în reducerea numărului navigatorilor cu 22% până în 2040. Dar, luând în considerare faptul că în următorii 20 de ani se așteaptă o creștere a capacității de transport și, ca urmare, o creștere a numărului navigatorilor la 2,2 milioane, impactul ar fi face ca numărul navigatorilor în 2040 să fie undeva în jurul a 1,7 milioane, ceea ce ar reprezenta un pic mai mult decât numărul total al navigatorilor de astăzi”, au transmis reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor Constanța.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
SLN da dovada de multa loialitate fata de navigatorii lor si nu numai. Respect SLN
0
0
Eu am retinut ca oamenii astia de la sindicat SLN dau niste informatii si spun ca automatizarea nu va avea un efect asupra fortei de munca in urmatorii douazeci si ceva de ani. Voi cititi articolul sau va repeziti sa injurati doar asa ca sa va aflati in treaba? Jigodiilor ce sunteti
0
0
Un non-subiect, au mai pus-o niste piscotari de o excursie moca la singapore. O sa circule pe mare nave fara echipaj cand o sa trimita romania oameni pe marte.
0
0
hai sa fim seriosi.sunt posturi la bordul navei care nu pot fi inlocuite deocamdata cu robotei.Sa va zic ceva:oricat de bogat ar fi un armator,zgarcenia primeaza,e internationala.deci,vor amana investitiile in tehnologie,cat de mult posibil.Da,la ora actuala sunt inconstienti care vor si cer unui om sa faca treaba pe care o faceau 3 in urma cu 10 ani si sa ia decizii simultane pentru 5.NU MERGE.apar erori oboseala si dezastre.Cine pleaca pe mare in zilele noastre face puscarie de buna-voie.Dar,fiecare duce crucea pe care si-o alege.
2
0
Bine mai Dane. Daca nu stii, nu mai exista nici un vapor sub pavilion romanesc. Aia 10.000 sau cati or fi de sindicalisti ai sln-ului sunt aia de pe flote straine. Acum nu mai este nevoie sa ai vapoare, trebuie sa ai membrii. Si se mai semneaza si contracte colective, asa cum este cel de la CMA de exemplu unde sunt eu. IAr informatiile astea chiar sunt interesante si folositoare pentru cei ce naviga. Navele automatizate sunt cele fara oameni la bord. Unde ai vazut tu din astea acum pe mare? Ma rog, nu esti marinar, nu ai de unde stii dar nu iti mai da cu parerea .
0
0
in secolul 21 chiar daca esti brevetat un om sanatos la cap nu poate sa-si lase nevasta acasa neregulata la timp ,asta sa-i spuna ea lu mutu ca nu si-o trage in secret chiar daca este urata familia trebuie sa stea impreuna ,nu unul in cabina de fier facand laba si nevasta in bratele patronilor si in final se lasa cu sex oral
8
13
Reduceri sau desfiintari de posturi la bordul navelor au fost si vor mai fi.Nu se stie care va fi impactul,unii chiar avansau ideea ca va fi de ajuns cate un om la bordul navelor,doar pt.supraveghere.Greu de zis daca va fi asa.Eu imi amintesc ca pe la mijlocul anilor '90 foarte multi radiotelegrafisti cautau sa se recalifice in alte meserii pt.a putea naviga,posturile lor urmau sa se desfiinteze datorita comunicatiilor prin satelit.
5
2
Pentru SLeNe -Este important ce se comunica. Se poate ca sa aveti ceva privat de impartit cu cei din organizatie sau cu organizatia dar lasati romanismele astea ieftine. ITF este o organizatie globala, are un congres unde se iau hotarari, se voteaza functie de membrii, se plateste o cotizatie iar ca sa ai 10.000 de membri este intr-adevar ceva serios, dar ce vorbesc eu? Cine are capul pe umeri intelege ce se scrie in articol. Felicitari SLN pentru reprezentarea noastra in cel mai inalt forum ITF. Uniunea sindicatelor in cadrul ITF face puterea noastra a navigatorilor.
1
1
Poate si o mai mare seriozitate a marinarilor Romani ar creste nr celor angajati de la noi. Sunt f multi profesionisti si de valoare dar si din ce in ce mai multi care nu le pasa de nimic si nimeni, confundand vaporul cu crasma si astfel din ce in ce mai multi armatori spun "pas" cand este vorba sa ia Romani!
8
0
Chiar era nevoie ca 3 oameni sa faca deplasarea la Singapore pentru gargara livrata presei. Da daca fraierii platesc de ce nu. Vezi Costica sa nu te scapi la singaporezi cum ti-ai vandut tu propria masina sindicatului sau sa nu va apucati sa povestiti pe acolo cum s-a renovat clubul
7
0
Eu cred ca pana la urma nici unul nu are habar ce vorbeste. Nave automatizate sunt pe mare de zeci de ani. Numarul marinarilor este inca deficitar. Cat despre SLN din C-ta, ce naiba vorbim... Romania are cateva nave sub pavilion romanesc dar vai, sindicatul navigatorilor este important. Si mai mult, ce spune SLN.... Aia-i o adevarata explozie de lumina...
17
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218