Numărul navigatorilor, în scădere din cauza automatizării! Semnal de alarmă sau criză de moment?
Numărul navigatorilor, în scădere din cauza automatizării! Semnal de alarmă sau criză de moment?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn perioada 14 – 20 octombrie a.c., în Singapore se desfășoară ediția 44 a Congrestului Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). La eveniment România este reprezentată de conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor, respectiv de președintele Adrian Mihălcioiu, vicepreședintele Costel Stici și secretarul general Aurel Stoica.
Printre temele aduse în discuție în cadrul lucrărilor congresului se numără și măsurile pentru combaterea abuzurilor, mai ales că, în navigație, sclavia modernă este încă prezentă, după cum atrag atenția sindicaliștii din domeniu.
„Sclavia modernă produce victime în fiecare zi. Un număr însemnat de navigatori, dar și lucrători portuari din toată lumea sunt supuși unor condiții de muncă dincolo de orice imaginație. Navigatorii sau docherii acceptă câteodată aceste condiții, care cu siguranță îi fac victime mai devreme sau mai târziu.
Cazurile de abandon, salariile foarte mici sau neplătite la timp, lipsa condițiilor de muncă și viață la vord sau în terminal, suprasolicitarea, navigația în zone cu risc ridicat, fără măsuri suplimentare de protecție, izolarea, munca peste timpul de lucru maximum admis, dar și perioade de angajare foarte lungi încălcând astfel prevederile legale în vigoare. Toate acestea afectează serios industria maritimă și portuară, afectează viața navigatorilor și docherilor implicați în astfel de cazuri. Răspunsul organizațiilor: împreună construim puterea, împreună suntem puternici!
Mai bine informați, mai bine reprezentați înseamnă riscuri mai mici. Și cele mai bune exemple în acest sens vin din Australia, Fiji sau Mianmar. Lucrători care au aderat la sindicatele ITF au reușit să elimina practici identificate cu sclavia modernă, să câștige prestigiu și să poată, prin acțiunea lor, să spună NU exploatării”, au transmis reprezentanții SLN România.
Un alt subiect atins a fost cel al automatizării în shipping. Numărul membrilor echipajului necesar pe nave pentru asigurarea bunei funcționări a echipamentelor este în scădere. O spun și statisticile, o constată și navigatorii. Dar, potrivit reprezentanților sindicatului, în cadrul congresului a fost prezentat un studiu care vine să liniștească, într-o oarecare măsură, isteria creată de automatizarea în shipping.
„Navele autonome ar avea un impact în reducerea numărului navigatorilor cu 22% până în 2040. Dar, luând în considerare faptul că în următorii 20 de ani se așteaptă o creștere a capacității de transport și, ca urmare, o creștere a numărului navigatorilor la 2,2 milioane, impactul ar fi face ca numărul navigatorilor în 2040 să fie undeva în jurul a 1,7 milioane, ceea ce ar reprezenta un pic mai mult decât numărul total al navigatorilor de astăzi”, au transmis reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor Constanța.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News