0.4° Constanța Mie., 1 Feb. 2023
Anul XX Nr. 6261
0.4° Constanța Miercuri, 1 Februarie 2023 Anul XX Nr. 6261

O constănțeancă a câștigat PROCESUL cu BANCA pentru clauze ABUZIVE din contract

Replica API 10 septembrie 2020 | 00:44 1816

A.D. din Constanţa a dat în judecată banca Bancpost, pentru constatarea caracterului abuziv al clauzelor contractuale. Mai exact, femeia a contractat un credit în valoare de 7.200 de franci elveţieni, cu termen de rambursare de 120 de luni. Din creditul acordat s-au reținut toate comisioanele bancare, respectiv: comision de acordare credit – 2,5% din valoarea creditului şi 0,45% din soldul creditului – comision de administrare lunară credit.

La doi ani după semnarea contractului a fost încheiat un act adiţional prin care banca a eşalonat ratele restante dar nu a modificat nicio clauză privind dobânda sau comisioanele acordare și de administrare, ignorând dispozițiile O.U.G. nr.50/2010. La momentul la care reclamanta a încheiat contractul, banca i-a impus forma contractului, fără ca reclamanta să poată negocia cauzele contractului, fiind nevoită să accepte contractul în această formă.

Ce reclamă clienta

A.D. reclamă că, în urma încheierii unui act adiţional la contractul de credit pe care îl avea cu banca, aceasta i-a impus forma contractului, fără ca reclamanta să poată beneficia de eventualele reduceri ale dobânzilor sau de o diminuare a creditului.

Magnum BET - Ad.
Magnum BET - Ad.

Motivarea băncii

Anterior semnării contractului de credit, reclamanta a putut consulta clauzele acestuia, a avut posibilitatea de a analiza și de a studia cu atenție fiecare dintre clauze, pentru a aprecia dacă acestea corespund sau nu intereselor sale, sau, dimpotrivă, încalcă aceste interese. Anterior încheierii contractului, reclamanta a beneficiat de consultanță cu privire la aspectele neclare din contract, astfel încât să își poată exprima consimțământul în deplină cunoștință de cauză. Aceasta este practica bancară obișnuită și a fost respectată și de BANCPOST S.A. la încheierea fiecărui contract de credit, indiferent de tipul acestuia și indiferent de consumator.

Astfel, reclamanta a avut posibilitatea reală și concretă de a lua cunoștință despre fiecare dintre clauzele și costurile cu privire la care ar fi avut nelămuriri sau dubii. Prin a avea posibilitatea reală de a cunoaște condițiile contractuale la momentul încheierii contractului, trebuie să se înțeleagă faptul că reclamanta a avut la dispoziție elementele necesare pentru a cunoaște costurile și condițiile contractuale, indiferent dacă, a valorificat sau nu aceste condiții.

Ce a spus instanţa

Instanţa a hotărât că “clientul se obligă să plătească următoarele comisioane: comision de acordare credit de 2,5% din valoarea creditului și comision de administrare lunară a creditului de 0,45% aplicat la valoarea soldului creditului” reprezintă o clauză abuzivă, la fel ca şi alte 2 clauze referitoare la comisionul de administrare lunară a creditului şi la faptul că banca îşi rezervă dreptul de a modifica dobânzile, comisioanele şi taxele bancare. Astfel, instanţa a obligat banca să îi restituie clientei suma de 3000 de franci elveţieni, reprezentând suma achitată de A.D. cu titlul de comision de administrare lunară. Decizia nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel.

Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Ti-a placut articolul?

COMENTARII

Bravo ! Omul nu este facut ca sa fie calcat in picioare si fraierit . Este o limita . Bravo juristilor !
1
0
Iti dai seama ce stire, a castiga una procesul cu banca, asa, si??
1
8

REPLICA

LOTO

6/49
9192523938
5/49
91138331417
joker
131033312820