REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

O nouă criză la orizont. Lipsa marinarilor ar putea duce la întreruperi în lanțurile de aprovizionare

O nouă criză la orizont. Lipsa marinarilor ar putea duce la întreruperi în lanțurile de aprovizionare

Replica API 28 iulie 2021 | 13:24 1506

Un raport al Camerei Internaționale pentru Transport Maritim avertizează că în cinci ani ar putea apărea o lipsă acută de marinari care să opereze navele comerciale, ceea ce ar crește riscul apariției unor întreruperi în lanțurile globale de aprovizionare.

Industria de transport maritim se confruntă deja cu deficiențe de personal din cauza pandemiei de coronavirus, situație care va exacerba problemele preconizate de aprovizionare cu forță de muncă în următorii câțiva ani, potrivit studiului publicat de asociațiile comerciale BIMCO și Camera Internațională pentru Transport Maritim, citat de Reuters.

Varianta Delta a coronavirusului a lovit puternic în anumite părți din Asia și a determinat multe națiuni să întrerupă procesul de recrutare a marinarilor. Din această cauză, echipajele nu au mai fost rotite, iar aproximativ 100.000 de navigatori au fost blocați pe mare dincolo de perioadele de contract.

Studiul publicat de BIMCO și ICS a estimat că 1,89 milioane de navigatori operau peste 74.000 de nave în flota comercială globală.

Raportul Forței de Muncă comandat de Seafarer, care a fost publicat ultima dată în 2015, a prezis că vor fi necesari 89.510 ofițeri suplimentari până în 2026, pe baza previziunilor de creștere a comerțului maritim, și arăta că există un deficit de aproximativ 26.240 de ofițeri certificați, indicând că cererea pentru navigatorii va fi mai mare decât oferta în 2021.

„Suntem cu mult dincolo „plasa de siguranță” a surplusului de forță de muncă care protejează aprovizionarea mondială cu alimente, combustibil și medicamente”, a declarat secretarul general al ICS, Guy Platten.

„Fără măsuri urgente din partea guvernelor, situația se va înrăutăți.”

Raportul arată că sunt necesare soluții suplimentare pentru recrutarea și oferirea unor condiții care să țină marinarii în câmpul muncii.

Platten, citând sondaje din industrie, a adăugat că doar 20% dintre navigatorii din întreaga lume au fost vaccinați împotriva COVID-19 și a cerut guvernelor să acorde prioritate „lucrătorilor esențiali din domeniul transporturilor”.

„Combinat cu o creștere a cererii de forță de muncă, acest lucru împinge lanțurile de aprovizionare globale la punctul de rupere”, a adăugat el.

„Țările care furnizează majoritatea navigatorilor din lume, cum ar fi Filipine, Indonezia și India, au acces limitat la vaccinurile COVID-19, amenințând instabilitatea ulterioară a lanțului de aprovizionare fără acțiuni rapide la nivel național.”, a mai spus Platten, conform digi24.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca va caliciti si dati salarii de 2 lei o sa ajungeti sa navigati numai cu indieni care de abia stiu sa conduca scutere
12
0
Cacitu esti tu!
11
5
Pai sa ne mai tina cacitu in carantina ,ca ptr el nu exista key workers;nu exista anexa 3....
1
11

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218